[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Twentse W123 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:36

Twentse W123

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Twentse W123

Berichtdoor Henri Westerink » 18 sep 2010, 16:08

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels zo'n 4 weken de trotse eigenaar van W123 van 19 januari 1978, 250 Amerikaanse uitvoering, dus met de automaathendel rechts naast het stuur.

Na een aantal (letterlijke) opstartproblemen, rijd hij nu bijna goed. Aan het begin starte hij onmeundig slecht, maar na het vervangen van de rotor en verdeelkap, bougies en het schoonmaken van de bobine gaat dat nu goed, alleen moet ik hem nog wel starten op benzine en later overschakelen naar gas.

Nu heeft mijn Solex carburateur wat problemen, de choke werkt niet optimaal, waardoor hij te rijk staat en mijn Benz staat te rammelen voor de stoplichten en soms ook nog afslaat. Dinsdag wordt dit door een rep.kit als het goed is beter.

Het leuke aan deze auto is dat alle, maar dan ook alle papieren er nog bij zitten, ook het aankoopbewijs van de eerste (Duitse) eigenaar, ben dus nu ook bezig om wat meer verhalen en foto´s te krijgen van deze auto via kontakten in Duitsland.

Zodra ik meer te vertellen heb meld ik me weer en ik hoop dat jullie me van tips kunnen voorzien, mocht het nodig zijn.

Groet´n uut Vroomshoop

Henri Westerink
Henri Westerink

Re:Twentse W123

Berichtdoor Roel280€ » 18 sep 2010, 17:16

Leuk Henri! Veel plezier met je sechser... Zoektocht naar de eerste eigenaar is altijd spannend en via het internet vaak makkelijker. Bij mij is de zoektocht helaas gestopt. De familie woont niet meer op het adres en ik denk dat d eerste eigenaar (1980-2006) is overleden.
Tips? Lekker genieten en... er is altijd wel iéts dat even beter kan of rammelt. Charmes!
Roel280€

Berichtdoor CoCo » 19 sep 2010, 14:34

Hallo,

Mooi weer een Twentse Benz erbij, veel succes met het achterhalen van alles.

greetz,
CoCo

Berichtdoor Edwin1966 » 19 sep 2010, 18:35

Welkom hier!!!
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Quinten » 19 sep 2010, 18:49

Hoi henri welkom hier.

Als die reperatie kit niet werkt voor je carburateur, wees dan voorzichtig er mee laat er alleen deskundige mensen aan de afstelling zitten, helaas is deze gasfabriek iets te ingewikkeld gemaakt dat er maar weinig mensen er wat mee kan.
Mocht de carb problemen blijven geven, en je zoekt een ander is het mischien handig om te weten dat ze ook voor bmw en opel (7 serie e32 en senator/commodore) zijn gebruikt, en nog wat andere merken.

Voor de rest is de 250 op het verbruik na een beer van een uitvoering, en wat zijn 6 cilinders toch verslavend!
Quinten

Berichtdoor Gert250 » 19 sep 2010, 19:19

Hoi Henri,

Welkom hier. weer een Oosterling erbij.

Ik heb zelf een 250 van 1982 en gelukkig nog geen problemen met de carb gehad. NB: Op mijn weblog staat onder W123 links een linkje naar een Duitse site met allerlei afstelgegevens voor de
carburateur. Misschien heb je daar wat aan.

Groet
Gert250

Berichtdoor Citrobenz » 19 sep 2010, 20:59

Hallo Henri,

Welkom op dit forum en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor FrankG » 19 sep 2010, 23:21

Hallo Heinrich!
Ik geloof dat LPG installateurs de choke er af gooien. Misschien is het verstandig effe naar een goeie LPG man te gaan. De mijn (250 van 1982) start ook heel slecht op Benz (what's in a name). Hij slaat we meteen aan, maar daarna moet je hem aan de gang houden met de gaspedaal (voor een gitarist niet moeilijk). Volgens miuj loopt ie dan op de accelaratiepomp.

Maarre vergeef me als ik onzin zit te raaskallen, heb het maar van horen zeggen.

Wat ik me afvraag, was die eerste eigenaar een Duitscher in Amerika? Of begrijp ik het verkeerd? Ik vind zon stuurpook erg stoer. Zou bijna een handschakel overwegen als de pook op de stuurkolom zat. (bijna hè).

groetjes, en post effe een fotootje!
Frank
FrankG

Berichtdoor Henri Westerink » 20 sep 2010, 14:48

Beste mensen,

Dank voor de verwelkoming.

Ik kreeg ook al een uitnodiging voor de rit op 3 oktober in Giethoor, ik zal even kijke of ik dan kan.

bedankt voor de tips.. gert ook bedankt.

ik hou jullie op de hoogte
Henri Westerink

Berichtdoor Henri Westerink » 20 sep 2010, 15:14

Ha CoCo.. Bedankt voor je reactie.

ik zie dit logootje onderaan je beichten staan.. hoe kan ik dat ook onderaan mijn berichten zetten?

En heb je die ook als sticker op je auto? Of alleen de algemene clubsticker.

Groet'n

henri
Henri Westerink

Berichtdoor Henri Westerink » 20 sep 2010, 15:16

Ha Frank,

bedankt voor je reactie.

Wat betreft het er afhalen van de choke.. dat zei mijn garagehouder ook al, maar hij vergelde gelijk dat ik dan aankomende winter een groot probleem heb met het rijden op LPG, dus is eigenlijk geen optie.

Ik hoop dat met het reparatiesetje lukt...
Henri Westerink

Berichtdoor CoCo » 20 sep 2010, 15:54

Henri,

Dat logo heeft mijn vrouw gemaakt ( doet aan fotografie ) die kun je erin zetten via je eigen profiel.
Heb hier verder geen sticker van maar heb het wel geseald voor in mijn auto.
Als je nog vragen hebt mail me maar even.
CoCo

Berichtdoor Henri Westerink » 20 sep 2010, 19:27

Leuk plaatje...

Is er ook een algemeen logo van de Twente-groep?

En zo niet, is het dan een idee dat ik iets maak met bijvoorbeeld het fiere Twentse ros, iets met rood en wit?

Ik werk nl. veel met tekenprogramma's dus ik kan zo iets maken.

Misschien wel leuk om daar dan stickers van te laten maken en zo op alle Twentse W123 te plakken.
Henri Westerink

Berichtdoor Frasp » 20 sep 2010, 19:47

Zoals je ziet Henri,

Het stikt hier van de gruppen en untergruppen. De Oost-Nederland groep is niet alleen maar voorbehouden aan de Achterhoekers, maar ook aan de Twentenaren. Het is en blijft natuurlijk een gimmick, maar toch......

Groet
Frank (lidvandeikdoenormaalnooitaaneengroepgroep)
Frasp

Berichtdoor Coupe280 » 20 sep 2010, 19:51

hoi henri.
choke eraf halen is onzin .
is absoluut niet nodig.
ik heb een 110 motor met dezelfde carburateur en de chokekleppen zitten er al jaren gewoon in.
ik rij ook op LPG.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor CoCo » 20 sep 2010, 22:47

Kijk, dat mag ik graag horen ook nog iemand met een echt Twents ros,

Maak maar eens wat en laat het maar eens zien.
Die logo's ja een ieder heeft er wel een die dat leuk vind, een beetje hobby is wel leuk en achter sommigen zit een verhaal.
Zoiets,

CoCo

Keer terug naar Even voorstellen