door Topasbrauner » 11 maart 2006, 18:22
achterruitrubber vervangen om lekkage bij de bestuurdersplaats op te lossen?? Tja, ik weet, water gaat waar het niet heen gaan kan, maar vanaf het achterruit rubber lijkt me wel heel bijzonder.
Ik had bij mijn 200D rotte aansluitingen van de binnenschermen op de schutborden en weggerotte waterafvoerbakken, achter de motorkapscharnieren. Dit heb ik tezamen met een hele berg ander laswerk vervangen, maar dit lijkt me bij jou ook een euvel te kunnen zijn. Wat die waterbakken betreft, water dat hier doorsijpelt komt op een gegeven moment naast het parkeerrempedaal het inzittendencompartiment binnen. Trek die afschermplaatjes maar eens weg en verwijder dan ook meteen de afdekplaten boven je voeten/onder het stuur en ga dan eens water gieten. Vergis je nietm, als je niets ziet, kan het heel goed achter die fijne isolatiematten kruipen en pas een paar minuten later in het zicht komen. Maar dan ben jij al weer weg... Ook kan uiteraard je voorraamrubber aan vervanging toe zijn, ik hoop het voor je.
Dit is een vervelend probleem dat uitgebreid zoekwerk vereist, temeer omdat water steeds meer kapot maakt plaatwerk aangaat:(
Kortom, haal alles eens kaal rondom de bestuurdersplek, matten, platen, isolatieplaten, etc. Wees niet te bescheiden, het is snel weer aangebracht en hopelijk de lekkage gevonden.
Succes.