door Henri Westerink » 18 sep 2010, 16:08
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels zo'n 4 weken de trotse eigenaar van W123 van 19 januari 1978, 250 Amerikaanse uitvoering, dus met de automaathendel rechts naast het stuur.
Na een aantal (letterlijke) opstartproblemen, rijd hij nu bijna goed. Aan het begin starte hij onmeundig slecht, maar na het vervangen van de rotor en verdeelkap, bougies en het schoonmaken van de bobine gaat dat nu goed, alleen moet ik hem nog wel starten op benzine en later overschakelen naar gas.
Nu heeft mijn Solex carburateur wat problemen, de choke werkt niet optimaal, waardoor hij te rijk staat en mijn Benz staat te rammelen voor de stoplichten en soms ook nog afslaat. Dinsdag wordt dit door een rep.kit als het goed is beter.
Het leuke aan deze auto is dat alle, maar dan ook alle papieren er nog bij zitten, ook het aankoopbewijs van de eerste (Duitse) eigenaar, ben dus nu ook bezig om wat meer verhalen en foto´s te krijgen van deze auto via kontakten in Duitsland.
Zodra ik meer te vertellen heb meld ik me weer en ik hoop dat jullie me van tips kunnen voorzien, mocht het nodig zijn.
Groet´n uut Vroomshoop
Henri Westerink