Hier nog even een update, vandaag begonnen met de revisie van de Bendix klauw die ik voor een schamel bedrag op eBay kocht. Het werk heeft Semrick al veel beter uitgelegd (en uitgevoerd vermoedelijk...) dan ik zou kunnen, dus daar heb ik weinig aan toe te voegen. Mijn eerste ervaringen zijn toch wat knoeieriger dan het er bij Semrick uitzag
Ah, nog een nuttige opmerking van Wiebren: zorg dat je de keerringen in de klauw goed monteert, want die hebben een schuin randje dus wel degelijk een 'richting', al zie je dat op 't eerste gezicht niet.
Hoe dan ook, de revisiesetjes voor Bendix. Ik schrok in eerste instantie nogal van de prijs, dus heb wat rondgevraagd en hier zijn de resultaten. Iedereen antwoorde behoorlijk snel, binnen 1 of enkele werkdagen, daar zat weinig verschil in. Alle prijzen zijn incl. 19% BTW.
Origineel MB
MB dealer (Spanje) €69 (nu ik naar het setje van Semrick kijk zal dat wel voor 2 klauwen zijn)
Marcel Kappen €51,17 (voor 2 klauwen, is setje van Semrick)
Aftermarket
Leeuwenkamp van Langen, Alkmaar €22,54 (art. nr R6001) -
www.remmenservice.nl
C&C parts, Baarlo €27,29 (art. nr R600060001 (zal wel 't zelfde zijn), voor 2 klauwen
Van Lenthe in Nieuwleusen had geen revisiesetjes, maar wel 2e hands klauwen voor een euro of 50 geloof ik (e-mail verwijderd). Dan is er nog een bedrijf in Spanje wat SEINSA heet, zij distribueren de setjes ook (art. nr D4094) voor een euro of 20 per stuk.