[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
onderste draagarm voor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:59

onderste draagarm voor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

onderste draagarm voor

Berichtdoor Wallie » 27 aug 2010, 16:17

hallo,

Ik was bezig met het vervangen van de onderste draagarm rubber, en zag dat de draagarm behoorlijk roestig was, gewoon hele dikke plakken roest. dus dacht ik om nieuwe onderste draagarmen te kopen met nieuwe rubber ect.
mijn vraag is als je nieuwe besteld je ook de "brake support" rubbers erbij krijgt en hoe je ze moet vervangen.
michien hebben jullie en handig andresje voor de onderste draagarmen want ik kan ze niet vinden op het net.

Alvast bedankt,

Mvg
Wolter
Wallie

Re:onderste draagarm voor

Berichtdoor JantjeV8 » 27 aug 2010, 18:13

Echt dikke roest lijkt me wat sterk, ze zijn van gesmeed staal gemaakt. Origineel zit er best een dikke zwarte coating op, die zal wel los laten en dat geeft best dikke bladders.

Met een staalborstel op de slijptol kun je hem blank maken, gronden en lakken en hij is weer prima in orde.

Kijk anders eens op:
www.taxiteile.de
www.kfzgteile.de

Volgens mij kom je ze daar wel tegen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 27 aug 2010, 18:40

Hallo Jan

die 2 linken werken hier niet in Sneek.

maar een door geroeste onderste draagarm ben ik ook nog nooit tegen gekomen wel de schotel voor de veer maar die is als de boutjes los willen zo te herstelen.

en Wallie kom maar een keer langs in Blesdijke dan wil ik heus wel even kijken of je je zorgen moet gaan maaken.

met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Wallie » 27 aug 2010, 20:44

bedankt voor de reacties,

het is niet op de draagarm waar het roest zit maar waar de draagarm rubbers in zitten gewoon behoorlijke plakken roest.
ik moest het met en hamer en priem weg kappen en met dremel slijpen. ik zal kijken of ik en foto kan maken, dat word dan morgen.

alvast bedankt,

Mvg
Wolter.
Wallie

Berichtdoor Wallie » 28 aug 2010, 11:50

hallo,

Ik heb even een foto gemaakt van 1 draagarm die ik al wat schoongemaakt heb. deze was ook het minst veroest.

Wallie

Berichtdoor Wallie » 28 aug 2010, 11:54

en hier nog een foto van de andere.
Wallie

Berichtdoor Wallie » 28 aug 2010, 11:58

nu als het goed is dan.

Wallie

Berichtdoor bartolo66 » 28 aug 2010, 12:21

Denk dat het wel meevalt, ff de borstel d'r op.
Om ze te monteren kun je het beste een draadeind gebruiken. Op de foto zie je een achterdraagarm waar ik een nieuw rubber heb ingeperst, het principe is hetzelfde. <br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/08/28 12:23

bartolo66

Berichtdoor JantjeV8 » 30 aug 2010, 07:53

Sorry jongens, even de goeie erbijgezocht, kan wel eens handig zijn. BBinnen 2 dagen heb je je zooi in huis:

http://www.te-taxiteile.de/
http://www.kraftfahrzeugteile-schwarz.de/
http://www.kfzteile.com/
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Wallie » 30 aug 2010, 20:13

hallo,

Bedankt voor de links.
Maar na ze schoon gemakt te hebben valt het ook nog wel mee, dat komt denk ik doordat roest er vaak zo erg uit ziet.
Maar in ieders geval bedankt voor de links, is altijd handig.

Mvg Wolter
Wallie

Keer terug naar Techniek