MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 08:57

Eindelijk houten sierstrippen gevonden!

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Re:Eindelijk houten sierstrippen gevonden!

Berichtdoor Patman » 28 aug 2010, 07:44

Volgens mij maakt dat niks uit,dat afwerkrubber gaat om een opstaande rand die bij een handbak de pookhoes vasthoudt.

Groeten,Patrick
Patman

Berichtdoor Frasp » 28 aug 2010, 14:32

Ziet er errug goed uit Patrick. Kan niet wachten tot ik het kachelpaneel heb
;-). Overigens is de dashbordlijst bij mij in walnotenhout en de rest Zebrano. Vind het niet storend. Overweeg overigens ook een houten pookknop. Lijstje rond de klokjes vond ik wat overdreven, maar wie weet. Nu nog een mooi Zebrano paneeltje vinden voor de middentunnel.

Groet en tot snel

Frank
Frasp

Berichtdoor Patman » 28 aug 2010, 20:40

Frank,ik ga mijn best doen om 5 september toch even naar N'gein te komen,mail me tzt.anders je nummer,dan horen we mekaar wel.
Ik kan het niet laten Frank,hier nog ff een plaatje om je lekker te maken!

Groeten,Patrick.

Patman

Berichtdoor Frasp » 29 aug 2010, 11:20

Ziet er super uit Patrick. Ik mail je komende week even en dan gaat het goed komen. Heb zelf weer een kachelpaneeltje te verkopen. Eentje van een 1e serie coupe. Die ziet er echt anders uit. Is ook minder van kwaliteit overigens. Zie foto.

Groet
Frank

Frasp

Berichtdoor Frasp » 29 aug 2010, 11:23

Heb het dash overigens (tot gruwel van enkelen wellicht) verfraaid met kamerbreed tapijt ;-) Trouwens vooral om de scheuren te maskeren.
En zoals je ziet: wortelnotenhouten strips. Uit een oud dash van een coupe. Voor 75 euro gekocht. Het hout was alleen al meer waard.

F

Frasp

Berichtdoor Patman » 28 sep 2010, 17:54

Het is eindelijk zover,na anderhalve dag arbeid,met de nodige koffie-en peukenpauzes,zitten de zebrano-houten sierstrippen op het dashboard.
Al met al is het een heel karwei omdat de bereikbaarheid achter het dash niet al te best is,maar ik heb lange lenige vingers en het is gelukt.
Ik heb de houten strippen weer op het metaal gelijmd met Bisonkit en dan pas het spul erin en dan aan de achterzijde de klemmen weer ombuigen.
Het zit er nu allemaal perfect in,hopen dat het goed blijft zitten.
Om dit te doen heb je weinig nodig aan gereedschap,wat wel heel belangrijk is: veel geduld,niet te snel willen zijn,de lijm wordt aan twee kanten ingesmeerd en moet dan 10 tot 30 min. aandrogen voordat je mag plakken,als je dat doet dan zit het ook als een huis.
Om overal zo goed mogelijk bij te kunnen moeten de onderste platen onder het dashboard weg,en het handschoenenvakje moet eruit,dan is elk deeltje bereikbaar tussen de stugge isolatie/branddeken door.
Het klepje van het handschoenenkastje moet eruit en uit elkaar om bij de strip te komen,dit is goed te doen,alleen de schuifknop gaat wat lastig,dit gaat het beste met een grote kopkniptang,dan kun je alle vier de lipjes inknijpen (met beleid!)en de schuifknop gelijktijdig eruit duwen.
Dit was een globale beschrijving,terugmonteren gaat vanzelf,en dan nu de plaatjes van het resultaat waar ik zelf heel erg content mee ben.

Patman

Berichtdoor Patman » 28 sep 2010, 17:57

Door de lichtval ziet het er op de foto iets lichter uit dan in het echt,maar de kleur is perfect en harmonieert perfect met het andere hout op de middenconsole,een mooi geheel.

Patman

Berichtdoor Patman » 28 sep 2010, 17:59

het linker hoekje...

Patman

Berichtdoor Patman » 28 sep 2010, 18:02

En de laatste foto,van de week ff de binnenkant schoonmaken en dan ben ik weer helemaal tevreden.

Groeten,Patrick.

Patman

Vorige

Keer terug naar Interieur