MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:22

Filerijden: pats...

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Filerijden: pats...

Berichtdoor Mercedennys » 29 maart 2006, 14:04

Heb ik dat:

8000km naar Afrika gereden, geen enkel punt. Rijd ik nu in de file weer naar mijn werk, kijk, een vriend naast me, even zwaaien, pats, rijd ik met mijn 300TDT met 5km/u op mijn voorganger in zijn aannemersbusje. Grrr.

De schade: alleen de bumper als geheel naar binnengedrukt.

Wie weet of ik dit zonder veel moeite weer recht kan trekken? Zitten er beugels achter die ik kan vervangen? of zit de bumper aan het chassis vast?

Bumper zelf is niet beschadigd trouwens!

Sjonge, wat een suffe actie was dit van mij, zeg!

Mercedennis :blush: schaam,schaam
Mercedennys

Antwoord:Filerijden: pats...

Berichtdoor ketelbinkie51 » 29 maart 2006, 16:16

Mijn bumper is er net afgeweest omdat het scherm er ook afmoest ivm lekkage.Zat er de volgende dag weer netjes op. Dus je bumper zit aan beugels die je mijns inziens ook gewoon kan vervangen of als ze krom zijn recht tikken.Volgende keer gewoon zwaaien maar wel vooruit blijven kijken he!:blink:
ketelbinkie51

Berichtdoor Topasbrauner » 29 maart 2006, 17:36

Het gaat om de binnenbalk van de bumper. Trek hem recht met een stuk touw om het midden van de bumper en een boom/paal. Dan LANGZAAM achteruit rijden en de bumper naar buiten trekken.

Wilo het niet, demonteer hem dan even, haal het binnenwerk los en bewerk het zodanig dat het weer in model komt.

Job
Topasbrauner

Berichtdoor Lode » 29 maart 2006, 19:15

Dikke pech Dennis. Ze zouden dat busje voor je moeten beboeten. Gevaarlijk langzaam voor een W123 rijden zou verboden moeten worden.:evil:
Lode

Berichtdoor Mercedennys » 06 apr 2006, 09:38

De eind afrekening:

Kijk, aangezien onze autos wat ouder zijn geeft dat eigenlijk alleen maar voordelen.

Mijn bumper was namelijk een beetje ingedrukt. Tijdens de apk keuring staat mijn auto op de brug en ik poets even de onderkant van de voorbumper. Ineens heb ik de gehele bumper in mijn handen want wat blijkt: de beide bumperbeugels zijn door hun 22 jaar trouwe dienst allebei gebroken (metaalmoeheid?). Dus twee nieuwe beugels erop en de bumper zit weer goed.

Kosten: 10€

Geluksmoment: onbetaalbaar
Mercedennys

Berichtdoor BenzBaas » 07 apr 2006, 14:33

ik begrijp uit je afsluitende slogan dat je met een mastercard hebt afgerekend? :laugh:
BenzBaas

Berichtdoor Mercedennys » 07 apr 2006, 14:39

Helaas was deze 10€ een onderdeel van een groot onderhoud- en APK moment. Vanmiddag mag ik mijn station weer ophalen maar zal dan inderdaad wel iets dieper in de buidel moeten tasten. Ik heb nl ook de niveauregeling laten reviseren, twee veerbollen erin en hydraulische olie. Ook zo'n geluksmoment dat ie weer veert zoals ie zou moeten.

Kosten: 300€

Geluksmoment ook weer onbetaalbaar!

Always drive in style! ;-)

PS ik laat mijn auto onderhouden bij een 'mannetje' in een schuur ergens achteraf en ja, dan is daar geen mastercard pin of cheque mogelijkheid, haha!
Mercedennys

Berichtdoor BenzBaas » 07 apr 2006, 14:45

ja, ik ben ook van de mannetjes.
BenzBaas

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto