[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een diesel uit dordrecht : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:44

Een diesel uit dordrecht

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Een diesel uit dordrecht

Berichtdoor W115Well » 30 aug 2010, 23:22

Goedenavond allen,

Na ruim 2 jaar meelezen over de schouders hier vond ik het ook wel tijd worden om eens een actievere houding aan te nemen. Daarom zal ik me hierbij ook voorstellen; Mijn naam is Mark van Well uit Dordrecht en sinds 1,5 jaar in het bezit van een 200 diesel die in november 1974 van de band is komen rollen. Geen W123 ( prachtige wagens - zou er zeer graag een hebben ) maar de voorloper ervan dus en zoals ik een beetje heb begrepen ook welkom op dit forum. gelukkig, want de vele waardevolle tips, leuke verhalen en uitwisseling van kennis die hier plaatsvind vind ik echt super.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als expediteur bij een Ijslandse ( ja - kom maar op met de grappen ) rederij - In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met klassieke auto's en - hoewel op een laag pitje sinds de Benz er is - mijn 2 klassieke zundapps.

Voor de geinteresseerden een kleine voorgeschiedenis van mijn auto; Ik ken de wagen reeds vanuit mijn jeugd en heb hem aangekocht nadat ik er bij toeval achter kwam dat hij nog bestond en reeds 18 jaar in een garage afgemeld stond te wachten op andere tijden. Als kleine jongen had ik reeds een afwijking mbt welke auto's ik wel en niet mooi vond - vanaf de laatste opel rekord van mijn vader met fatsoelijk chroom erop heeft niets wat daarna kwam me nog echt kunnen bekoren.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik ooit met de /8 200 benzine samen met mijn opa meereed over de toen nog enkele Van Brienenoordbrug naar Rotterdam en zwaar onder de indruk was van het interieur ( MB tex ) en typische geur die erin hing. En dan die 2 grote klokken in dat dashboard ! Prachtig... helaas is ook die vroegtijdig geveld door de bruine pest aan de dorpelkoppen. maar de herinnering bleef en die 2e Mercedes uit dat dorp destijds is nu dus van mij-))

Toen ik hem kocht had ik geen geld, geen stalling en de wagen zelf geen APK en de nodige problemen. Niets meer logisch dus om hem te kopen en alle beginnersfouten die maar mogelijk zijn te maken. Toen de paardendekens eraf gingen en ik die kleur ( 903 geloof ik ) zag samen met het beige intereur en een SSD was ik al om. Dom ? ja. spijt ? nee.

Inmiddels een tijdje verder - veel gelezen op diverse forums en veel eraan gewerkt waarbij alles vooral een kwestie is van vallen en opstaan. Maar de eerste 2 proefritten maakten alles goed ! Ik ben er nog lang niet maar hoop eerdaags de APK drempel te gaan nemen - nu nog bezig beide achterremklauwen te reviseren en een stuk remleiding te vervangen.

Zal proberen om enkele foto's te plaatsen ( van vlak na de aankoop )maar moet dat nog even uitvissen. Ik hoop spoedig eens wat van de overige leden te horen en vooral eens aan te kunnen waaien bij een van de meetings, sleutelavonden of wat dan ook. Zal nog wel even per golf TDI zijn worden, maar neem aan dat dat wel ok is ? -) overigens ook een zeer fijne wagen die ik al jaren met veel plezier rijd.

Met vriendelijke groet,

Mark<br><br>Post edited by: W115Well, at: 2010/08/30 23:55
W115Well

Re:Een diesel uit dordrecht

Berichtdoor MBvO » 31 aug 2010, 00:28

Leuk stuk Mark, jij moet meer gaan schrijven op dit forum! Welkom. Je hebt al wat kluservaring opgedaan dus er valt altijd wel wat ervaring te delen. Ben zeker benieuwd naar de foto´s!
MBvO

Berichtdoor 250petrolgrun » 31 aug 2010, 00:55

Beste Mark,

Wat een pracht verhaal, het pakt je meteen! Sluit me dus ook volledig aan bij ons Spaans/Nederlands lid MBvO.

Appie Baantjer is ons helaas vandaag ontvallen, maar we hebben Mark van Well terug gekregen, en ik hoop in de toekomst nog meer mooie verhalen te lezen.

Welkom bij de club met de /8 ben benieuwd naar de foto's en andere mooie verhalen.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor MarcelvZ » 31 aug 2010, 01:46

Hey Mark!
Hier een dordtse W123 rijder!
Heel leuk verhaal dat j daar hebt geschreven... Ik moet je zeggen dat ik stiekum de W115 mooier vind dan de W123. Of krijg ik nu een stormvloed aan reacties over me heen? :P
Je zal zeggen 'komt 'ie nu mee'. Maar afgelopen zondag was er een meeting in Moerdijk. Was zelf van plan erheen te gaan, maar er kwamen wat dingen tussen. Verricht je zelf alle werkzaamheden aan je auto?
Veel plezier ermee! Misschien is het wel leuk om eens wat fotos te maken in Dordrecht.

Marcel
MarcelvZ

Berichtdoor W115Well » 31 aug 2010, 07:31

even proberen....

W115Well

Berichtdoor Citrobenz » 31 aug 2010, 09:36

Hallo Mark,

Welkom hier op het forum, mooie auto!

Eigenlijk vind ik de /8 ook net wat meer oldtimer hebben.
Zelf heb ik ook een /8
Ben je ook lid van de /8 club? Goeie vereniging waar ze veel voor hun leden organiseren
http://w114w115clubnederland.nl/

Je schrijft dat je graag wilt komen aanwaaien op een meeting
Op 3 oktober hebben we een rit vanuit Giethoorn, misschien kun je met iemand van uit de richting Dordrecht mee rijden.
Anders kom je gewoon met je Golf. Het gaat om de gezelligheid tenslotte
(dan wel achteraan rijden haha)

Veel succes met je auto
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Lindtova » 31 aug 2010, 10:03

heey mooi verhaal.en de W115 ziet er best goed uit zo op de eerste blik.
succes er mee en we volgen je verhaal.
Lindtova

Berichtdoor Wiebren240D » 31 aug 2010, 23:24

Hallo Marcel

welkom hier nog een W115 rijder erbij.
ik heb zelf een W115/114 5 cylinder diesel voldoet mij prima.
maar een 200D is ook best een gooie auto hoor lekker rustig aan daar word je zelf ook rustig van

als je mij tegen komt de kans is klein maar het is niet onmogelijk.
ik zou het wel leuk vinden kan je wat techniek betreft nog wel wat leren.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen