MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:43

Gaspedaal zwaar

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Gaspedaal zwaar

Berichtdoor bastiaan » 02 apr 2006, 12:47

Mijn gaspedaal gaat redelijk zwaar,het is op de snelweg ook lastig om steeds exact de zelfde snelheid aan te houden.
Mijn vorige Mercedes,een W116 had dit ook,en het leidt op lange ritten tot een verkrampt been.
weet iemand hier een oplossing voor,en dan bedoel ik niet het inbouwen van cruise control.

Alvast bedankt!
bastiaan

Antwoord:Gaspedaal zwaar

Berichtdoor Ton » 02 apr 2006, 13:49

Dit is een inkoppertje, maar kon het toch niet laten:

Baksteen erop?
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor MarceldB » 02 apr 2006, 14:16

Je kunt het beste systematisch nagaan waardoor het zware 'gedrag' komt. Naar mijn mening hoeft het helemaal niet zwaar te gaan.

Komt het pedaal wel goed terug?
MarceldB

Berichtdoor bastiaan » 03 apr 2006, 09:58

ja komt wel goed terug.hij gaat gewoon zwaarder als bij een moderne auto,omdat mijn 350 se dat ook had dacht ik dat het zo hoorde.
Iemand ook deze ervaring?
bastiaan

Berichtdoor Topasbrauner » 03 apr 2006, 11:18

Hallo, een citaat uit de Wartung bijlage van de boekjes van uw wagen. "Der pflegedienst ist alle 7500km, bzw mindestens einmal im Jahr durchzufuehren" Onderdeel van deze beurtjes is "Gasgestaenge schmieren". Ik heb zo'n vermoeden dat als iets zwaar gaat, smering in de meeste gevallen helpt.

Indien u uw motorolie aftapt en gaat rijden, zal de motor ook steeds zwaarder gaan lopen en slaat op een gegeven moment vast.

Kortom, af en toe toch maar een beurtje.:whistle:

Veel succes,
Job<br><br>Bericht gewijzigd door: topasbrauner, op: 2006/04/03 11:19
Topasbrauner

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto