[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hulp met afstellen carburateur Opgelost!!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:24

hulp met afstellen carburateur Opgelost!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hulp met afstellen carburateur Opgelost!!!

Berichtdoor Wallie » 18 sep 2010, 19:49

hallo,

Ik zoek en klein beetje of heel veel hulp voor het afstellen van mijn carburateur.
Ik heb en 230C met stromberg 175 cd.
we hebben denk ik nu ong. 2 weken gereden zonder te weten of de CO goed stond maar de auto reed prima koud en warm. maar van de 1 op andere dag is het koud maleur geworden maar is het warm nog wel goed. intussen hebben we vanzelf overal wel aangezeten (beetje dom) maar ben ik toch maar weer bij de basis begonnen. namelijk de onsteking staat goed alles is nieuw, carburateur is ook gereviseerd choke is afgesteld. koud is het nu helemaal niks het lijkt of de motor veelste rijk is omdat de bougies nat/zwart zijn en hij loopt op 3 cilinders. maar als hij eenmal wat op temperatuur komt loopt hij als en zonnetje, CO is ook afgesteld staat zo ong. op 1.65. maar koud is het niks totdat de motor lekker rond de 70/80 graden is.
Kan iemand van jullie mij mischien vertellen wat het probleem is?

Mvg Wolter<br><br>Post edited by: Wallie, at: 2010/09/21 11:55
Wallie
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Wallie » 18 sep 2010, 22:46

nog ff wat nieuwe info.
Ik heb dus net even de CO stelschroef verder dichtgedraaid en er kwam geen verandering toen heb ik hem helemaal dicht gedraaid en er is nog steeds geen verandering hij. hij loopt ong. 500/600 toeren. het vreemde is dus dat hij warm als en zonnetje draait.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor henklith » 18 sep 2010, 22:48

Misschien kan je niet veel met mijn verhaal, maar ik had precies hetzelfde.
Ik kon prima starten op benzine, en dat ging ook een paar 100 meter goed met rijden, en dan was het over, schudden en schokken, noem maar op.
Ik heb me kleurenblind gezocht, alles uit elkaar, schoongemaakt div. dingen vervangen, oa. het membraam!
Maar niks hielp.
Carburateur door specialist af laten stellen overwogen, maar kostte een paar honderd euro.
Niet gedaan dus.
Ik heb er toen maar Gas in laten bouwen door Orsou in Eindhoven, probleem in de benzine zit er dus nog in, maar ik rij en start heerlijk op gas, en nog eens voor weinig centjes!
Ik praat dus over een W115 200 van 1972.
Nog steeds heel tevreden met het gas, rij af en toe is een stukje op dat dure spul, benzine, maar alleen als de motor warm is!
Misschien een afweging!?
Groet, Henk
henklith
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Frasp » 18 sep 2010, 22:51

Hoi Wallie,

Heb dit ooit gescand. Misschien kun je wat met dit topic.

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=12&t=8400

Succes

Groet
Frank
Frasp
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor hans230c » 18 sep 2010, 23:20

Ik heb nu ook dat probleem.hij start prima.maar als ik weg wil rijden zit er geen gang in.
Dat heeft hij op gas en benzine .mijn eene slang die naar de cabrateur loop er zijn der twee zat verstopt.Nou schijn er een bimentaal er achter te zitten als die niet goed,werkt loopt hij bij een koude motor niet goed.als mijn auto zo 5 min warm heeft gedraaid en rond de 80 gr is slaat hij niet meer af en rijd hij prima merk dan ook niet meer dat hij niet vooruit te branden is.ik zag wel dat mijn oliedruk rond de 2 zit.dus ga ik eerst maar mijn.bimentaal nakijken .wordt vervolg .
hans230c
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Wallie » 19 sep 2010, 00:11

hallo,

Bedankt voor de info en revisie documenten.
Maar ik vind het gewoon zo vreemd, we hebben 2 weken gewoon goed gereden en maarzo was het over.
het is ook niet zo dat hij eventjes goed loopt en dan brak loopt maar meteen als je hem start is het al mis.
koud is het 5a600 toeren en af en toe afslaan, CO dus helemaal dichtgedraaid maar hij veranderd dus helemaal niks ook niet en beetje.
Maar als je hem warm laat lopen door en beetje gas te geven gaat hij al beter lopen en als die warm is loopt hij gewoon goed en kun je er ook mee rijden. hij geeft trouwens ook backfires in de inlaat bij dat laag toerental.
maargoed we staan bijna op het punt om er en punt achter te zetten en gewoon weg ermee en wat anders, maar dat geeft nooit en goed gevoel natuurlijk.
Ik weet anders niet wat ik ermee aan moet.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Limited 97 » 19 sep 2010, 10:45

