[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Inbouw Toerenteller (DrehZahlMesser) voor M110 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:21

Inbouw Toerenteller (DrehZahlMesser) voor M110

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Inbouw Toerenteller (DrehZahlMesser) voor M110

Berichtdoor WitteMercedes280e » 07 okt 2010, 14:45

Vrienden,

Ik heb een toerenteller (DZM) op de kop getikt voor de M110 (6 cylinder, W123-280e). Deze wil ik nu gaan inbouwen. Ik kom op de volgende vragen, wellicht kan iemand mij helpen:"

- Je hebt een speciale stekker nodig om de DZM aan te sluiten. Zie ook bijgevoegde foto. Enig idee waar ik zo'n stekker vandaan kan halen? Ik kan uiteraard wel een workaround maken, maar dat wil ik liever voorkomen.
- De plus van de toerenteller moet aan zekering 12. Blijkbaar een geschakelde stroomgroep.
- De pulsdraad moet ergens bij de bobine worden gemonteerd, lijkt me. Ik heb een plaatje waar men zegt deze te monteren. Iemand enig idee of dat goed is en waar ik dat onderdeel ergens terug kan vinden. Ik kan het nie tplaatsen. Zijn er nog ander plaatsen waar je de Puls vandaan kan toveren?

Nou, ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Ik hoop een en ander snel op de rit te hebben.

groet,

Vincent.<br><br>Post edited by: WitteMercedes280e, at: 2010/10/07 14:48

WitteMercedes280e

Re:Inbouw Toerenteller (DrehZahlMesser) voor M110

Berichtdoor Hans230CE » 07 okt 2010, 16:01

Re:Chique klokkenspel 2009/07/24 23:33
http://www.benzgarage.de/technik/dzm/dzm.html

Hier een linkje met de beschrijving om een toerenteller in te bouwen.
Daar vind je ook de nummers van de onderdelen die nodig zijn om de stekker te maken
TD is het signaal voor de toerenteller.
Aftakpunt voor dit signaal zit op het linkerspadbord in de buurt van de bevestiging van de schokbreker onder de luchtfilter.
Veel succes met het inbouwen.
Please note, although no boardcode and smiley buttons are shown, they are still useable
Gegroet Jan

Nu weet ik niet of dit is gelukt, maar dit vond ik via de zoekterm "klokkenspel"
Het is een topic van ongeveer een jaar geleden.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bogent » 08 okt 2010, 09:15

Voor de stekkerr heb ik een voedingsstekker van een oude computer voeding gebruikt en met een stanley mes op maat gemaakt die past uitstekend.
Bogent

Berichtdoor drieske » 08 okt 2010, 11:17

De stekker, rechts op de foto, had ik bij de dealer vandaan.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Techniek