[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
waar mb onderdelen kopen? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:59

waar mb onderdelen kopen?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

waar mb onderdelen kopen?

Berichtdoor Michoriust » 18 aug 2010, 21:27

Hallo allemaal,
ik heb wat specifieke onderdelen wan mijn W123 nodig zoals een ophangbeugel die in het rubber van de voorbumper zit met het montage set erbij tevens knipperlichten waar kan ik dergelijke delen het beste bestellen als goedkoper alternatief voor de dealer?
Groet
Theo
Michoriust

Re:waar mb onderdelen kopen?

Berichtdoor Quinten » 18 aug 2010, 21:54

Hoi theo, mischien even handig om je woonplaats er even bij te zetten, ik zag overijssel.

Ik kom uit het westen dus kan je helaas niet helpen.
Je kan het ook via internet bestellen, gebruik dan even de zoekfunctie rechts boven met het woord "onderdelen"<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2010/08/18 21:55
Quinten

Berichtdoor Hans230CE » 18 aug 2010, 23:07

Mijn ervaring is dat de dealer echt niet DeE prijs vraagt, gewoon binnenstappen en eens vragen. Je zal echt versteld staan, ooit eens 1.50€ betaald voor doorgangen van de carrosseie naar de deuren. en zo zijn er echt meerdere voorbeeelden.

Soms betaal je evenveel of meer bij de sloper of alternatieve leverancier.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jos230ce » 30 aug 2010, 18:18

Vandaag nieuwe set remblokken voor de achterremmen gehaald bij de dealer.
Deze waren gewoon op voorraad.

En de kosten, hou je wel vast.........................€ 26.06

Ik haal de onderdelen allemaal bij de MB-dealer.
Dat zijn dat echte MB onderdelen en vandaag besteld, morgen na 10.00 uur halen.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor ahjwinth » 30 aug 2010, 21:15

Ik woon 10 min rijden bij Jaap Havik vandaan in Purmerend. Ik heb net mijn wagen gekocht en hem een grote beurt gegeven. Hij had alles op voorraad. om 10 eur zaterdagochtond naar binnen gelopen 45 min later stond ik weer buiten met alle filters die je kan bedenken,boegies, kabels, verdelerkap, snaren, 1 hardy schijf die slecht was. Alleen de uitlaat moest besteld en die was dinsdag in huis. Ik werd geweldig geholpen daar.

Mvg, Alex
ahjwinth

Berichtdoor Jos230ce » 01 sep 2010, 17:07

Beste medebenzers,

De nieuwe remblokken achter zijn geplaatst.
Enne...... eindelijk is dat gepiep afgelopen want daar werd ik uiteindelijk gestoord van.
Overigens de "oude" zaten er pas in van afgelopen maart.
Ik heb toen een grote beurt laten uitvoeren.

De oorzaak kun je zien als je naar de foto kijkt.
Wie het weet mag het zeggen.

Dus toch maar beter om originele onderdelen bij de MB-dealer te kopen.

Groet, Jos

Jos230ce

Berichtdoor 250petrolgrun » 01 sep 2010, 17:27

Goedzo Jos,

Tja imitatie remblokken,....

Ik roep het al vaker de Mercedes-Dealer is niet zo duur als dat men denkt!
Ik koop ook alles origineel bij de dealer.

En het komt steeds vaker voor dat de Mercedes-Benz dealer goedkoper is dan imitaie bij de automaterialen zaak.

Daar komt nog bij dat er op de W123 zoveel modificaties hebben plaats gehad dat, ze er bij de automaterialen zaak vaak niet meer uitkomen! Omdat het www.hbase.nl systeem de juiste onderdelen niet meer herkent. Dit komt doordat de W123 te oud wordt om daar nog onderdelen voor te leveren in de aftermarket!

Heb het wel eens aan de hand gehad bij een ouder type M110 motor daar zit een hele andere verdeelkap op dan bij de latere types. Het bedrijf kon het gewoon niet leveren.

Ga je naar de Mercede-Benz dealer, je geeft je chassis nummer en BOEM! Ze weten gelijk hoe je wagen in elkaar is geschroeft en met welke onderdelen!

Door dat de oudere onderdeel nummers zijn omgenummerd kan er wel eens wat fout gaan heb ik ook wle gehad! Maar het is altijd op te lossen.

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor w123boy » 01 sep 2010, 17:31

hallo

kijk eens op mijnautoonderdelen.nl

ik heb nu voor mijn w202 knipperlichten met lamp en fitting
voor 5,76 euro (das pas lachen)

grt w123boy
w123boy

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto