[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Het overlijden van een monument, tja nutteloos : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 06:52

Het overlijden van een monument, tja nutteloos

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Het overlijden van een monument, tja nutteloos

Berichtdoor Hans230CE » 23 sep 2010, 21:12

Kijk eerst even naar en huiver.

Al een paar weken liep er in Belgie een reklamecampagne om de meest vervuilende wagen van Belgie in te ruilen tegen een Toyota Hybride. Nu het idee alleen al, een Toyota Hybride. Zie je het al gebeuren in de kroeg, hey dingske, rij jij tegenwoordig nog altijd met die toffe 200D?? Nee ik het hem in de schroot laten draaien voor een Toyota Hybride.

Waar werkt die kerel ook weer??? Tja bij Mercedes Benz, en hij beweerd graag een oude MB te genieten.

Reken uit, die Toyota Hybride, met zijn batterijen en andere hytech spul, daarvoor hebben ze een W123 200D van 82 in de pres gestoken zonder te ontmantelen,

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Het overlijden van een monument, tja nutteloos

Berichtdoor Quinten » 23 sep 2010, 21:45

100% modumenten schennis, beeldenstorm, tis een perverse hater van iemand met een chokolade bruin huidje!

Als je dan toch in zo'n ketel van een hybride wil rijden, laat die W123 dan met rust!

Heb trouwens wel eens gehoord dat de productie van een hybride zoveel energie en vervuiling kost dat je er eigenlijk 400.000 km mee moet rijden om millieubewust te zijn., die W123 was al heel lang geleden gemaakt.
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 23 sep 2010, 22:13

Tja ik heb zelf ook een beetje die ervaring Hans,..

Ik rijd voor de zaak ook in een Toyota Hybride die ze dan weer Lexus GS 450h noemen.

Gaat als de brandweer zie filmpje:

Maar zit niet zo logish in elkaar als een W123. ;)

Groet, Arno

Op de foto de TOYOTA waar ik in mag rijden!
250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 23 sep 2010, 22:15

En als ik de motorkap van mijn W123 250 open doe, daar wordt ik toch een stuk vrolijker van, dat als ik hier naar kijk!

Als je de 3.5 V6 kan vinden ga je door voor de koelkast!

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor Luigi » 23 sep 2010, 22:23

Ik denk als je de roetuitstoot gaat vergelijken moet je of alleen diesels of alleen benzine auto's nemen.
Tevens heb ik nog nooit iets gehoord over de roetuitstoot van een benzine motor.
Roetfilters zie immers alleen op diesels.

Groetje Luigi.
Luigi

Berichtdoor MajikSimon » 23 sep 2010, 23:39

Tsja de waarheid doet er niet toe.
Het enige wat telt is de beeldvorming.

Over een tijd zal me erachter komen dat roet helemaal het probleem niet is.Roet is zo groot en grof dat het niet ver in je longen doordringt.
Heel klein fijnstof uit nieuwe benzines en diesels die ultra fijn verstuiven, dringt diep in je longen
en zorgt daar voor kanker...Maar voor die inzichten gemeengoed zijn zullen nog vele vele jaren verstrijken.

Met "cash voor clunkers" in de vs had je iets soortgelijks."Liquid glass" in een motor gooien na alle olie eruit te halen en dan 5 minuten tegen de begrenzer aan laten loeien totdat ie stuk is. ZIEK.
Toch kun je nooit rijker worden van kapitaalvernietiging, dat is echt niets meer dan een stupide misvatting.

EDIT ZPELFAUTEN<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2010/09/24 08:47
MajikSimon

Berichtdoor Roel280€ » 24 sep 2010, 00:56

Cash for Clunkers is verschrikkelijk. Op YouTube staan tergende filmpjes van keurige S-Klasses, mooie BMW's, Jaguars, etc., die tot gort worden gedraaid. Bah! Wazige quasi- milieu lobby.
Roel280€

Berichtdoor JantjeV8 » 24 sep 2010, 08:10

Bij Top-Gear hadden ze laatst ook een leuke test.

Een Prius en een BMW M3 op de gram nauwkeurig evenveel peut er in kieperen en dan kijken welke auto het langst op die hoeveelheid peut kan doorrijden. Beide auto's precies even hard bumper aan bumper laten rijden en je raad het al, de M3 rijdt meerdere rondjes langer door dan de Prius...

Laatst las ik ook een artikel in een of ander truckblad. Een eigen rijder had z'n Scania dermate gekietelt, van 500Pk zou hij rond de 900Pk er van hebben weten te maken... Maar juist door dat oververmogen kon hij de eindoverbrenging van de aandrijflijn zo groot pakken dat die auto bij 85km/uur stationair liep. Zijn diesel verbruik was daarmee meer dan gehalveerd, en als je 120dzd op jaar wegtrapt telt dat.

Voor de M3 geldt hetzelfde, dat oververmogen zorgt er voor dat hij bij 120/uur nauwelijks iets nodig heeft.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Roel280€ » 24 sep 2010, 09:20

En waarschijnlijk rijdt die M3 na 10 jaar nog rond, als alle peperdure en milieu verwoestende accu's van de Prius zijn overleden en vervangen moeten worden....
Roel280€

Berichtdoor MajikSimon » 24 sep 2010, 09:33

linkje M3 vs. prius http://www.ebaumsworld.com/video/watch/727346/

Ze hebben nog helemaal gelijk ook..
Manier van rijden maakt het meest uit. De meeste prius rijders zijn lease rijders die kan het allemaal geen zak schelen en trappen gewoon.Ze betalen toch niks.
MajikSimon

Berichtdoor Don » 24 sep 2010, 10:15

"Jacquet had het, zo tonen de foto's, toch even moeilijk toen de kaken van een grote grijpkraan zijn wagen grepen en in de perser dumpten."

ja, logisch, hij voelde dat hij zijn ziel verkocht aan de duivel,....
Don

Berichtdoor Chevalric » 24 sep 2010, 11:44

Ik snap het ergens wel.

als je 200D niet zo best meer is en je krijgt er een hybride voor terug is dat financieel gewoon een vooruitgang.

Na een jaar verkoop je die hybride en koop je een leuke W123/W124/W126 terug.
Zo zou ik het doen

Marc
Chevalric

Berichtdoor Roel280€ » 24 sep 2010, 19:56

Roel280€

Berichtdoor Quinten » 25 sep 2010, 14:41

roel280e wrote:

Waarschijnlijk is er een klein aantal voorwaarden waar de zielverkoper aan moet voldoen.... Verkoop zal wel niet mogen.... Voor straf nu altijd rijden in de frigide hybride....

Beetje het zelfde als je een woning van een miljoen in lelystad of almere krijgt en je mag hem niet verkopen,.....
Dan maar liever een rijtjes wonig tussen de eeuwenoude eiken en een lief kerkje.
Quinten

Berichtdoor Hans230CE » 25 sep 2010, 16:06

Wat zeg je nou Q, lief kerkje, die dingen mogen ze in het midden van nergens inplanten, bimbam jekkes.

Maar nu iets anders, in de krant stond dat hij er meerdere had, en aan de nummerplaat te zien zal het wel een gratis lease zijn. terzijnertijd eens uitzoeken.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Spooky280CE » 25 sep 2010, 20:00

Hahaha,

Schiterend gedaan van Top Gear......
Wat een stemming makerij.....en men trapt er met open ogen in.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het eeuwig zonde wat met de ster gedaan is en ben absoluut niet voor hybride auto`s maar dit is echt heel slim gedaan.
Ik kan je de donder op zeggen dat de prius ook als winnaar uit de bus was gekomen als deze achter de BMW aan reed.
Dit heeft te maken met de (luwte) zuiging waar het achterop reidend voertuig zich in bevind waardoor deze minder hard hoeft te werken en een stuk minder brandstof verbruikt
Ongerveer hetzelfde effect als met 100 kmh op de fiets achter een auto aan denderen.
zie

Niet helemaal te vergelijken maar geeft een aardige indruk.
Het record staat overigens op naam van Fred Rompelberg met meer dan 268 kmh.

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor Quinten » 25 sep 2010, 20:46

Hans230ce wrote:
[quote]Wat zeg je nou Q, lief kerkje, die dingen mogen ze in het midden van nergens inplanten, bimbam jekkes.

Zekers Bimbam Jekkes!

Daar word gans gene meer ingeplant, da lieve kerkje mag ook een pittoresk mitte zijn.
Quinten

Berichtdoor MajikSimon » 25 sep 2010, 22:34

@Spooky280CE
Het is helemaal geen stemmingmakerij. Die hele flutprius is dat zelf juist.
Een M3 hoeft geen bal te doen als je er 100-140 mee rijd.
Die rijdt 1 op 8...vind ik niet bijzonders...komt echt niet door windluwte, dat geloof ik niet.
Maar de prius rijdt daar gewoon 1 op 7 omgerekend. Nou jij weer.

Dat komt gewoon omdat op topsnelheid dat benzinemotortje alles eruit moet sleuren bij vaak remmen en accelereren.
Die elektromotor doet helemaal niks bij deze test.
De m3 heeft daar helemaal geen last van.
Een prius kan vast wel 1 op 17 a 1: 25 rijden als je continu 110-120 rijdt,
Maar dat doen leasebakke rijders niet.

Het is vooral HOE je ermee rijdt.
ik denk dat je een M3 kan rijden met 9 a 10 liter per 100 km als je echt zuinig rijdt.
Maar ook 5 liter als je trapt.
Een prius ca 4 liter minimaal tot 7-8 liter per 100 km max.

Dus gedrag is heel belangrijk.
Kijk maar eens op spritmonitor.de
Die prius heeft trwns ook eco lage rolweerstandbandjes eronder, en de mensen op spritmonitor zijn natuurlijk wel bezig met wat de naam al zegt....dus.
MajikSimon

Berichtdoor Spooky280CE » 26 sep 2010, 11:53

Hoi mercedesjunkie,

Nogmaals ik ben absoluut niet voor huidige generatie hybride auto`s hoewel deze redelijk shoon zijn in gebruik is het hele traject om een dergelijk voertuig te bouwen bijzonder vervuilend.
Er zijn inmiddels diverse onderzoeken(die ik even niet kan vinden)die aantonen dat je minstens 20 jaar in zo`n auto zou moeten rijden om deze klimaat neutraal te krijgen.
In het dagelijks leven mbt rij gedrag ben ik het met je eens, wat betreft deze test niet.
Deze is te eenzijdig en manupilatief.
Vergis je daarom niet in het effect dat in de luwte rijden van een voorganger heeft op de verbruikscijfers.

Ik ben zeer gecharmeerd en trouwe kijker van dit programma maar deze test die Top Gear heeft uitgevoerd slaat inhoudelijk nergens op en is alleen bedoeld om stemming te maken tegen in dit geval de prius(had ook een ander auto kunnen zijn).

Was dit een eerlijke test geweest hadden ze beide minimaal een keer onder dezelfde omstandighedenn op kop moeten rijden en hadden ze niet alleen op verbruiks cijfers
maar meerdere factoren zoals uitstoot enz. gemeten dan was het een heel ander verhaal geworden.
Maar dat doe je natuurlijk niet als je een bepaald beeld wil creeren van de opponent.

Dat is wat ik in dit geval met mijn relaas duidelijk wou maken.

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor MBvO » 17 okt 2010, 18:11

Ik had ook liever de 200D op de weg gezien en zo lang er geen eensluidend antwoord is van voor- en tegenstanders van de mileulobby geniet ik ongeneerd van mijn 300D. Er zal toch wel een dag komen dat een autoleven als geheel vergeleken kan worden en dan zullen we wel eens weer kijken.

Om ook nog even een technische kant aan dit topic te geven: ik ben wel benieuwd wat de experts hier kunnen bijdragen aan tips om onze auto's zo schoon mogelijk te maken (qua uitstoot)? Zuinigheidswonders zullen het nooit worden, maar het zou wel aan het mileu bijdragen als we allemaal onze motoren een beetje op orde hebben, om geen onnodig kwalijke rommel de lucht in te blazen.

Even geleden opende ik een topic waarin ik vertelde dat de roetuitstoot van mijn auto te hoog was (6,5 bij eerste meting onder ongunstige omstandigheden, 2 (=onder max.) bij 2e meting, 0,93 bij tussenmeting bij bijna optimale omstandigheden bij de garage). Hier werden wat quick-"fix" tips gegeven maar ook een aantal techniekgerelateerde oplossingen. Ik som ze nog even op, doe er uw voordeel mee:

Technisch onderlegde oplossingen:
Roet is onverbrande diesel. Mogelijke oorzaken:
- verstuivers niet goed meer of ze openen te vroeg. Dan krijg je grotere druppels, met meer roet tot gevolg.
- verkeerde nozzles
- injectietiming onjuist/uitgerekte ketting, de verbranding is dan niet optimaal, de diesel kan niet meer opwarmen en verbranden.
- compressieverlies (diverse oorzaken mogelijk: zuigerveren, ingeslagen en verdraaide kleppen, koppakking...)
- beetje obscuur, maar motorolie kan via de opvoerpomp terugvloeien in de tank, de olie wordt dan als diesel gebruikt, maar dat verbrandt minder lekker.
Daaraan valt nog toe te voegen: schoon luchtfilter en correcte klepspeling.

Quick-"fixes":
> Middeltjes om bij de diesel te mikken:
- paar liter petroleum
- 50-75% zonnebloemolie bijmengen
- flesje injectorreiniger of diesel-systeem reiniger
- 5-20% benzine bijmengen
> Uitlaat uitspoelen met water
> Met goed warme motor flink op z'n staart trappen, vollast de berg op, "Italian tune-up", "Drive it like you stole it" (hehe, blijft een goeie Mercedesjunkie)

Vooral diegene bovenaan om de motor in goede conditie te houden lijken me wel nuttig. Alleen kan niet elke huis-, tuin- en keukenklusser dit zelf nakijken, daarvoor moet je toch al naar de garage of sleutelclub op z'n minst.
MBvO

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....