Het is eindelijk zover,na anderhalve dag arbeid,met de nodige koffie-en peukenpauzes,zitten de zebrano-houten sierstrippen op het dashboard.
Al met al is het een heel karwei omdat de bereikbaarheid achter het dash niet al te best is,maar ik heb lange lenige vingers en het is gelukt.
Ik heb de houten strippen weer op het metaal gelijmd met Bisonkit en dan pas het spul erin en dan aan de achterzijde de klemmen weer ombuigen.
Het zit er nu allemaal perfect in,hopen dat het goed blijft zitten.
Om dit te doen heb je weinig nodig aan gereedschap,wat wel heel belangrijk is: veel geduld,niet te snel willen zijn,de lijm wordt aan twee kanten ingesmeerd en moet dan 10 tot 30 min. aandrogen voordat je mag plakken,als je dat doet dan zit het ook als een huis.
Om overal zo goed mogelijk bij te kunnen moeten de onderste platen onder het dashboard weg,en het handschoenenvakje moet eruit,dan is elk deeltje bereikbaar tussen de stugge isolatie/branddeken door.
Het klepje van het handschoenenkastje moet eruit en uit elkaar om bij de strip te komen,dit is goed te doen,alleen de schuifknop gaat wat lastig,dit gaat het beste met een grote kopkniptang,dan kun je alle vier de lipjes inknijpen (met beleid!)en de schuifknop gelijktijdig eruit duwen.
Dit was een globale beschrijving,terugmonteren gaat vanzelf,en dan nu de plaatjes van het resultaat waar ik zelf heel erg content mee ben.