MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:52

Probleempje met de koelvloeistof...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleempje met de koelvloeistof...

Berichtdoor BvdW123 » 15 okt 2010, 09:53

Ik rij vanmorgen naar mijn werk, hoor ik ineens een soort slurpend geluid komen uit de twee middelste ventilatiegaten van het dashboard. Auto bij de eerste mogelijkheid op een parkeerplaats neergezet. Bleek ineens de koelvloeistof zich niet meer thuis te voelen in de 230E en marcheerde naar buiten. Wegenwacht erbij en deze wist te vertellen dat het lijkt alsof de lekkage zich bevindt in het koudstart-gedeelte. Na het vullen van de radiator met wat water, scheidden onze wegen.
Heeft iemand ervaring met het verhelpen van een dergelijk probleem en weet waar ik rekening mee moet houden?
Morgen gaan Luigi en ik sowieso een soort van grote beurt aan de auto geven.

Alvast bedankt...
BvdW123

Re:Probleempje met de koelvloeistof...

Berichtdoor Luigi » 15 okt 2010, 22:25

Kreeg vandaag een telefoontje dat Bardo stil stond met zijn Mercedes 230E automaat.
De ANWB is te hulp gekomen en hebben de radiateur dop niet vast gedraaid (opzettelijk) en
het koelsysteem gevuld.
Toen hebben ze hem weer op pad gestuurd met zijn Benz.
Tevens (zoals hiervoor al vermeld) werd verteld dat er een lekkage zou zitten in het koudstartsysteem.
Dit kan ik me geheel voorstellen bij een carburateur versie maar niet bij een k-jettronic.
Weet iemand hier meer van?
Bij aankoop van de auto was de thermostaat en koelvloeistof net vervangen door de vorige eigenaar
Ik maak me ook een beetje zorgen over de koppakking.
Als iemand nog advies heeft? graag.

Groet Luigi.
Luigi

Re:Probleempje met de koelvloeistof...

Berichtdoor BvdW123 » 19 okt 2010, 12:47

Gelukkig, het was maar een slangeklem die de vorige eigenaar niet goed had bevestigd. Meteen nieuwe klemmen gehaald. Maar liefst 2 Euro 40 af moeten tikken hiervoor. Kon nog net van het budget af.
BvdW123

Keer terug naar Techniek