[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Oldtimer vs. nieuwe BMW.... : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:10

Oldtimer vs. nieuwe BMW....

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Oldtimer vs. nieuwe BMW....

Berichtdoor De Boskabouter » 14 okt 2010, 23:39

@Quinten Qua massa scheelt het niet zo veel. Een Renault Modus of een Peugeot 207 zijn al gauw 1150 kg en veel compacter. Het gebruikte staal is sterker. Bij een aanrijding zal de kleinere, steviger wagen zich als een kogel door de veel lichter gebouwde Mercedes W123 boren. Ook van opzij, of waar je maar wilt.

Het is niet anders.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Quinten » 14 okt 2010, 23:53

Ons menigsverschil zit hem in de snelheid, en de grote van de andere auto, ik had het over een kleine moderne auto, (800-1100kg) jammer van de details.
Ik heb het duidelijk niet over hoge snelheid aanrijdingen.
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 15 okt 2010, 00:15

@Boskabouter, Mijn 250 is uitgerust met code 466, ABS heb hier al diverse keren profijt van gehad! Denk ook dat ik hier door sneller stil sta dan, de gemiddelde W123.

Onze W123 was zijn tijd ver vooruit zeker qua veiligheid wat op diverse You Tube filmpjes is te zien. Wat betreft tot de /8 W114/W115 heeft hij toender tijd een grote stap voorwaarts gemaakt!

Het is triest om zo'n mooie /8 in puin te zien. Maar als de eigenaar verzekerd was tegen taxatie waarde heeft Aphons Ruyl nog 2 mooie exemplaren!

Een W114 230.6 of een W115 220D http://www.alphonsruyl.nl/Mercedes.htm

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 15 okt 2010, 08:47

Als we de vergelijking moeten trekken tussen de volvo 940 en een W123, dan kun je zeker tot de conclusie komen dat een volvo940 meer te vertellen heeft dan een W123.
In mijn post heb ik het over auto`s van de jaren negentig, denk daarbij aan golfjes 3. Auto`s die jonger zijn, zijn absoluut veel veiliger.

Ik durf het zelfs nog stelliger te noemen, een W123 legt het af tegen een smart!

Ik weet niet hoeveel mensen een deur van een W123 van binnen hebben gezien? Vergelijk die maar eens met eentje van een auto van pak em beet 2008.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor Bob250stijn » 15 okt 2010, 09:25

Het blijft allemaal gissen he. Ik wou het allemaal maar niet uit proberen. Bovendien blijft allemaal maar blik , het belangrijkste is dat het goed gaat met de inzittenden.

Groetjes Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Quinten » 15 okt 2010, 11:54

Waar te weinig aan wordt gedacht is de massa van een voertuig naast de passieve veiligheid, een cabine van een vrachtauto heeft helemaal geen kreukelzone maar wint bijna altijd omdat hij simpelweg altijd zwaarder is dan overige voertuigen, maar wie kan het beeld voor zich halen als een vrachtauto achterop een andere vrachtauto rijdt???
In een stadsbus hoef je geen gordel te dragen omdat het bijna nooit voorkomt dat een stadsbus iets zwaarders raakt bij een aanrijding, maar ik kan mij wel beelden herinderen in rotterdam dat een stadsbus vol een tram raakte, gevolg vele gewonden.
Bij een aanrijding stopt de vervorming als de snelheid van 1 van de voertuigen zijn snelheid kwijt is.
Die volvo en renault scheelde niet veel qua gewicht, dan gelden er alleen nog maar de constuctie wetten
Die bmw was zwaarder dan de W114/115 terwijl die 114/115 ook zwaar is hier geleden ook alleen nog maar constructie wetten.

Als een W123 een smart raakt dan stuitert de smart simpelweg een andere kant op, een smart is net een walnoot.
Quinten

Berichtdoor CoCo » 15 okt 2010, 13:37

Hello,

Je kunt hier uren en dagen over discusseren, wat waar is dat nieuwe auto's normaal gesproken veiliger zijn, maar dit neemt niet weg hoe en waar je de auto raakt. Hiermee bedoelik dat elke auto een zwak punt heeft en als men hem daar raakt kan hij ook gewoon aan puin liggen.
Je hebt natuurlijk geen airbags en gordelspanners, gordijnen ect. Maar ik denk dat de mensen met een W123 of 124 de auto niet alleen voor de veiligheid hebben gekocht maar ook veel voor de liefhebberei.
Hoop dat een ieder nog vele gezonde kilometers met zijn auto rijd zonder ongelukken, hier zit niemand op te wachten.

Greetz,

CoCo.
CoCo

Berichtdoor Quinten » 15 okt 2010, 21:47

Yep, laten we besluiten met het volgende filmje :)

Quinten

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....