Gewoon naar een specialist gaan, zonde om 'm weg te doen voor deze problemen.
Heb het zelf ook gehad, na kleppenstellen en goede bougies was het verholpen.
Eerst op benzine goed stellen, daarna op gas.
Heb je al op valse lucht getest met remmenreiniger ?<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/09/19 10:48
Limited 97
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Wallie » 19 sep 2010, 21:05

hallo,

Nee ik heb nog niet vals lucht getest maar ik heb wel en ander probleem gevonden.
Ik heb nog even gekeken naar het vlotter niveau en die heb ik vergeleken met en andere kapotte carb die ik heb liggen en daar zat en behoorlijk verschil in, ik heb vorig jaar ong. en revisie setje besteld en daar zat en nieuw dingetje bij de het vlotter nivo regelt maar daar moet ook en ringetje tussen van precies 1.5mm. wat blijkt nou, dat nou gevalletje is al gekompenseert voor dat ringetje dus die hoeft er niet meer tussen, maar die zat er bij mij wel tussen. dus die heb ik weggehaald en nu is het vlotter nivo goed. (ff gecheckt in de hanleiding)
de motor liep toen op 1 cilinder, maar naarmate we de CO opendraaien ging hij op 3 cilinders lopen, dus er zit nu wel degelijk verandering in.
Maargoed nu is de accu leeg dus eerst ff opladen.
Is er mischien en indicatie hoever die CO schref op het vlotter bakje open moet, hoeveel rondjes? als ik kijk naar dat schroefje namelijk zit daar zo'n beetje 2cm schroefdraad op dan zou je toch zeggen dat deze behoorlijk ver open kan. wij zitten op ong. 4.5 rondjes nu en hij begint beter te lopen.
Ik dank jullie voor de hulp, ik heb hier inmiddels al behoorlijk van onfo vandaan gehaald en we zijn er nu bijna heb ik het idee.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor drieske » 19 sep 2010, 21:33

Als ik dat verhaal zo lees zou ik nog 1,5 slag verder opendraaien.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Wallie » 20 sep 2010, 14:07

hallo,

Nou... de CO schroef hebben we nou zo'n 5 slagen open maar hij wil niet lopen, maar als we de choke ff dichtdoen dan blijft hij wel wat spruttelen.
en lat toen de temperatuur wat opliep want ik gaf vol gas begon ineenkeer het toerental ook te springen. en toen reageerde hij ook weer op gas geven. maar hij blijft op 3 cilinders lopen en wat blijkt, nummer 3 doet het systematisch niet gewoon helemaal niet totdat de motor zo'n 80 graden is en begint hij em op te pikken. ik heb dus nieuwe bougies niewe kabels nieuwe rotor nieuwe verdelerkap nieuwe condensator nieuwe bobine. dus daar ligt het niet aan want ik heb de kabels ook verwisselt en gewoon ff op het blok houden en kijken of hij ook vonkt, maar dat doet die dus niet. dus dat is ook vreemd. maargoed de choke moet uit dus warme stand en dan blijft hij net lopen wel zeer onregelmatig en vol gas geven. otdat de temperatuur hoger word en dan stijgt hij wel in toeren en begint hij steeds beter te lopen tot op den duur hij gewoon goed loopt want dan pakt cilinder 3 hem ook op.
Het lijkt wel of de carb precies anders om werkt, zeer vreemd.
Ik heb trouwens ook ff gekeken op vacuumlekken door remreiniger te spuiten bij de carb en inlaatspruitstuk maar toen hij zo brak liep veranderde hij niet echt van toerental.

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:hulp met afstellen carburateur

Berichtdoor Wallie » 21 sep 2010, 11:54

hallo,

Nou het probleem is gevonden!!! best wel dom eigenlijks maar goed..
ik heb het contactpunt schroefje nooit goed vastgedraaid dus was die gesloten bij koude motor. maar bij warme motor niet en daarom liep die koud heel brak maar warm liep hij goed. maar nu is het dus warm en koud helemaal geweldig.
Nu dus naar de keuring en dan rijden maar. ik zal wel ff een paar foto's plakken.
Inieders geval bedankt voor alle tips. en die strontberg is nu en echte stromberg want ik begrijp eindelijk hoe die werkt met choke en de hele toestanden.

Mvg Wallie
Wallie
 


Re: hulp met afstellen carburateur Opgelost!!!

Berichtdoor Gelandeman » 26 jul 2014, 12:53

Hallo,
Mijn m115 motor zit weliswaar in een G, maar de problemen zijn herkenbaar.
Afgelopen voorjaar de gasinstallatie verwijderd, en geprobeerd op benzine te laten lopen. Af en toe wilde de motor lopen, slechts alleennstationair. Bij gas geven sloeg ie af, ws. Te weinig benzine. Carburateur ultrasoon laten reinigen, gaf geen verbetering. Omdat bij de G twee extra carburateurs waren geleverde weet ik niet was de originele is. Of vorige eigenaren hebben ook problemen gehad op benzine, of er zijn verschillende geprobeerd bij de ombouw naar gas.
Een van de problemen die heb ontdekt is dat de sproeier te ver omhoog werd gedrukt door de schroef die er onder zit en die de vlotterbak aan de onderkant afsluit. Ik heb dit opgelost door van een andere carburateur de sproeier afsluiting te gebruiken in plaats van de schroef, en die zo goed mogelijk qua hoogte te stellen. Na extreem choken met een plaatje voor de carburateur kreeg ik de motor aan de praat en op toeren. Later ontdekte ik dat er verschillende sproeierlengtes bestaan.... Deze week is de Co afgesteld, en liep de motor goed.
Gisteren onderweg naar de rdw voor de gasuitbouwkeuring verloor de motor kracht en toeren op de snelweg.
Ik zou graag weten hoe de vacuumslangen precies aangesloten moeten worden en hoe de benzine leidingenvan tank tot motor moeten lopen. Alles is namelijk vervangen. In de benzineleiding zit oa een teruslagklepje, moet die in de aanvoer of in de terugvoer.
Alle suggesties zijn welkom.
Gelandeman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 jan 2013, 21:03
Woonplaats: Frl
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten