[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
brandplaatjes onder verstuiver OM615, juiste?? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:56

brandplaatjes onder verstuiver OM615, juiste??

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

brandplaatjes onder verstuiver OM615, juiste??

Berichtdoor Weizengelb » 10 okt 2010, 09:10

Hallo Allemaal,
Ik ben bezig mijn 200D W115 wat te verbeteren. De verstuivers lijken niet goed te zijn, ik hoor behoorlijk nagelen bij lage toeren (ook bij warme motor).

Ik had nog een blok dat gereviseerd was maar waar de ketting van is overgesprongen (220D). De vertuivers daarvan waren goed, waarschijnlijk ook gereviseerd destijds, er zit nog van die gele verf op om de houder te borgen.

Ik heb gisteren 4 nieuwe brandplaatjes gekocht bij Bosch. Deze zien eruit zoals op de foto.
Toen ik de verstuivers uit de 220D motor haalde leek het alsof hier geen brandplaatjes inzaten. Er zaten alleen wat kleinere ringetjes onder met een conische onderkant en een tuitje van 2-3 mm die in het gat naar de voorkamer stak.

Was dit nu het brandplaatje of zit dit conische dingetje altijd boven op de voorkamer??

Ik wilde de verstuivers eigenlijk straks wisselen maar dan moet ik wel de goede brandplaatjes hebben. Anders moet ik gewoon laten zitten wat er nu in de 200D motor zit maar ja, nieuw is natuurlijk beter om af te dichtten.

Wie weet dit zo?

Groetjes,
Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:brandplaatjes onder verstuiver OM615, juiste??

Berichtdoor Weizengelb » 10 okt 2010, 10:08

mmm, ik ben blijkbaar op het verkeerde been gezet.
In het werkstatt handbuch van de W115 staan geen brandplaatjes vermeld, alleen een "afdichtring" zoals die ik in de 220D motor aantrof.

Blijkbaar geen brandplaatjes nodig in de OM615 van de W115.

Ik ga de verstuivers eens lekker wisselen!

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JaapW114 » 10 okt 2010, 10:30

Mathieu,

In mijn W115 met OM615 motor uit 1970 zitten echt wel brandplaatjes, heb nog een OM616 uit 1974 en een OM615 uit 1977, ook daar zitten allemaal brandplaatjes in!

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 10 okt 2010, 11:16

Lees hier maar even:

viewtopic.php?f=12&t=2019
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 10 okt 2010, 15:46

Aha! Kijk, dus mijn nieuwe plaatjes zouden wel gepast hebben... Ik heb de verstuivers echter zojuist al gewisselt en de oude plaatjes (linker op het plaatje) maar laten zitten.

Nu ja, ik heb gekeken, er lekt geen diesel dus ik denk dat het wel goed zit voorlopig!

Groetjes en Boy nog verlaat bedankt voor de goeie dieselinfo!

Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Govert » 10 okt 2010, 16:28

Diesel zal er nooit uit lekken. Wel wordt de schroefdraad van de voorkamer/verstuiver langzaam gevuld met roet.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek