meng verhouding was heel bijzonder
1 op mijn oog
nee niet dorect een vehouding.. maar eerder de dikte maken die je zoekt. de Mercedes holleruimte wax is drogend, dus daar moet je in de laatste laag meer van in doen, maar in de eerste laag minder. verder lijnolie is ook min of meer drogend dus de eerste keer heb ik meer olie gebruikt. en zo opgebouwd.
de Mercedes wax voor holle ruimtes is te kopen bij de dealers. maar is erg duur! maar niets boven origineel! tevens ook in spuitbussen te verkrijgen de mercedesbenz motor ruimte wax. in "amber" dus dan ziet hij er echt uit als origineel, zoals ze het bij de dealer doen.
maar je kan voor de koker balken bijvoorbeeld ook wax gebruiken van 3m, dit is gewoon een soort tectyl, en ook drogend. en dan doe je de Mercedes wax op de zichtbare plaatsen gebruiken dan ziet alles er uit als of hij door de dealer in de wax is gezet. kenners zien het verschil! Mercedes smeert deze holleruimte wax ook vaak op boutjes etc in de binnen schermen en in de roest gevoellige randen.
let er ook op als je je auto inspuit dat je echt alle balken mee neemt, en het beste het interieur even kan verwijderen. en dan ook de kokerbalkes achter de achter bumper, achter de achter ruit, bij het dak de achter schermen etc etc etc mee moet nemen!! anders heeft het nog weinig zin, en gaat hij zo weer ergens anders roesten.. jammer genoeg is het een vies klusje wat veel tijd kost, maar je auto gaat jaren langer mee. leg ook goed veel plasik onder de auto! zodat je niet de grond vervuild, en gooi daar eventueel genoeg hout krullen op zodat het niet overal naartoe loopt!! zo doe ik dat ook altijd.
als je de onderkant van de auto doet moet je deze eerst goed reinigen met water, anders zou je zand vuil en zout resten onder de olie laag kunnen spuiten, wat nog roest kan geven. en het beste kan je ook de uitlaat verwijderen. onder de ahterste demper roesten ze namelijk altijd!! tevens moet je dan de hitte schilden verwijderen. en eventueel kan je ook de hele achter wiel ophanging verwijderen om daar achter alles er ook goed in te spuiten. de delen waar je geen olie etc op wilt hebben moet je goed afplakken, want rubber delen etc kunnen er slecht op reargeren!
de remlijdingen behoeven ook een dikke laag olie, deze roesten namelijk na jaren nog wel eens door, wat gevaarlijke gevolgen kan hebben!! en rtoest eerst goed verijderen met straal pistool en staal borsten, en dan voor de olie laag goed insmeren met roest werende primer!!(op balnk metaal) geen roest omvormer. desnoods haal je even een potje voorgemengde primer, 2componenten, bij de auto spuiter. dan weet je zeker dat je het goed doet.
de binnen schermen zelf maak ik kaal, en zet ze in een goede primer, daarover heen op de juiste plekken kit aanbrengen ( de naden etc) daarover heen antisteenslag, en daarover heen de kleur van de auto. want het is wel zo mooi dat als je in de wiel kasten kijkt, en dit in de originele kleur gespoten is. en mits je dit goed gedaan hebt, heb je roest voor de eerste tientalle jaren geweerd.
ik heb van dit laatste wel foto's (binnen schermen)bij mijn W201 deze staan op een ander forum. de link wil ik eventueel wel doorgeven.<br><br>Bericht gewijzigd door: w201190mercedes, op: 2006/03/23 12:18