W123 liefhebbers,
ik zit met 2 vraagjes/problemen:
ik heb een W123 280CE AUT uit '84. Ik vraag mij af of deze auto in zijn 1ste of in zijn 2de versnelling moet wegrijden. Hij rijdt namelijk bij mij in zijn 1ste versnelling weg en schakelt dan snel over naar zijn tweede. Moet dit zo? Kan het zijn dat de kickdownkabel dan anders afgesteld moet worden?? (kickdown werkt overigens naar behoren)
Ten tweede slipt of heeft hij moeite om van de 3de naar de 4de versnelling te gaan. Met wat voetwerk schakelt hij dan over. Bij hard optrekken is dit het beste merkbaar, bij rustig vrijwel nergens last van. Als ik in de 4de versnelling rijdt en ik zet hem in stand S, dan schakelt hij wel goed terug en op. Ik heb laatst de olie, filter en pakking vervangen (wat ook echt nodig was), maar dit heeft niet heel veel mogen baten. Nu zit ik zelf te denken aan de vacuummodulator. Dat deze lek, kapot of afgesteld moet worden. Dit omdat mijn vacuumsysteem niet helemaal 100% in orde is (na 2 dagen werkt CV bijv. niet meer).
Ik zou graag jullie meningen/bevindingen willen weten over deze problemen. Ik wil een afspraak maken met de garage en dan weet ik waar ze ongeveer naar kunnen kijken.
Alvast vriendelijk dank voor jullie reacties!
Groet,
Han