[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123-Automaat gaat niet in vierde versnelling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:27

W123-Automaat gaat niet in vierde versnelling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W123-Automaat gaat niet in vierde versnelling

Berichtdoor Beebs » 13 sep 2010, 15:44

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Leroy en ik heb ongeveer een maand geleden een onwijs mooie Mercedes W123 gekocht!

Het is een 200 automaat die rijdt op benzine. Ik heb alleen het probleem ermee dat hij niet in zijn vierde versnelling wil komen. Naar ze 2 en 3 gaat hij wel gewoon goed. en de automaat staat gewoon in zijn D.
Nou heb ik nog niet heel veel verstand van motor van de W123. Dus ik zou graag bij jullie wat tips en oplossingen willen vragen voor dit probleem.
Beebs

Re:W123-Automaat gaat niet in vierde versnelling

Berichtdoor Hans230CE » 13 sep 2010, 16:09

Gewoon, hij vertrekt in zijn 2. Schakel eens manueel van onderen naar D, dan zou je ze alle 4 moeten hebben gehad.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 13 sep 2010, 16:26

of je moet m ff vloeren (kickdouwn/plankgas optrekken )dan wil ie ook graag z'n 1e versnelling gebruiken
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Frasp » 13 sep 2010, 16:50

Leroy,

Ook ik heb een hele poos gedacht dat ik een versnelling miste (230E), maar zoals Hans al zei, je vertrekt in D in de tweede versnelling. Dan schakelt ie rond de 40 naar de derde en bij mij schakelt de automaat pas naar de vierde als ik bij 55 a 60 km/u even de voet van het gas haal. Dat is een vacuumprobleempje denk ik, maar het is gewoon even wennen. De auto maakt eigenlijk best veel kabaal rond de 100, maar het vreemde is dat bij 120 km/u de auto beduidend rustiger wordt. Waarschijnlijk niks aan de hand dus. Tis wel goed om even ALLE olie in de versnellingsbak te laten verversen. Dat wil nog wel eens vergeten worden.

Groet en veel succes en natuurlijk wat fotootjes van je Benz

Frank
Frasp

Berichtdoor MB123ce » 30 sep 2010, 11:15

Als ik ook rond 50 of 55 rij en doe Heel iets gas terug dan schakeld hij ook vanzelf denk dat het normaal is en ik vind dat er bij de 230CE een versnelling bij kan als je 120/130 rijd kabaal hoor je goed
MB123ce

Keer terug naar Techniek