Beste Jock81,
Ik heb ze allebei, ze zijn heel verschillend van karakter de W123 is meer klassieker heeft meer comfort en voor mij heel belangrijk meer ruimte.
De W201 is gewoon een veel modernere auto. Net zoals Don het schrijft. Maar zeker niet verkeerd.
Voor mijn schoonouders heb ik een W201 190E 2.0 Auto met Airco uit Hamburg gehaald en zij zijn zeer tevreden, volgens hun nog nooit zo'n fijne wagen gehad! Reden voorheen altijd recnte Ford Mondeo. Dus dat wil wel wat zeggen over de kwaliteit van de W201.
En toch zit er veel W123 techniek in de W201! Sommige dingen zitten iets anders in elkaar en de V-snaren zijn vervangen
voor één multiriem. Dit is wel een onderdeel die je preventief moet vervangen! En soms ook de spanrol!
Verder heeft de M102 motor een filter patroon in plaats van een papieren exemplaar bij de W123.
Ik heb hier een topic van mijn W201 190E 2.6 van de w201club.nl, er staat wel veel geneuzel tussen bij gebrek aan moderatie,
soms dwalen ze een beetje af daar, door enthousiasme!
Daar moet je maar even doorheen en bij de 1e paar postings zijn de foto's verdwenen met de overgang naar de nieuwe forum struktuur!
http://w201club.nl/viewtopic.php?f=10&t=691
Veel lees plezier op het W201 forum en succes met je keuze.
Groet, Arno
Op de foto mijn W201 190E 2.6 Lorinser.