Hoi mensen, ik ben weer terug, hier de foto van terugkomst.
Na ca. 11200km (alles zelf gereden), 0 lekke banden, 1 keer pech (korstluiting startrelais trok accu leeg, maar geen stilstand), tig kilometers terrein, 12 landen doorkruist, niet vastgezeten (wel 2 keer hard de bodem geraakt), bijna alles op Zonnebloem/raapzaad, ben ik weer terug in NL.
kmstand vertrek: 69950
kmstand aankomst: 81180
Het was een fantastische reis en voor de W123 nu nog meer respect, zelfs Melissa (vriendin) heeft nu respect voor 'dat gele ding'. Na al de fijne kilometers, van glad asfalt tot rotsen met zand. Overal trok ie ons doorheen.
Door water, over rotstenen, door stukken modder, obstakels, karresporen, asfalt met gaten zo groot als putten, zandwegen en gewoon asfalt, niets lijkt een probleem met de W123 diesel. Ik ken de wagen nu weer stukken beter.
Gigantisch veel W123's gezien!
Geslapen in hotelletjes, campings en in de TD zelf.
Veel meegemaakt, highlights waren Turkije en Albanie, moeilijk samen te vatten, maar ik schrijf nog een reisverhaal voor op mijn site, zal nog wat foto's plaatsen in het reizen forum.
Nog enkele highlights:
het terrein rijden in Turkije, Rhodos en Albanie
Het landschap van Capedocie, kusten van Turkije en Montenegro (Servie), 5 puppelevens gered (1300km lange reis voor goed asiel, van oost naar west Turkije moeten rijden hiervoor), 8 kittens gered (Rhodos), het landschap van Albanie, turkse gastvrijheid en hulp 's-nachts met het technische probleem, landschap Oost Turkije en kust, Albanie: het Walhalla voor de W123/W124 fans, en natuurlijk de saharagelbe TD zelf, die ons weer overal heen heeft gebracht.
Jurgen