[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Uitlaatgaslucht in cabine : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:48

Uitlaatgaslucht in cabine

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Uitlaatgaslucht in cabine

Berichtdoor Rene » 29 aug 2010, 10:47

Goedemorgen Benzlieden,
ik zou graag willen weten wat de oorzaak/ oorzaken kunnen zijn van de (geringe)aanwezigheid van uitlaatgassen in mijn Benz die je alleen ruikt als je achterin zit.
De middenroosters op de dash staan altijd open naar achter, ik weet niet zeker of de gassen hierdoor aangevoerd worden. Zou het kunnen zijn dat de aanzuiglucht voor de cabine langs spruitstuk of carterontluchting gevoerd worden? Vlgs mij is de uitlaat gasdicht, maar misschien toch..?
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Rene

250/LPG
Rene

Re:Uitlaatgaslucht in cabine

Berichtdoor Toontje » 29 aug 2010, 10:59

als je het voorin niet ruikt zal het niet door de roosters komen
als je het achterin ruikt en je uitlaat is dicht even kontroleren met de uitlaat achter dicht te houden met een stuk poetsdoek of zo dan hoor je het vanzelf wel blazend geluid vanonder de wagen is lekje.
als die dicht is dan moet je aan lekage's gaan denken die je dan aan de achterkant moet zoeken
kofferdeksel rubber lek of kapot achterlicht afdichting lek dan zou het kunnen dat je de lucht naar het zit gedeelte trekt.
als je een schuifdak hebt en dat staat iets open zou je het bij bepaalde snelheid ook kunnen hebben
ja en dan kun je nog ongewenste ontluchtings gaatjes hebben.
zo paar dingetjes
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Uitlaatgaslucht in cabine

Berichtdoor Rene » 30 aug 2010, 18:39

Hallo Toontje, dank voor je reactie.
Ik ga dit inderdaad even proberen, ik heb ook regelmatig wat vocht in de kofferbak via de achterlichtrubbers, dus dat zou kunnen.
Ongewenste gaatjes? Bij de tandarts of onder de achterbank misschien...de bitumenlaag ziet er vanonder nog wel goed uit.
groeten,
Rene
Rene

Keer terug naar Techniek