[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Meer verstand van (2e hands) Volkswagen! : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 22:13

Meer verstand van (2e hands) Volkswagen!

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Meer verstand van (2e hands) Volkswagen!

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 19:21

Hehehe,... ik vind een vreemde advertentie op Marktplaats.

AANGEBODEN EEN SUPERCOOLE UNIEKE MB W123 - 260E COUPÉ

Nou, als het écht een 260 is zou ik m gelijk kopen want dan heb ik écht een uniek exemplaar!
Maar jah,..... de cilinderinhoud valt me wat tegen.....
de advertentietekst:
Beschrijving van adverteerder
301123km. 450 euro mpr sportwielen zeer mooie auto

Mercedes-Benz Coupe 260
Kilometerstand: 301.123 km
Carrosserie: coupé (2 deurs)
Brandstof: LPG
Bouwjaar: jun 1977
Transmissie: Automaat
Kleur: Groen
Motorinhoud: 25 cc
Vermogen: 125 kW (170 PK)
Gewicht: 1.480 kg
Motorrijtuigenbelasting: geen!
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)

Vraagprijs € 2950.- maar dan kan je nog niet rijden .....
450 euro mpr sportwielen zeer mooie auto
Ben benieuwd wat voor wielen ze mee zouden leveren als je die niet kiest! wahahaha!
260e.jpg

Nu is de W123 nooit aangeboden als 260.
De garageman heeft blijkbaar alleen naar de kofferbak gekeken want het staat er écht!
260e-0e313e343e4cf2388726961d8366f27d.jpg

Het 260E typeplaatje is natuurlijk gejat van een W124 sedan.
Ik ging maar eens kijken op de site van dit bedrijf. Bleek voornamelijk 'snelle VW's' te verkopen.
Meer verstand van afgeragde Gollefies dus. ( http://www.arkautos.nl/ )
260e-8faf58ecb407f2408345250002c6bcab.jpg

Vreemd geval deze auto. Even het kenteken opgezocht bij de RDW.
Maar ook die weten er geen raad mee.

Voertuigsoort personenauto
Merk Mercedes-Benz
Handelsbenaming
Brandstof LPG (Liquefied Petroleum Gas)
Vervaldatum APK 10-02-2011
Datum aanvang tenaamstelling 24-04-2010
Datum eerste toelating 07-06-1977
Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 07-06-1977
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Geregistreerd als gestolen Nee

Handelsbenaming waar normaal het type staat: niet ingevuld
Eerste afgifte juni 1977, maar het kenteken is duidelijk jonger. (1985?) Die zou wél eens van een W124 kunnen zijn.

Aparte accesoire: zie de middensteun, die is wel luxe!
260e-682bd2bee439de06ac17a16fca197313.jpg
Pietje

Re:Meer verstand van (2e hands) Volkswagen!

Berichtdoor Quinten » 27 sep 2010, 19:36

Het rdw geeft geen handelsbenaming door, https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx vreemde zaak, de auto is van 1977, maar heeft een kenteken van 1985, en daar wordt ook niet over gesproken bij de rdw.

Zeg pietje,.. wordt het niet eens tijd dat je de auto's eens wat landelijker gaat zoeken? ergens achter een boeren stolpje ofzo,...hahahaha
Quinten

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 19:40

Overigens bieden ze de wagen niet aan op hun eigen site.

Ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar van deze unieke 260E lid wordt van deze club.

Voor diegenen die het nog niet weten: een 'E' is alleen van toepassing op 4 deurs sedan modellen. coupé;s hebben altijd de aanduiding 'C' of 'CE'
De C staat voor coupé
De E staat voor Einjectiung

Staat er alleen een C dan heb je te maken met een carburateurmotor zonder injectie. Die komen in coupé's trouwens erg weinig voor.
Bijlagen
260e-a8bfdf20dcde05f1dbba0d29c4bf90f3.jpg
Pietje

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 19:52

Er valt me nog wat op: knopjes voor elektrische ramen voor en achter, maar óók raamslingers!

