MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:39

DOM DOMMER DOMST

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

DOM DOMMER DOMST

Berichtdoor Niek » 27 maart 2006, 11:44

Tsja soms doe ik wat doms....

Mijn grootlicht floept nogal eens ongevraagd aan en ik dacht laat ik de schakelaar een inspuiten met......jawel en nu komt het ...met......teflonspray. Das dus niet handig want nu kringelt er af en toe een rookpluimpje vanuit de schakelaar (alleen als ik het dimlicht aan heb)en begint zich een onaangename geur te verspreiden.

Ik heb geprobeerd om met perslucht de teflon spray eruit te blazen; tís wel iets beter geworden maar ik vertrouw het nog niet.

Wat te doen?
Met contactspray inspuiten? Zou dat de teflon oplossen of zwaardere middelen gebruiken zoals een remmenreiniger of een andere ontvetter?
Help!
Niek

Antwoord:DOM DOMMER DOMST

Berichtdoor janbenz1 » 27 maart 2006, 18:34

Hallo Niek,
Ik denk dat het verstandig is om hem met remmenreiniger schoon te spuiten, daarna goed droogblazen en dan met kontactspray inspuiten.
Proberen, en anders vast een bestellen bij de man uit Belgie op 29 April naar de technische dag komt,( zie topic technische dag) dan neemt hij hem voor je mee.
Kun je hem daar mooi installeren.
Succes,
Groetnis fan Jan.
janbenz1

Antwoord:DOM DOMMER DOMST

Berichtdoor Niek » 03 apr 2006, 10:15

Uiteindelijk toch maar niet met remreiniger in de weer gegaan. Schijnt plastic aan te tasten.

Heb de schakelaar eruit gehaald en goed doorgespoeld met wasbenzine; zeeeer goed droog geblazen met perslucht en weer gemonteerd....et voila. Geen rookpluimen en stank meer.

Bericht gewijzigd door: Niek, op: 2006/04/03 10:16<br><br>Bericht gewijzigd door: Niek, op: 2006/04/03 10:17
Niek

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto