[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
welke koplampen horen er in W123 300D turbo : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:47

welke koplampen horen er in W123 300D turbo

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

welke koplampen horen er in W123 300D turbo

Berichtdoor w201190mercedes » 28 maart 2006, 18:13

welke koplampen horen er in een europese uitvoering van een W123 300 turbo diesel?

ik heb namelijk een W123 300 turbo diesel uit america gekocht, en moet er voor de keuring toch andere lampen inzetten. hij is van boujaar 1985.

en welke achter lichten hoern er op een europese uitvoering te zitten? en met of zonder gromen tijstje onder langs?!

heeft 80.000 mijl gelopen en van de 2de eigenaar :)B)
w201190mercedes

Antwoord:welke koplampen horen er in W123 300D turbo

Berichtdoor Mercedennys » 28 maart 2006, 19:56

Op mijn 300TD turbodiesel uit Nederland zitten de rechthoekige koplampen ofwel 280 model.

achterlichten zijn niet verschillend voor de achterkant, met of zonder chroom maakt niet uit.

Controleer ook goed of je de dikkere bumper erop mag laten.

Succes!
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor w201190mercedes » 28 maart 2006, 22:05

zou dit dan mischien niet mogen met de keuring? ik zal morgen de rdw eens bellen.
w201190mercedes

Berichtdoor MarceldB » 28 maart 2006, 23:13

Heb je hem zelf gekocht in de VS en geimporteerd? Hoe heb je dat gedaan?
MarceldB

Berichtdoor w201190mercedes » 29 maart 2006, 09:34

hij staat nu nog in de vs.. en wordt 1 dezer dagen verscheept.. maar voer hem pas over 5 jaar in. voel ik nu nog geen behoefte aan.. al alles achter de rug is plaats ik wel wat op het forum..

nu voor als nog vraag ik mij af wat ik allemaal moet aanpassen voor een toekomstige rdw keuring
w201190mercedes

Berichtdoor Weizengelb » 29 maart 2006, 09:43

De sedan 300 turbodiesel is alleen in de USA geleverd. Er zaten wel altijd vierkante koplampen in in europa (de TD dan). 1985ers hadden zowieso altijd vierkante koplampen.
Ik ga er van uit dat hij ook de chroomstrips onder de achterlichten had, het was toch een van de topmodellen en de USA wagens werden standaard flink aangekleed (zo ook standaard veel hout in het interieur).

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MarceldB » 29 maart 2006, 09:58

Voel je er geen behoefte aan om te vertellen hoe je je auto importeert of om hem nu te keuren?
MarceldB

Antwoord:welke koplampen horen er in W123 300D tur

Berichtdoor Topasbrauner » 29 maart 2006, 10:27

Idd, maar je kunt vast wel even een foto laten zien toch? Daar zijn we allemaal heel erg benieuwd naar als jij zo'n geweldige 123 hebt gekocht! Via ebay?

Job
Topasbrauner

Berichtdoor w201190mercedes » 29 maart 2006, 10:46

ik heb momenteel nog geen foto's online.. zal eens kijken hoe hier het foto boek werkt. ander zal ik hem in een ander foto boek zetten en hier de link plaatsen..

ik voel nu nog geen behoefte om hem op kenteken te zetten, omdat hij nog geen 25 jaar oud is, en ik er de eerste jaren toch niet mee ga rijden.

ik wil wel hier op het forum zetten hoe ik hem importeer. ik heb hem op ebay aangekocht.. en inderdaad het is echt het top model 300 turbo diesel (geen td) met hout, automatiese airco, crouse controle, leder of blauw scaai, schuifdak, lichtmetalen velgen etc etc etc etc..

ik laat de auto door marlog ophalen.. maar heb met deze mensen nog geen ervaring, dus dit zet ik later wel op het forum.. want ik wil niet te veel reclame maken voor een import bedrijf als ik ze "nog" niet ken. al met als gaad het me dank met rond de 2000 euro kostem om een auto verzekerd en wel van aan plaats en ca naar nederland te halen, in een container.. dat dit bedrag zo hoog is komt ook door de btw en de ïnvoer rechten" welke je altijd gelijk moet betalen als je een auto van usa naar europa haald. en dan heb ik een eventueele rdw keuring dus nog niet mee gerekend, dat zou er dan nog bij moetten komen.

maar toen ik de auto op internet zag staan was ik gelijk verkocht!! mooi blauw, met een blauw interieur.. en dan een turbo uitvoering.,. presies wat ik al jaren zocht!!!

maar weg gaan nu wel erg off topic.. van mij mag de moderator deze topic ook wel splitsen?!?!
w201190mercedes

Berichtdoor MarceldB » 29 maart 2006, 11:43

Erg interessant! Misschien wil je zelf een nieuw topic hierover openen?
MarceldB

Berichtdoor MarceldB » 29 maart 2006, 11:47

Ik heb mijn 280TE bij www.cekaclassiccars.nl vandaan. Die importeert ook veel uit de USA. Wellicht zou je hem eens kunnen bellen. Hij verdient dan wel niets aan je, maar misschien is hij bereid je het e.e.a. erover te vertellen.
MarceldB

Berichtdoor w201190mercedes » 29 maart 2006, 18:35

hey leuk ik zal eens kijken!!

maar in princippe regeld marlog alles voor mij. ze halen hem op uit ca usa, en brengen hem tot aan de nerlandse haven, en regelen alle import paieren voor je.. dus kan ham als het goed is zo oppikken, en is alles geregeld.

maar als alles achter de rug is zal ik het 1 en ander wel op het forum zetten, en ik precies weet hoe en wat.
w201190mercedes

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto