[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Cardan vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:29

Cardan vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Cardan vervangen

Berichtdoor Patman » 23 aug 2010, 19:18

Ik heb inmiddels een ander diff voor mijn auto gekocht,en nu heb ik natuurlijk een paar vragen mbt. tot het monteren.

Ik heb erbij gestaan dat (terwijl het diff op de grond lag) de assen verwijderd werden,ziet er makkelijk uit,deksel eraf,twee clipjes wegtrekken en assen eruit...
Maar... is dit ook onder de auto te doen,kunnen de assen dan blijven hangen?

Toen de deksel er aan de achterkant afging zag ik geen pakking zitten,slechts een randje kit/vloeibare pakking,hoort dit of moet er wel een pakking tussen?

Het cardan ziet er redelijk droog uit,wel vettig wat in de loop der jaren zich heeft opgehoopt,moet ik nog keringen vervangen aan de aszijdes?

Ik hoop op wat nuttige tips,ben zelf monteur maar heb nog nooit een diff van een Benz vervangen.

Alvast bedankt,Patrick
Patman
 


Re:Cardan vervangen

Berichtdoor Chevalric » 23 aug 2010, 21:21

Niet op alle vragen heb ik een antwoord.

Wel op die vraag over de pakking: vloeibare pakking is voldoende voor het deksel.

Wiebren weet prima hoe de rest werkt met het dif en de steekassen.
Een PM naar hem werkt denk ik het vlotste.

Grtz Marc
Chevalric
 


Re:Cardan vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 23 aug 2010, 21:45

Hallo Patrick

ja het deksel gewoon goed schoon maaken en er dan vloeibare pakking op doen hoeft oficieel niet maar ik doe het uit voorzorg wel altijd.
en dan het 2de punt de steek assen gewoon eruit halen eerst de buitenkant los en dan de binnenkant als je dit niet doet dan kom je er van zelf achter dat je niet genoeg ruimte hebt.
en de 4 bouten waar het diffrentieel mee vast zit aan het subframe goed in de kruip olie spuiten die kunnen vast zitten.
en om die 4 moeren los te krijgen dan maak je voor het gemak de schokbreekers even los dan laat je het diffrentieel zakken dan kun je er makkelijkr bij.
en wel om de schimringen denken ik hoop dat je die bij het vervangende diffrentieel gekregen hebt als dat niet zo is hoef je er niet een ander diffrentieel onder te zetten gaat je diffrentieel binnen 5000 km weer stuk.
en het is wel een kawei hoor ben je op een brug wel 5 uren zoet mee.
heb het al verschillende keren gedaan.

maar suc6 met herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten