[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wat kostte jouw Mercedes destijds : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:38

Wat kostte jouw Mercedes destijds

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Wat kostte jouw Mercedes destijds

Berichtdoor 2m1300TDT » 26 nov 2007, 02:08

Ik wist dat de mijne veel extra's had, maar een radio van DM 2000 ruim waar je nu €25 voor krijgt...
anyway full options zou helemaal onbetaalbaar zijn. [

Teil 1 Fahrzeugdaten

Modell Mercedes Benz 300TD Turbo Diesel

Anderes Modell aus Preisliste 43 wählen

Bezeichnung T-Limousine
Baumuster 123.193

Aufbau 5-Sitzer, 5 Türen, Automatic
Motordaten 5-Zylinder-Dieselmotor, 92 KW / 125 PS / 2998 ccm
Bereifung 195/70 HR 14
Radstand 2795

Teil 2 Gesamtpreis Preis (DM)

Grundpreis Mercedes Benz 300TD Turbo Diesel 44.802,00 DM
gemäß Preisliste 43
(gültig vom 10.12.1984 bis 14.04.1985)

von Ihnen gewünschte Sonderausstattung:

G Lackierung Serie 0,00 DM / Grundaustattung
S Polsterung MB-Tex 250,80 DM

S 531 Antenne automatisch (bei Radioeinbau) 387,60
S 570 Armlehne klappbar vorn 222,30
S 584 Fensterheber elektrisch 4-fach 1.487,70
S 286 Gepäcknetz an Fahrer- u. Beifahrerlehne 79,80
S 542 Handschuhkastenschloß 34,20
S 812 Hecklautsprecher mit Überblendregler 2 Stück Stereo 347,70
S 581 Klimatisierungsautomatik 4.560,00
S 640 Leichtmetallräder 5-fach 1.487,70 nicht lieferbar mit Federung und Bereifung (15 Zoll) für erhöhte Zuladung
S 510 Radio Becker Mexico Electronic Kurier MU 2.325,60 einschließlich 2 Hecklautsprecher (ausgenommen SL-Typen)
S 411 Schiebedach mechanisch 1.105,80
S 843 Fondsitz geteilt 2/3 : 1/3 695,40
S 572 Sitzhöhenverstellg. mit zusätzl. Längsverstellg. Beifahrersitz 119,70
S 543 Sonnenblenden mit beleuchtetem Spiegel 119,70
S 591 Wärmedämmendes Glas rundum mit heizbarer Heckscheibe ESG 370,50
S 466 Zentralverriegelung 478,80

Summe Sonderaustattung: 14.073,30 DM

* Legende: G = Grundaustattung, S = Sonderaustattung, O = ohne Mehrpreis
(bitte Hinweise beachten)

Gesamtpreis Darin enthalten sind 14% Mehrwertsteuer 58.875,30 DM

Alle Angaben sind ohne Gewähr. Trotz größter Sorgfalt kann die Richtigkeit und Vollständigkeit der Angaben nicht garantiert werden. Alle Inhalte und Daten sowie die erstellte Software unterliegen dem Urheberrecht. Eine Verfügbarkeits- oder Funktionsgarantie besteht zu keinem Zeitpunkt. Eine Vervielfältigung, egal in welcher Form, ist untersagt. Bitte beachtet die Nutzungsregeln. Erstellt mit Neupreisrechner Version Beta 0.9.

en dan nog even naar nederlandse prijzen omrekenen, gaat al snel naar de ton, een aardige etage in de kinkerbuurt van Amsterdam deed toen 40 mille, in oud zuid had je toen een mooie etage voor die ton. Doen nu 6 ton, (euro!), je kunt dus beter investeren in onroerend goed dan roerend goed!<br><br>Post edited by: 2m1300tdt, at: 2007/11/26 01:19

2m1300TDT

Berichtdoor marco123 » 27 nov 2007, 15:25

31.395,05 DM

grt
marco
marco123

Berichtdoor Wiebren240D » 27 nov 2007, 19:32

Hallo Allemaal

ik weet nog 2 prijzen uit mijn hoofd.

dat is van een 200D uit 1973 koste toen bijna F15000,00 wel met een Taxi pakket.

en de W123 van 1984 die koste toen F48000,00 was in 11 jaar tijd een hele stap want de taxi ritjes gingen niet zoveel om hoog was in 1973 F3,50 en in 1984 was het F7,00 dus die autos uit 1984 moesten meer rijden om ze boven water te krijgen

de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor broker » 27 nov 2007, 21:50

Mijn vader kocht in 1971 zijn eerste 200D/8 voor Hfl. 18.300,= nagelnieuw. Auto was vrij standaard. In 1976 kocht hij een 240D 3.0 nieuw voor Hfl. 33.400,=. Deze was voorzien van distelgroen metallic en een mechanisch schuifdak.
Mijn 200D kostte volgens het duitse lijstje in sept.1982 DM.33.219,= en mijn 230CE in april 1983 DM. 43706,=.

Ik heb ook wat NL prijslijstjes uit die tijd en vermenigvuldig de duitse prijs maar met factor 1,6 . Ook toen was onze overheid al naarstig op zoek naar geld.

Grtx, Jan.
broker

Berichtdoor 250petrolgrun » 22 sep 2010, 23:12

Beste Benzers,

Voor de nieuwere leden onder ons altijd weer leuk om naar boven te halen!

http://www.w123-hannover.de/html/npr_startseite.html

Het valt me eigenlijk tegen wat hier is gepost, in al die jaren?

Groet, Arno

Hier onder mijn 250,..
Bijlagen
Image001-bf8457d044823bcf983514c498eea1db.jpg
250petrolgrun

Berichtdoor Toontje » 23 sep 2010, 05:56

hoi hoi
dat vind ik ook niet intresant die nieuwprijzen gaat mij er meer om wat kosten ze nu en dan bedoel ik ook niet die nieuwe dat kan bruin toch niet betalen.
wat ik wel leuk zou vinden dat is wat een wagen gekost heeft in zijn gebruikerstijd.
er zijn mensen die houden dat al bij mijn moeder bijvoorbeeld die schrijft alles op van lampje tot tanken en die kan dan zo zeggen die wagen heeft in al die jaren zoveel gekost.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor jan280CE » 23 sep 2010, 09:51

Beste Arno,

Dit is nu typisch zo’n topic die ik heden ten dage niet meer zou openen. Zoals je al aan de reacties kunt zien leeft dit soort dingen niet op dit forum. Het zal de gemiddelde Mercedes rijder jeuken wat het ding ooit gekost heeft. Men vind het veel interessanter wat hij verbruikt, hoe hij voor een habbekrats zolang mogelijk op de weg gehouden kan worden en hoeveel kilometer we er dit jaar weer bij op gereden hebben.

Dat hier iemand alle gegevens uit alle prijslijsten verzameld heeft en in een programma heeft geknutseld zodat belangstellenden hier nu eens kunnen zien wat er aan opties op dat moment beschikbaar waren voor welk modeljaar, en vooral ook wat het destijds allemaal kostte is voor de meeste mensen hier bijzaak.

Ik heb de tijd waarin deze auto’s nieuw waren bewust meegemaakt en kijk er dan ook iets anders tegenaan. Rond 1977, het jaar waarin mijn auto gemaakt is was de kever nog steeds leverbaar, maar ondervond danig concurrentie van de in 1974 uitgekomen Golf. De meest verkochte auto was zo uit mijn hoofd genoemd de Opel Kadett. Allemaal verkrijgbaar voor prijzen rond de 5.000 gulden. De NSU RO80 werd al jaren niet meer gemaakt. Om dan een auto te hebben die ong. 8 keer zo duur was en voor de gemiddelde Nederlander totaal onbereikbaar was is iets waaraan ik mij kan verheugen als ik naar de auto kijk. Ik heb nu een auto die destijds voor mij onbereikbaar was. Voornamelijk een kwestie van beleving die niet erg breed gedeeld wordt hier.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor willie280 » 23 sep 2010, 10:22

Zeer goed verwoord Jan zo is het precies
willie280

Berichtdoor Weizengelb » 23 sep 2010, 13:05

Ik kijk ook wel wat historischer tegen de W123 aan hoor. Mijn vader had een W115 vanaf dat ik ongeveer 5 jaar oud was en daarna kocht hij een 240D W123 van 1978, ik denk rond 1985. De auto zat achter in elkaar maar het was toen echt nog een nieuw model Mercedes en mijn pa was er erg blij mee (en ik ook!).

Ik weet nog dat we ooit bij een garage hebben staan kijken naar een nieuwere 240D van 1982 of zo, creme wit. Was toen nog een dure occasion! Later kocht mijn pa op mijn aandringen rond 1991 weer een 230CE van 1983, wat een prachtwagen!! Daar heb ik zelf nog even in kunnen rijden toen ik mijn rijbewijs behaalde!

Ik zie de auto's nog steeds zo.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor Roel280€ » 23 sep 2010, 15:51

Ik vind het toch wel een interessant topic. Waar begon het mee? Mijn 280E is rond de 40 mille in DM afgeveleverd aan Herr Robert Wüstem in Pforzheim, bij Stuttgart. 4 februari 1980 was de datum dat hij met een klont in de onderbuik naar de dealer reed om zijn beauty op te halen. Dan begint het avontuur dat vandaag nog voortleeft. Meneer Wüstem heeft in een rood boekje details bijgehouden in keurig 'oude mensen handschrift', met kilometers en datum erbij. Zo heeft de auto meerdere keren een nieuwe Unterbodenschutz gekregen van rond de 900DM. Op 11.08.86 constateert hij een deukje in de achterbumper en maakt er notitie van in het boekje met erbij "Wer?" (= wie). Die deuk hebben we er deze zomer voor 70% uitgemept, maar door zo'n datum krijgt alles een plaatsje. Verder vertelt hij wat zijn Michelin Winterreifen kostten (197DM/stuk, toen ook al duur) en dat soort zaken. Ook wanneer en welk stuk voorbumper is vervangen; beurtjes. Leuk.

Het geeft de hobby toch wat extra's. Maar dat je kunt berekenen wat de auto via de eerste eigenaar kostte, is wel leuk. Het is daar waar de geldsluizen open gingen en dus nog niet gestopt zijn....
Roel280€

Berichtdoor Mikey » 23 sep 2010, 17:37

Leuk forum.

Gegevens van uw auto:
Hieronder kunt u handmatig uw auto selecteren. U kunt ook zoeken op basis van uw kenteken.
Bouwjaar 1983
W123 240D

€ 22906,-

M.

Mikey
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1978

Berichtdoor CoCo » 23 sep 2010, 19:10

Arno,

Ik vind het best interessant, om nu in een auto te rijden die toen voor veel mensen onbetaalbaar waren. Verder wist ik de prijs niet van vroeger.
Ach ja altijd wel mooi te weten wat hij gekost heeft.
CoCo

Berichtdoor 250petrolgrun » 23 sep 2010, 19:13

250petrolgrun

Berichtdoor Hans230CE » 24 sep 2010, 22:28

976.018 BEF, via die link eens opgezocht wat hij koste in DM, MWS afgetrokken en dan via de koers RM => BF omgerekend en de BTW bijgeteld.

Das een hoop geld voor een auto in die dagen. Je kan zien dat het een kadootje was voor zijn pensioen!<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/09/25 16:36
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Roel280€ » 24 sep 2010, 23:36

Het is gewoon genieten Arno, zo is het. Vanaf 1994 is het fout gegaan bij MB, omdat toen dure managers gingen strepen in de boeken van MB. Dus we hebben nu nog steeds Mercedessen die na 5 jaar roesten, daar waar BMW al sinds twee decennia uiterst doordachte, duurzame rijders auto's neerzet met lange levensduur. Jammer.
En allochtonen weten vaak heeeeel goed wat de sterke en wat de zwakke auto's zijn. Heb je ooit Marokkanen in een Fiat Ritmo Diesel zuidwaarts zien rijden???
Onze huidige W123's zijn ooit aangekocht door, meestal, Duitsers met geld. Hoe ze er aan komen en wat ze 40 jaar ervoor hebben uitgevroten boeit niet. Ze kochten een oersterk A-product om heel lang van te kunnen genieten. We mogen blij zijn in hun voetsporen te mogen stappen en verder te kunnen rijden met hun dure aankopen.
Roel280€

Berichtdoor David » 27 sep 2010, 21:20

Ik geloof dat ik tot nu toe de duurste auto heb!!!

En dat is nog maar in DM, ben benieuwd wat die auto bij ons gekost zou hebben

Post edited by: David, at: 2010/09/27 21:28
Bijlagen
Prijs_W123_300TD_T__Small_.jpg
David

Berichtdoor David » 27 sep 2010, 22:34

Poging 3 dan..

Ik krijg de foto op de een of andere manier niet groter op het forum. Zo is-ie eigenlijk te klein om te lezen, maar op een ander formaat (ook 800x600) pikt de site hem niet!

Mijn 300TD T in opbouw kostte in 1984 kaal DM 44.802,- en met alle opties DM 62.774,10. Wat een geld he!?

Tekstueel ziet dat er (leesbaar) als volgt uit:
<br><br>Post edited by: David, at: 2010/09/27 22:40

David

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 sep 2010, 00:10

Hoi David,

Als je hem nog niet hebt laten taxeren mag je dat wel doen!
Wat een indrukwekkende lijst zeg!

Bedankt voor het toevoegen van jou W123 TDT

Groet Arno
250petrolgrun

Berichtdoor The White Rider » 28 sep 2010, 07:56

Mijn 280E heeft in '81 53.563,13DM gekost, man da's veel geld voor een auto!
The White Rider

Berichtdoor Lindtova » 28 sep 2010, 08:41

dm 27176,00 is de prijs die mijn 300D heeft gekost
Lindtova

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto