[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
another Belgian : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:49

another Belgian

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

another Belgian

Berichtdoor Gewoon Ik » 03 okt 2010, 11:16

Hallo

Ik zal mij ook maar voorstellen hier. Ik ben dus Belg, een Bruggeling om precies te zijn, maar ik ben zo een van die mensen die blijft plakken in de stad waar die gestudeerd heeft en daar een meisje heeft leren kennen. Om een lang verhaal kort te maken, ik woon nu in Gent.

Ik ben een pas afgestudeerde industrieel ingenieur en ik ben op zoek naar werk. Om naar mijn toekomstig werk te gaan moet ik beschikking hebben over een auto, dus ben ik aan het kijken naar een W123.

Omdat ik hobby's hebben die nogal behoorlijk wat ruimte in beslag nemen en die een auto nodig hebben met trekhaak, ben ik op zoek achter een 300TD.

Nu moet ik zeggen dat ik een auto op het oog heb, een mooie 300TD, ik heb die zaterdag al eens mogen gaan bekijken en er een ritje mee mogen doen. Die wordt het, maar alleen nu nog het geld vinden.

Hopelijk kan ik hier heel snel foto's posten van mijn eigen auto
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:another Belgian

Berichtdoor Hans230CE » 03 okt 2010, 14:15

Welkom,

Een West-Vlaming erbij, als we kunnen helpen, geef maar een seintje. Mail staat hieronder.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 03 okt 2010, 16:40

Welkom op het forum!
The White Rider

Berichtdoor Gewoon Ik » 09 okt 2010, 03:01

Ik heb er al een paar om info gevraagd over de auto.

Het gaat om deze auto :
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor De Boskabouter » 09 okt 2010, 03:05

Wel oppassen, de ervaringen met Stuurman zijn niet altijd positief!

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Maikel » 09 okt 2010, 09:27

hoi

beetje vreemd of niet ? Bouwjaar 1983 met het 'Hazenohren' interieur uit 78 0f 79 !?!?
Daar is dus al het een en ander al aan gebeurd. Of misschien alleen de stoeltjes vervangen.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2010, 10:29

Heel ver weg blijven van de firma Stuurman Classics!

Die verkoopt troep en met mooie praatjes zijn het de beste die er zijn!

Verder welkom op de club, Bruggeling of Gentenaar, maar blijf weg bij Stuurman classics.
Als je geen verstand van de W123 hebt neem één van de andere zuiderburen in vertrouwen.
Vraag hun om advies en zij zullen je met alle liefde bij staan, wij ook overgens!

Maar als het er op aankomt is het mischien wel een idee om Hans230CE, MB280E of Michael mee te nemen!

Succes met de zoektocht! En laad je A.U.B. niet in de maling nemen, dat je veel geld moet betalen voor puinhoop!

Succes en je bent gewaarschuwd!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor TUVmeister » 09 okt 2010, 10:57

Kan dit alleen maar bevestigen!

In deze prijsklasse mag je een redelijke T verwachten, of het adres het juiste is, heb ik mijn twijfels over.
TUVmeister

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2010, 12:38

Dank TUV meister,

Wat ik nog wel even toe wil voegen;

Op foto's ziet het er inderdaad niet zo verkeerd uit maar, die wagen klopt niet qua interrieur qua bouwjaar wat hier boven is geschreven. En je mag voor die prijs een goede originele wagen verwachten die klopt met het schassis nr! E nde ervaring leert dat op foto's alles mooi is! En je in werkelijkheid bedrogen uitkomt!

En wat ik al meer heb geschreven in voor stel topic's bij aspirant W123 rijders;

Je bent er nog niet met de aanschaf, het zijn auto's die ongeveer 30 jaar oud zijn, dus zit er hier en daar nog wel werk of onderhoud aan. Hou ongeveer € 2000,- apart om achterstallig onderhoud weg te werken!

Waar moet je aan denken bij een diesel;
Gloeipluggen
Voorkamers
Dieselpomp
Tankvlotterfilter
Brandstof filter
Olie filter
Luchtfilter
Verteerde Diesel retour leidingen naar de verstuivers
De verstuivers zelf
Klep speling, Dus kleppen stellen.
Accu
Dynamo
Waterpomp

Dan hebben we het alleen nog maar over de motor gehad, om die storings vrij telaten draaien.

Dan hoe is de staat van de remmen en hoe oud is de remvloeistof?
Heeft zo'n wagen lang stil gestaan heb je wel eens kans dat de zuigers in de remklauwen vast zitten.
Hoe is de staat van de Schijven en blokken.

Is het een automaat of schakel,

Bij alle 2 de de olie verversen, bij een automaat ook het filter wisselen + de pakking en niet vergeten de koppelomvormer leeg te laten lopen!

Hoe oud is de cardan olie?
Cardan olie wisselen.

Hoe laag is het vries punt van de koelvloeistof met het ook op de komende winter?
Uit voor zorg ook gelijk verversen, met mischien een nieuwe thermosstaat en koelwaterslangen die door de leeftijd hun beste tijd hebben gehad!

Als je dit hebt gehad en nagezien kan je verder met de carosserie, Raamrubbers, deurrubbers, Roest bij de de achterklep, de Wielkast randen enz enz,.... Check de afwaterings kanalen!

Succes, en hoop je niet te hebben laten schrikken maar het is de realiteit waar je rekening mee moet houden, omdat je al aangeeft het geld nog niet te hebben. En je de aanschaf niet moet romantiseren door de mooie verhalen hier op dit forum want, je kan indeze bedrogen uitkomen en in een financieel debakel terecht komen! Omdat je het geld nog niet hebt om de wagen aan te schaffen, laat staan de storingen op te lossen!

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/10/09 12:44
250petrolgrun

Berichtdoor Gewoon Ik » 09 okt 2010, 14:35

De stoelen zijn vervangen, dit is mij ook vertelt. De vorige waren kapot : zowel stof als vering.

De motor klinkt goed. Er waren op het eerste zicht nergens sporen te zien van lekken. Ook niet echt van een proper schoongemaakte motor. Ook na de testrit geen sporen te zien.

De auto remde op rechte lijn, er was geen afwijking te voelen

De banden lijken vrij recent en zijn gelijkmatig afgesleten (ook 4 keer hetzelfde merk)

De motor starte koud in één keer. Ook nade testrit starte hij vlot.

Het schakelen ging vlot, vlotter dan dat ik verwacht had. Het is een manueel.

Het dak zou niet lekken, rond de hemelbekleding ook niet direct vochtsporen gezien.

Minpuntjes :
slot passagierskant kapot
geen radio
antenna wat geplooit (kan hierdoor niet inschuiven, maar zou normaal geen ontvangstproblemen mogen opleveren)
linksachterdeur zit een rammel. Ook valt die altijd in het slot. Vermoeden dat er een stang los zit van het mechanisme
km-teller telt niet op
afdekking middenconsole rond pook zit los

De auto ziet er goed uit, voor zover ik dit kan zien. Er was nergens echt zichtbare roestplekken te zien aan de buitenkant (verfblazen en zo).

De auto zou de eerste twee jaar gebruikt worden als daily, dus woon-werk verkeer. Ook om op reis te gaan (bootje sleuren).

Ik zou graag hebben dat er een keer iemand mee gaat, mensen die er iets van kennen letten op andere zaken dan ik.

Toch al bedankt
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Hans230CE » 09 okt 2010, 16:06

Dat van die stoelen was me niet opgevallen, maar nu je het zegt, dat interieur is idd niet origineel. Ook de voorbumper niet, die heeft sproeiers en geen wiswas.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2010, 17:08

En nog wat!

Voor dat geld wat Stuurman Classics er voor vraagt, mag de motorkap er ook wel netjes op liggen! Die wijkt aardig,...
Dus ook hier is voorzichtigheid geboden.

Hoe erg is de Schade geweest?

Is de motorkap nog te stellen?

Is er imitatie plaatwerk gebruikt, waardoor alles niet meer lekker past?

En een nieuw raamslingerplaatje rechts achter moet ook bij de prijs inbegrepen zitten!

Kortom ik vind deze wagen véél te deur! Naar wat er zo al optisch aan mankeert!

Iemand meenemen die in de buurt woont is zeker raadsaam, maar ik zou deze wagen links laten liggen en op zoek gaan voor wat anders. Aan veel dingen is te zien dat deze W123-T is opgebouwd uit verschillende types!

Voor die Prijs koop je een origineel exemplaar! En persoonlijk vind ik dat heel erg belangrijk! Dat een wagen er bij staat zo als hij ooit is geleverd.

Het chassis nummer opschrijven, vragen en foto maken ook van het pons plaatje wat er naast zit!
Daar is uit te herleiden, in welke kleur de wagen is gelevers en met welke opties. In combinatie met het chassis nummer kun je dit bij de MB dealer navragen.

Groet, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/10/09 17:13
250petrolgrun

Berichtdoor Gewoon Ik » 09 okt 2010, 17:20

Arno ik heb de indruk dat je niet voor stuurman te vinden bent ;-)

Hoe meer je erover spreekt, hoe meer van die kleine dingetjes die ik op de foto's aan het zien ben, die motorkap was me nooit opgevallen, maar nu zie ik het ook.

Hans heeft mij al een andere link doorgestuurd van een 300TDT. Helaas zijn die automatic en ik zou liever een manueel hebben. Deze auto ziet er wel al beter uit op foto's op hun website XXX alleen de prijs verschilt nog al, Hans vond hem voor 8000 euro en ik heb hem gevonden voor 6700 euro. Tja eens bellen en vragen.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/10/10 21:21
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2010, 18:35

Hoi Zuiderbuur gewoon ik,

Het is niet zo dat ik tegen Stuurman Classics ben.

Echter het kan best een goede auto zijn?

Waar ik op let is dat het gene wat word aangeboden voor een bepaalde prijs niet klopt!
Het moet wel in verhouding staan met elkaar. En dat doet deze wagen niet.

Alle waar naar zijn geld.

Zie het van een positieve kant dat wij, je hier op de dit forum proberen te helpen waar je zoal op moet letten bij de aanschaf. Foto's kunnen je een aantal dingen vertellen maar niet alles.

Ik kan best begrijpen dat je iets gevonden hebt en er een eind voor hebt moeten rijden. En dat wij dan zeggen; NIET DOEN!
Ja dat is best zuur, daar kan ik heel goed inkomen.

Ben zelf ook vaak op pad geweest zelfs naar Duitsland en met niets weer terug terwijl op de foto's alles prima was.
Door de telefoon geen roest werd gezegd, de chassis nummers klopten maar , bij aankomst viel mijn droom in duigen.

Zie dit topic: viewtopic.php?f=6&t=1870

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Gewoon Ik » 09 okt 2010, 20:30

Ik heb ondertussen al door dat die auto niet echt hetgeen is waarvoor hij aangeprijst staat. Het is een mindere auto. Nuja het zag er goed uit en dit kan het ook zijn, maar ik wil het toch minder en minder gaan testen

De auto waarnaar ik in bovenstaande link verwijs kost 6500 euro's, gekeurd en staat in België. Dus ik spaar al een flink stuk kosten uit. Nadeel is dat er geen trekhaak is, maar die kan je toch nog altijd laten inbouwen of heb ik het mis?

Dit biedt wel als voordeel dat de auto nooit gebruikt is om zware lasten te sleuren.

Ik zou die graag eens gaan bekijken op een zaterdag (nog geen datum) maar als er mensen met kennis zijn die ook eens willen gaan kijken, graag.

Ik weet dat dit juist het doel is van een forum en dit is ook de reden waarom ik er gebruik van maak, bedankt daarvoor trouwens

edit : Ik heb het gevoel dat de passagiersdeur een andere binnenkant heeft dan de andere drie. (voor de duidelijkheid, ik spreek over de auto van XXX)

Post edited by: gewoon ik, at: 2010/10/09 20:46<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/10/10 21:19
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor The White Rider » 09 okt 2010, 20:49

Trekhaak is geen probleem, Alpha Shop in Hasselt levert die en kan die ook plaatsen indien gewenst.

En die automaten zijn beresterk, daar kan je gerust wat kilo's aan de trekhaak hangen. Dan schakel je gewoon manueel op en af via L S en D, no problemo. Ik heb een 280E automaat en trek daarmee een zware caravan met gemak.<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/10/09 20:59
The White Rider

Berichtdoor MB280E » 09 okt 2010, 21:28

Naar die 300TD bij XXX wil ik best eens mee gaan kijken. Is toch in de buurt.
Ik vind wel dat ze te veel vragen voor een gewone non turbo 300TD.
OF ie moet perfect zijn, en die zijn zeldzaam.
Die bij stuurmans classic zou ik toch laten staan. Van de linker koplamp is het mistlicht stuk. Er zijn te veel details die niet kloppen bij een wagen in die prijsklasse.

Veel succes met de zoektocht.

Edit; de naam van de firma werd in de posts aangepast om de jongen een kans te geven, als het niets wordt was ik al van plan neen topic te starten over de wagen, die er overigens niet verkeerd uitziet.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2010/10/10 21:23
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E

Berichtdoor Maikel » 09 okt 2010, 22:39

hoi

het is al wat vreemd dat er in een 1979' er stoelen uit 82 zitten. Bij die van stuurman was het een beetje andersom.
Vraag dat eens na als je wil, ik ben wel nieuwsgierig. Het hoeft niets te betekenen natuurlijk maar toch....
Succes man, die kl...!@@#ten T modellen ook, (ik vind ze schitterend hoor) Ik zou, denk ik, als ik nu weer op zoek ging, kijken in Frankrijk.
Wel ver weg maar daar staan toch nog vaak roestvrije, wel met heel veel km's dat is dan weer jammer. Sommige Fransen weten nog niet wat ze in huis hebben en ik heb het idee dat je daar nog een mooie voor minder dan 5000 euro kan krijgen.
groetn
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T

Keer terug naar Even voorstellen