[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Eindelijk begint het weer....F1 ! : Van alles en nog wat.... - 7

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:26

Eindelijk begint het weer....F1 !

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Eindelijk begint het weer....F1 !

Berichtdoor 250petrolgrun » 11 sep 2010, 17:15

Ik heb de Qualificatie niet live kunnen kijken, dus heb ik de HDD-recorder laten draaien. Thuis gekomen van het Diploma zwemmen van mijn dochter. Een Italiaanse lunch klaar gemaakt, brood met mortadella en Parmaham. En ben er eens lekker voor gaan zitten. Kop telfoon op en zag dat de kombaan goed in beeld was gebracht. Er zal morgen in de voorbeschouwing wel het eea over verteld worden en te zien zijn van deze snelheidstempel.

De uitslag van de Qualificatie op het circuit van Monza.

De Spaanse huile balk heeft in zijn Ferrari pole getraind!
Ik weiger om van die man een foto neer te zetten!

1 Fernando Alonso SPA 8 Ferrari
2 Jenson Button ENG 1 McLaren - Mercedes
3 Felipe Massa BRA 7 Ferrari
4 Mark Webber AUS 6 RedBull - Renault
5 Lewis Hamilton ENG 2 McLaren - Mercedes
6 Sebastian Vettel DUI 5 RedBull - Renault
7 Nico Rosberg DUI 4 Mercedes
8 Nico Hülkenberg DUI 10 Williams - Cosworth
9 Robert Kubica POL 11 Renault
10 Rubens Barrichello BRA 9 Williams - Cosworth
11 Adrian Sutil DUI 14 Force India - Mercedes
12 Michael Schumacher DUI 3 Mercedes
13 Kamui Kobayashi JAP 23 BMW Sauber - Ferrari
14 Sebastien Buemi ZWI 16 Toro Rosso - Ferrari
15 Vitaly Petrov RUS 12 Renault
16 Jaime Alguersuari SPA 17 Toro Rosso - Ferrari
17 Pedro de la Rosa SPA 22 BMW Sauber - Ferrari
18 Jarno Trulli ITA 18 Lotus - Cosworth
19 Heikki Kovalainen FIN 19 Lotus - Cosworth
20 Vitantonio Liuzzi ITA 15 Force India - Mercedes
21 Lucas Di Grassi BRA 25 Virgin - Cosworth
22 Bruno Senna BRA 21 HRT - Cosworth
23 Sakon Yamamoto JAP 20 HRT - Cosworth
24 Timo Glock DUI 24 Virgin - Cosworth
250petrolgrun

Berichtdoor Quinten » 11 sep 2010, 18:28

Hahaha wel een beetje objectief blijven hoor arno,...franco is ook een mens.
Kep het ook niet gezien zat met de kinderen in de speeltuin.
Alsnog even een plaatje van de polesitter, en lekker dat button ook vooraan staat!

Quinten

Berichtdoor Quinten » 12 sep 2010, 16:30

Het was vandag een aardige race,..niet echt spannend en zeker niet zo leuk als in spa.
Button pakte mooi de kop v.a. p2 en bleeft lang voor alonso maar kwam uiteindelijk na de pitstops op de 2de plaats, toch mooi 18 punten voor button en hamilton nul door uitvallen.
De strijd om de wereldtitel ligt nog helemaal open,..en dat is mooi.

Alonso uit de tijd dat ze bij minardi regelmatig gingen barbequeën.

Rosberg reed een sterke race, en liet schumacher voor de zoveelste keer zijn hielen zien.

Hee,..wie zagen we weer in het paddock??? flavio! hier samen met fittipaldi, die vandaag steward was.

De uitslag:

1. Fernando Alonso Ferrari 1:16:24.572
2. Jenson Button McLaren +2.938
3. Felipe Massa Ferrari +4.223
4. Sebastian Vettel Red Bull +28.196
5. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +29.942
6. Mark Webber Red Bull +31.276
7. Nico Hulkenberg Williams +32.812
8. Robert Kubica Renault +34.028
9. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +44.948
10. Rubens Barrichello Williams +1:04.213
11. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +1:05.056
12. Vitantonio Liuzzi Force India F1 +1:06.106
13. Vitaly Petrov Renault +1:18.919
14. Pedro de la Rosa Sauber +1 Ronde
15. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +1 Ronde
16. Adrian Sutil Force India F1 +1 Ronde
17. Timo Glock Virgin Racing +1 Ronde
18. Heikki Kovalainen Lotus F1 +1 Ronde
19. Sakon Yamamoto HRT F1 Team +1 Ronde
Niet gefinisht
20. Lucas Di Grassi Virgin Racing +3 Ronden
21. Jarno Trulli Lotus F1 +7 Ronden
22. Bruno Senna HRT F1 Team +42 Ronden
23. Lewis Hamilton McLaren +53 Ronden
24. Kamui Kobayashi Sauber +53 Ronden

De stand op dit moment:

