door MBvO » 28 aug 2010, 22:35
Dag Pimmelot en Saar, ik zou de dame maar eens even op de krik zetten (een fatsoenlijke, niet de meegeleverde, en natuurlijk een assteuntje) en het wiel afnemen om blokken en schijf te inspecteren. Het best zou zijn om de blokken even uit te nemen, misschien dat een van de blokken beschadigd is.
Als de auto naar links trok, remde hij links dus beter dan rechts, en daarom zou ik aan de rechterzijde beginnen.
Ik heb zelf zoiets eens gehad toen ik de remmen volledig oververhit had (door als een idioot binnendoorweggetjes in de heuvels te rijden, moet gezegd worden), de hele auto trilde ervan en het leek wel alsof de wielen ovaal geworden waren als ik remde.
Het kan dus zijn dat een van de remmen aanloopt en overhit raakte, en je hetzelfde verschijnsel had.
Als alles weer koel is en het werkt weer goed, zou ik me niet direct veel zorgen maken, maar je remklauw verdient wel inspectie. Dan zou ik eens voorzichtig een kort ritje maken en na een minuut of 10-15 aan de wielen en achterplaten voelen om te zien of er 1 of meerdere heet worden. Handwarm is OK, maar je moet de wielen en normaliter remschijven gewoon kunnen aanraken.
Je kunt daarvoor evt. even de wieldop eraf trekken en je vinger door een van de wielopeningen steken.