[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage rechts voor : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:52

lekkage rechts voor

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

lekkage rechts voor

Berichtdoor wetlands » 09 sep 2010, 18:47

Help!!! Mijn vrouw krijgt natte voeten.

We hebben nu al geruime tijd last van lekkage bij de voeten van de bijrijder.
Het lekt in de rechter voorhoek en lijkt achter de beplating van het dashboard rechts onder te komen.

Voor alle duidelijkheid, we rijden met een 300TD Turbo Diesel, geimporteerd uit amerika.

Zou dit iets met de kachel/fan of airco te maken kunnen hebben???

En heeft iemand nog andere suggesties???

Alvast bedankt voor de hulp, René
wetlands

Re:lekkage rechts voor

Berichtdoor Toontje » 09 sep 2010, 19:09

ik hou het op ongewenste ventielatie gaatjes zie de topics bij projecten
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 09 sep 2010, 19:17

Als het echt geen zweetvoeten zijn, ga ik met de suggetie van Toon mee :o)
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor bartolo66 » 09 sep 2010, 21:14

of het rubber van je voorruit
bartolo66

Berichtdoor Hans230CE » 09 sep 2010, 21:43

Volg idd Toontje zijn advies, batterij eruit, plaat eruit en dan eens goed kijken. Dan ook eens Batolo, afblijven van returnknoppies aub , zijn idee is ook mogelijk (US, califonia, zonstc).

Succes bij de speurtocht

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor FrankG » 12 sep 2010, 22:02

bij mij was het de scharnierbak.

succes!

PS nickname speciaal voor dit probleem?
FrankG

Berichtdoor tiralarc » 13 sep 2010, 20:42

Hoi , bij mij was het de voorruit.Ik heb hem zowel over de hele lengte van het rubber aan de bovenkant van het rubber tegen de lak,de zijkanten aan de binnenkant van de buitenzijde als de bovenrand van de onderzijde schoon gemaakt van oude kit en vervangen door ruitenkit.Hiermee vul je scheurtjes en poreuze stukken op.De kit is wat stug,maar kan je soepeler maken door hem op de verwarming te leggen.Ik heb crepetape gebruikt om de lat en de ruit af te plakken en na het kitten goed aandrukken,overtollige kit weghalen met een stukje plastic en dan met water en zeep vlak strijken.Tape weghalen en klaar.
tiralarc

Berichtdoor tiralarc » 13 sep 2010, 20:43

Ik moet er wel bij vermelden,dat ik bij mijn achterruit minder succes heb,maar daar ga ik nog goed naar op zoek.
tiralarc

Berichtdoor henklith » 13 sep 2010, 21:05

Voor kitten gebruik Texopan oid. van de schell, is erg goedkoop en goed te verwerken.
Absoluut een stuk plakband op de ruit plakken, want dat spul wil zo min mogelijk op de ruit hebben (en op je handen)
Je kan het dan alleen nog maar met thinner verwijderen.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor CoCo » 15 sep 2010, 01:17

Hallo,

Heb vandaag ook het rubber van de achterruit gekit, kreeg aan beide zijden in de kofferbak op de wielkasten druppels water en na lezen van het forum heb ik het gedaan zoals sommigen zeiden met kit, heb alle oude kit eruit gehaald en schoongemaakt met terpentine en droog gemaakt, daarna met kit van 3M afgekit.
Hoop nu maar dat alles dicht is.

Greetz,
CoCo

Berichtdoor ToonCoupe » 20 sep 2010, 21:15

Van iemand anders heb ik gehoord dat er lekkage vanuit de scharnierbak van de motorkap kwam. Hij (volgens mij was het Remichus) had het daar dichtgekit, na het schoongemaakt te hebben. Daarna was het over.

Succes ermee
groeten ToonCoupé.
ToonCoupe

Berichtdoor Remigius » 22 sep 2010, 15:36

Hallo,

Tooncoupe, dat klopt, dat was ik.

De scharnierbak is gepuntlast volgens mij. precies een naad in die bak, recht onder het draai/bevestigingspunt. De diepere oorzaak is langdurig vocht+een gat eronder, maar met strijkkit die bak inkitten en een soort van 'geultje'maken en dan was de lekkage bij mij weg..en ik had echt een hele serieuze lekkage daar.

Je kan het controleren door aan de binnenkant de platen/bekleding weg te halen, steeds water gieten in de scharnierbak, en dan kijken of het nog binnenkomt. zodra je kit goed zit, moet d elakkage stoppen. even laten drogen en jaren plezier:-)

groeten,

Remy

ps. je kan ook je spatbord verwijderen, alles loshalen, platen wegslijpen, nieuwe inlassen etc etc..dan los je het probleem echt op, maar ben je wel 2 weken verder en $$$ kwijt.
Remigius

Berichtdoor Daniel » 25 sep 2010, 22:00

bij mij was het het afwateringskanaaltje wat vanaf a-stijl eindigd in je
wielkast. Haal maar eens die plastieke wielkastbescherming weg.
Dan zie je het al gelijk.
Daniel

Keer terug naar Interieur