[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stotteren en smoren in vermogen 2ltr benzine W123 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:28

stotteren en smoren in vermogen 2ltr benzine W123

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stotteren en smoren in vermogen 2ltr benzine W123

Berichtdoor geertamstel » 30 aug 2010, 03:30

halloa...

hoop dat iemand mij misch een beetje kan helpen met een probleempje,

mn bensie is de laatste tijd een beetje dwars int koppie.
hij stotterd en haperd soms enorm,kom dan niet meer boven de 70km uit,is ook erg vervelend voor de mensen die achter me rijden!
heb de benzine slangen allemaal na gekeken en/of vernieuwd,
nieuwe verdeelkap+roter vervangen,
nieuwe bougies zitten erin,dacht dat het daar beter van zou worden,maar geheel niet dus,
word alsmaar minder naar mate ik op deze manier rijden blijf,de motor is me 1 keer uit gevallen.
heb wel 2mnd geleden mn tank helemaal leeg gereden,maar heb van meerdere mensen gehoord dat het waarschijnlijk niet een vuil probleem kan zijn.
ook ruik ik best een sterke benzine geur als ik de wagen op het erf heb,en stationair heb lopen,
vaak komt mn pa dan naar buiten om te klagen dat zijn koffie naar benzine smaakt.
(bij oldtimers moet er toch ook altijd een dopje met dat speciale vloeistof bij de benzine in toch?)
is dat heel belangrijk als dat bij iedere tank beurd gebeurd?
en in het verloopstuk van de caburateur zit wel een scheurtje(maar dan zou hij valse lucht aan moeten zuigen,en zou eigelijks structureel klote moeten lopen,maar hij kiest vaak zijn eigen momenten uit,vaak als ik door bochten heen ben gegaan is het wel redelijk,alleen op lange rechte stukken komt het vaker voor,en heb ook het idee dat hij veel te veel verbruikt(1 op7) dat lijkt me iets te veel.

een heel verhaal dus,sta open voor iedere tip open.

alvast veel dank(ook names bensie)

geertamstel

Re:stotteren en smoren in vermogen 2ltr benzine W123

Berichtdoor JantjeV8 » 30 aug 2010, 07:47

Ik snap dat wel, bij een voorgaande reparatie is iets niet goed gegaan, kijk maar. Die vent met die kapotte broek zit de monteur compleet in de weg. Die heeft z'n werk nooit goed kunnen doen..

Het is dus een 2.0L carburateur??

Nu weet ik can die gasfabrieken niet zoveel af, anderen hier wel dus die antwoorden komen nog wel.
1:7 is voor een 2.0 veel te schadelijk, inderdaad. Sputteren, naar benzine stinken e.d. neigen direct naar dat je motor verzuipt. Er komt teveel peut en dat is terug te vinden in de carb.

Voorts is die rubber manchet wel erg belangrijk dat die in goeie staat verkeert, dus eventueel vervangen kan al heel veel ellende voorkomen.

Als je je bougies er uit draait, weke kleur hebben die?
Staat de elektrode goed?

Uit het verhaal begrijp ik dat je zelf niet zo heel veel technische bagage hebt, maar wat zaken vast stellen zal wel moeten lukken.

Je hebt wat benzineslangen vervangen, wat ontstekingsdelen e.d. Maar is de ontsteking ook juist afgesteld?
Heb je je kleppen wel eens gesteld?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 30 aug 2010, 10:51

Controleer het membraam van de gasschuif eens op scheurtjes.

maar waarschijnlijk blijft je "choke" hangen.
Controleer het membraam van je startverrijker eens, en kijk of je plunjertjes van de startverrijker en warmloop niet vastzitten. Check de elektra naar je carburateur en de vacuumslangen naar je carburateur.

Check ook het membraam van de brandstoftoevoer (onder bij de vlotterbak).

succes :)
Leon

Berichtdoor drieske » 30 aug 2010, 11:09

Wat je zelf al aangaf; het verloopstukje van de carb. ff een nieuwe d'r op. Hij zal zo wel valse lucht trekken
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor geertamstel » 30 aug 2010, 19:18

erg bedankt voor de vele tips,zal er z.s.m. mee bezig,
hoop dat hij gauw weer genezen is,vind dat gehoest maar nix
geertamstel

Berichtdoor mjjager2 » 31 aug 2010, 00:08

Moi geert,

In je verhaal maak ik op dat als je een bocht maak is het even weer redelijk,
het kan toch zijn dat je carburateur wel is vervuild is het lijkt er op dat je vlotter blijft hangen dan verzuip je hem ook.
Als deze niet mee omhoog gaat in het vlotterhuis dan kan hij overstromen en verzuipen.
Haal deze eraf en maak hem schoon kun je gelijk ook een nieuwe verloop stuk plaatsen.
ps
Kijk even bij carburateur reviseren van Frank (techniek).
Ik denk wel dat je hier wat aan hebt.

Sterkte meindert.
mjjager2

Keer terug naar Techniek