Echt een super unieke bak!
Ik denk dat er in de kofferbak een zwembad wordt meegeleverd ook hahaha
Mogelijk hoef je 'm niet eens zelf te vullen!
Pietje

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 sep 2010, 19:59

Hoi Pietje,

Ik zou een foto op vragen wat er ondere de motor kap huist!
Dat maakt gelijk een hoop duidelijk ogf het een M110 of M103 betreft!

Wat de E betreft dit staat niet voor Einjectiung, maar voor Einspritz!

Ik zou hier alleen een kijkje nemen voor de leuk maar nooit en te nimmer kopen!

Ik vind het een bij elkaar geraapt hok!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor jan280CE » 27 sep 2010, 20:11

Hallo Arno,

Het is hoogstwaarschijnlijk een 230. De 280 heeft een dubbele uitlaatpijp.

groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 20:18

@ Arno,
Sorry voor mijn hakkietakkie-Duits, je hebt gelijk. ist het ff niet meer hoe het hette.

@Jan: Zou best kunnen als er een M103 motor in ligt,...en dat is nog maar de vraag bij dit 'geval'
Óf er ligt een motor in van een W124. Nu weet ik niet of een échte 260 een enkele of dubbele pijp heeft.
Pietje

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 sep 2010, 20:19

250petrolgrun

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 20:31

een 250 motor in een W123 coupé hehehehe

dit is nou een échte -D-U-P-L-O- BAK!
Neem wat bouwblokjes en je bouwt de mooiste dingen die nét echt lijken! hahahaha<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/27 20:34
Pietje

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 20:38

Zeg Arno? Moet jij toevallig niet in de buurt van dat bedrijf zijn de komende dagen?

A.R.K. Auto´s
Nijverheidsweg 7
3481 MB Harmelen
Telefoon 0348 414515

Ben zeer benieuwd wat voor rotzooi we onder de kap kunnen verwachten
Pietje

Berichtdoor Vinnievw » 27 sep 2010, 21:18

Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor CoCo » 27 sep 2010, 21:59

Ha Ha,

het lijkt daar wel een opgevoerde loopstal :)
Maar die kleur van de Benz lijkt wel op een Petrolgrun!!!!
CoCo

Berichtdoor Pietje » 28 sep 2010, 18:53

Het is geen Petrolgrun. Die is namelijk lichter.
Welk kleurnummer het wel is weet ik ook niet
Pietje

Re: Meer verstand van (2e hands) Volkswagen!

Berichtdoor BlaueBenz82 » 09 jan 2011, 00:06

Hallo allemaal,
Even een inleiding, maar lees even door naar beneden..er volgt een vraag.
Na anderhalf jaar geleden met pijn mijn 230TE verkocht te hebben, kwam ik deze coupe tegen op internet. Vandaag even wezen kijken en ermee gereden.
Inderdaad klopt het typeplaatje niet. Maar mijn TE had helemaal geen typeplaatje dus om daar nu meteen conclusies aan te verbinden.
Auto ziet er goed uit. Heeft ondanks zijn km stand praktisch geen roestplekken. Kleur is niet origineel. Kentekenbewijs zegt groen maar er is te zien dat hij een keer door de lakstraat is gereden. dit is wel netjes gedaan overigens.
Tja en aan de binnenkant. Niet top, maar niet iets om direct af te haken. Middenarmsteun is 'apart'... knoppen op de middenconsole zijn nutteloos want raambediening is handmatig.
Achterin ligt een LPG tank en deze is netjes ingebouwd met opening achter de klapbare kentekenplaat. Mee gereden en ook dat is in orde. Geen rare trillingen, motor loopt soepel, remmen in orde.
Maar....wat is het nu? het kentekenbewijs laat dezelfde gegevens zien als de site van het RDW. En heel vreemd dat daar het type niet in aangegeven. Ook de cylinderinhoud ontbreekt. Wel wordt aangegeven dat het een 6 cylinder is. Dan zou je dus denken aan de 280CE (dat is de versie met de 175pk die ze in de advertentie aangegeven). Hij klinkt ook als een 6 cylinder moet ik zeggen. Sowieso zwaarder dan mijn 230 klonk.
Dus..wie kan mij helpen dit raadsel op te lossen? Komt erop neer dat ik de auto heb gekocht (tegen een goeie prijs uiteindelijk) maar na het lezen van dit verhaal nog meer wil weten wat voor type het is en waarom de typeaanduiding mist.
Dat van dat nieuwe kenteken hoeft trouwens niet spannend te zijn. Vroeger werd bij vervanging kenteken een nieuw nummer afgegeven. En dat is neem ik aan rond 1985 gebeurd..
Ben benieuwd. ik heb overigens het volledige kenteken hier liggen. kreeg ik alvast mee van hem. betaling moet nog gebeuren en aflevering over ruim een week.
BlaueBenz82

Berichtdoor Trouwkoets » 09 jan 2011, 00:18

@BlaueBenz82, de eerste 6 cijfers van het chassisnummer verklappen om wat voor W123 het gaat. Zie het aangehangen pdf document. Bij een 280CE is dat 123053.
Bijlagen
Inhalt.zip
(188 KiB)
Trouwkoets

Berichtdoor Leon » 09 jan 2011, 00:30

Ik mag aannemen dat je de motorkap opengetrokken hebt?

Zag je daar een motor met 2 nokkenassen + bougies in het midden:
c30-4.jpg
c30-4.jpg (41.97 KiB)

of zag je daar een motor met enkele nokkenas en bougies aan de zijkant?
250px-Engine_M123.jpg
250px-Engine_M123.jpg (16.57 KiB)

Dan ga ik er maar van uit dat je bij beide motoren 6 uitlaatpijpen op het spruitstuk zag zitten ;)

Maak anders een paar foto's van je aanwinst :)
Leon

Berichtdoor BlaueBenz82 » 09 jan 2011, 00:53

bedankt voor de snelle reacties alvast.

motor open gehad en volgens mij de onderste... en het chassisnummer op het kentekenbewijs luidt: 12304312000110
dus als ik in dat schema kijk gaat het hier om een 230CE..en dat is volgens mij een 4 cyl toch? Hoe kan dan de RDW een 6 cylinder op het kenteken zetten???

Foto aanwinst heb ik nog niet. Auto moet nog geleverd worden...maar met dit verhaal begin ik te twijfelen...
BlaueBenz82

Berichtdoor BlaueBenz82 » 09 jan 2011, 01:59

p.s. wat ook vreemd is dat bij het invoeren van het kenteken op een site voor een premieberekening voor verzekering, er een foutmelding komt. Blijkbaar mist de koppeling naar het type ofzoiets?
BlaueBenz82

Berichtdoor Leon » 09 jan 2011, 03:39

Volgens je chassisnummer zou je een 230C moeten hebben (dus geen CE) met een M115 motor erin:
0.jpg
0.jpg (36.5 KiB)

Een 4 cilinder met carburateur dus.

Jij geeft aan een 6 cilinder gehoord te hebben: Het zou dus zomaar kunnen dat er een andere motor is ingegaan. Ik zou, voordat je die auto afneemt en gaat rijden 100% checken of dat "op kenteken" gezet is.
Leon

Berichtdoor BlaueBenz82 » 09 jan 2011, 11:15

ja inderdaad een 230C. Dan zie ik dat dat een andere motor is dan in mijn 230TE hing (115 ipv 102). Weet iemand welke verschillen dat geeft in de praktijk? de 102 reed heerlijk. Is de 115 op een manier anders?
Inderdaad qua geluid klonk hij zwaarder maar kan aan te hoge afstelling stationair gelegen hebben van LPG (wordt bijgesteld). Kentekenbewijs geeft aan:
massa ledig: 1480
massa rijklaar: 1580
brandstof: G
gasinstallatie: aanwezig
aantal Cil: 6
dan nog bij bijzonderheden:
RDW-GAIK
Basis tgk MRCE-1140

Dat laatste triggert me. Herkent iemand dat?

Ik ga sowieso morgen even die lui bellen wat er nu onder de kap ligt. En de RDW als blijkt dat er een 4 cyl in ligt en het kentekenbewijs niet klopt...
BlaueBenz82

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....