[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
help v-snaar zit scheef : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:38

help v-snaar zit scheef

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

help v-snaar zit scheef

Berichtdoor CoCo » 12 sep 2010, 16:45

Hallo,

Heb een vraag,de v-snaar van de stuurbekrachtiging naar de as zit er scheef op zie foto's, volgens mij moet er een nadere v-snaar op en moet hij op de middelste poelie lopen, zoals je nu ziet lopen de poelie's niet recht tegenover elkaar .
Wie kan mij helpen bij dit antwoord.

Greetz,

CoCo

Re:help v-snaar zit scheef

Berichtdoor CoCo » 12 sep 2010, 16:46

zie ook deze foto.

CoCo

Berichtdoor Patman » 12 sep 2010, 17:11

Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt in je eerste posting.

Succes,Patrick
Patman

Berichtdoor Semrick » 12 sep 2010, 17:35

Ja dat lijkt mij ook een gevalletje van een passende snaar kopen en deze op de middelste poelie leggen. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor CoCo » 12 sep 2010, 18:42

maakt dat niet uit dat die middelste poelie groter is?

Greetz,
CoCo

Berichtdoor Semrick » 12 sep 2010, 18:49

Als je een passende V-snaar koopt niet.
Dat zal dan een iets langere moeten zijn dan die je er nu op hebt zitten. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor CoCo » 12 sep 2010, 18:53

Semrick en Patman,

Dank je voor de snelle reactie's ga er direct deze week een nieuwe op zetten.

Greetz,
CoCo

Berichtdoor Bigm1977 » 13 sep 2010, 15:09

Ik heb het zelfde probleem gehad, de vorige eigenaar had de v-snaar op middelste poelie gedaan. Maar bij mijn 300D zat de waterpomp in de weg en ging hij erlangs schuren. Het resultaat is dat de de snaar knapt. Ik heb een nieuwe v-snaar gehaald en hem op de eerste poelie gelegd. Met hetzelfde probleem, hij zit niet recht op de poelies. Ik heb vervolgens de pomp een kleine 2 cm naar voorgehaald, zodat de v-snaar nergers meer aankomt en recht op de poelies zit. (http://w123club.nl/component/option,com ... /id,151266)

Welke motor heb je eigelijk? ik weet dat de 240D een kleiner waterpomp heeft, daar zou het geen probleem zijn.
Ik mag weer Dieselen....
Bigm1977
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1977

Berichtdoor CoCo » 13 sep 2010, 15:25

Heb een 200D uit 1979.
Heb vandaag een nieuw snaar gehaald bij de dealer en kijk deze week even of hij op de andere poelie kan. Volgens mij raakt hij niets als ik hem daar op zet anders moet ik de pomp verstellen.
Bedankt voor deze tip/reactie,

Greetz,
CoCo

Keer terug naar Techniek