door diemetdiestokke » 07 sep 2010, 20:32
Hoi W123 liefhebber, hier een (beeld) verslag van onze vakantie met onze 200D. De afgelopen 15 jaar was ik gewend om met een motor meestal de Alpen onveilig te maken, op zoek naar de ultieme bocht en strak asfalt, helaas was dat dit jaar door wat gezondheidsproblemen niet mogelijk , zodat we opzoek moesten naar een alternatief. We hadden al snel het idee gevat om met "Benny" een klein rondje te gaan rijden. Voor de mensen die zich verbazen over de naam van onze auto, al ons rijdend materieel heeft namen, zo heet de Mercedes Vito "Danny", de Honda "Harry" en de Ducati "Daisy", dat geeft duidelijkheid en overzicht in het leven. Zoals altijd hadden we niets geboekt of gepland en zo gebeurde het dat we vrijdag ochtend vol goede moed, met verse olie en een volle tank, op weg gingen richting het groot Germaansrijk. Na een paar uur fahren fahren auf der autobahn, zijn we binnendoor het Zwartewoud ingedoken, op zoek naar het mooiste wat deze streek te bieden heeft: De Koekoeksklok. En ja hoor na een klein uurtje over schitterende wegen, werden we verrast met het bord, "De grootste Koekoeksklok". Nou hieronder zie je hem, is het niet schitterend?
Na, volgens een goede Zuid-Duitse traditie, te zijn uitgescholden door de eigenaar van de winkel (Fotograferen ist verboten!!) zijn we verder gereden. Na een kleine 5 kilometer werden we getrakteerd op alweer een volgend wereldwonder "de grootste Koekoekssklok van de wereld" het is toch wat, dat wij dit mochten meemaken en dat al op onze eerste vakantiedag.
Maar we zijn er nog niet, nee deze dag had nog meer wonderschoons in het verschiet, want na de overdosis koekoeksklokken, kregen we de grootste waterval van Duitsland, die van Triberg. Deze was werkelijk wonderschoon en middels strak aangelegde wandelpaden kon je alle stroomversnellingen mooi fotograferen. Tot slot op zoek naar een camping, nou klonk mij de Titisee veel belovend in de oren, maar dat viel een beetje tegen, geen Titi, alleen een meer, maar wel goed Weissbier en een flinke Schnitzel. De volgende dag, vroeg op, even de motorkap open en wat zie ik, losgelopen moeren aan de motorsteun waar ik 2 weken daarvoor, onder deskundig toeziend oog van mijn vader, aan heb zitten sleutelen, aangezien de bendix van de startmotor vervangen moest worden. Hmmm niet alles goed aangedraaid dus... Gelukkig had ik mijn gereedschapskist bij me dus dat was snel verholpen. (ik rij Ducati dus dan leer je wel om gereedschap mee te nemen! )
- Bijlagen
-
- P8060741.jpg (249.15 KiB)
Laatst bijgewerkt door diemetdiestokke op 27 dec 2010, 13:24, in totaal 4 keer bewerkt.