Beste forummers,
Gisteren stond ik zonder benzine langs de weg met mijn 230E. Dom natuurlijk, maar je leert wel weer wat feitjes over de auto. Laat ik bij het begin beginnen:
Nadat ik de auto kocht in Frankrijk van een oud echtpaar en voor 't eerst naar Nederland reed zakte de wijzer van de benzinemeter onder de empty. Het lampje brandde nog niet. Het lampje kan natuurlijk ook stuk zijn, dus ik ging toch maar tanken. Er ging geloof ik nog geen 50 liter in.
Dus de volgende keer langer doorgereden en ja, toen ging het lampje wel branden. Vervolgens kreeg ik er bijna nooit meer dan 52 of 53 liter in, dus ik ging t steeds verder rekken.
Twee weken terug ging t lampje branden bij 606 km (jaja zuinig gereden) en ik ging pas tanken bij....718 km!!! Ik dacht: Nu gaat ie vol, maar nee 55 liter. Overmoedig dacht ik: Oh ik kan dus nog veeeeel verder rijden.
Nu ging afgelopen week t lampje branden bij 557 en ik wilde gisterenavond tanken bij 700 maar dat tankstation was dicht, dus doorgereden. Bij 712 begaf de auto het na wat stotteren en vlak bij het volgende tankstation. Ik kreeg er nu 61,5 liter in. Dus geen 65 zoals je zou verwachten!
Ik moest 3 a 4 keer starten en hij doet t nu weer prima. In theorie is dit natuurlijk niet goed voor de motor, maar kan t nu echt kwaad?? Kan de beste toch eens overkomen?
groet, Peter