1. Mark Webber Red Bull 187
2. Lewis Hamilton McLaren 182
3. Fernando Alonso Ferrari 166
4. Jenson Button McLaren 165
5. Sebastian Vettel Red Bull 163
6. Felipe Massa Ferrari 124
7. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 112
8. Robert Kubica Renault 108
9. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 46
10. Adrian Sutil Force India F1 45
11. Rubens Barrichello Williams 31
12. Kamui Kobayashi Sauber 21
13. Vitaly Petrov Renault 19
14. Nico Hulkenberg Williams 16
15. Vitantonio Liuzzi Force India F1 13
16. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 7
17. Pedro de la Rosa Sauber 6
18. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 3
19. Heikki Kovalainen Lotus F1 0
20. Karun Chandhok HRT F1 Team 0
21. Lucas Di Grassi Virgin Racing 0
22. Jarno Trulli Lotus F1 0
23. Timo Glock Virgin Racing 0
24. Bruno Senna HRT F1 Team 0
25. Sakon Yamamoto HRT F1 Team 0
26. Christian Klien HRT F1 Team 0
27. Fairuz Fauzy Lotus F1 0
28. Paul di Resta Force India F1 0

Stand (teams)
Pos. Punten
1. Red Bull 350
2. McLaren 347
3. Ferrari 290
4. Mercedes Grand Prix 158
5. Renault 127
6. Force India F1 58
7. Williams 47
8. Sauber 27
9. Scuderia Toro Rosso 10
10. Lotus F1 0
11. HRT F1 Team 0
12. Virgin Racing 0<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2010/09/12 16:41
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 sep 2010, 10:01

Goedemorgen Quinten,

Aangezien wij de enigen zijn die hier in dit topic onze hobby met flair, humor en voorkeuren uitoefenen, zeg ik jou maar een goede morgen!

Nou die Spaanse dictator Franco heeft zonder zeuren dat Jenson Button in de weg zat gewonnen.
Of zouden er op Monza Maffia represailes volgen als Button de Spaanse dictor Franco net voor zou hebben gelaten?

Een foto van de huilebalk, die gister een ijzersterke race reed! Moet echt wel gezegt worden.
Ik vond het spannend dat de kop zo dicht bij elkaar bleef.

Wat overgens de comentator Olav Mol niet opviel, was dat de neus van de Ferrari van Alonso licht beschadigd was!

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 sep 2010, 10:11

Hier rijd Alonso achter Button en kijk door de achter fleugel van de McLaren, dan zie dat Alonso een geschonden aangezicht heeft!

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 sep 2010, 10:11

Hier gaat hij als winnaar over de finisch, nu is de neus schade heel goed zichtbaar!

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 sep 2010, 10:15

Wat betreft de Rode Baron

Die reed weer eens voor spek en bonen mee!
Boze tongen in het paddock beweren al dat denkt aan stoppen.

De Reichsdeutscher kan er niet tegen dat hij om zijn oren word gereden door een zijn teamgenoot die nog in de luiers liep toen Herr Obersturmracebaan Fuher al in de F1 zat!

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 13 sep 2010, 10:19

Wat betreft de BBQ,

Dat was op de Hockenheimring! Het circuit wat ze totaal hebben verminkt!
Dit was ooit een snelheids tempel net als Monza.

Volgens mij werd hier gewoon de motor wat opgewarmd op primitieve wijze omdat ze boij Minardi altijd budget te kort kwamen hahaha,...

Mooi platje Quinten! ;)

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor Quinten » 13 sep 2010, 17:42

Arno wrote:
Aangezien wij de enigen zijn die hier in dit topic onze hobby met flair, humor en voorkeuren uitoefenen, zeg ik jou maar een goede morgen!

Tja ik had een paar maanden geleden besloten om te stoppen met dit topic. maar omdat je me een beetje overhaalde en er plots reacties kwamen ben ik doorgegaan, nu is het weer een lege bedoening terwijl me wel opvalt dat het ruim bekeken wordt iedere keer,...???
Men hoeft geen verstand te hebben van f1 om te reageren,........
Op deze manier wordt het ook erg eentonig qua voorkeuren voor coureurs enzo, wat is er nou leuker om een schumacher fan of een alonso fan tussen de reacties te hebben? terwijl ik daar niet zo veel mee heb is het wel leuk voor de afwisseling.
Ik ga er nog even over na denken maar eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet zo meer.
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 14 sep 2010, 13:28

Goedemiddag Quiten,

Al ben ik straks hier Don Quichotte, ik blijf F1 verslagen maken hier!

Als is het maar om de W123 rijder enthousiast te maken voor de Formule 1 waar veel meer achter zit dan alleen maar rondjes rijden.
Als ik jou leuke kwinkslage nou ook nog moet missen word het wel saai natuurlijk alleen, maar de aanhouder wint!

Neem nog een slok benzine, laat wat Bridgestone rubber onder schoenzolen plaatsen en kom wij maken hier een feestje van!
Dan is het toch ons topic! Ons feestje, lekker los gaan op alles wat nog komen gaat.
En na dit seizoen gaan we hier gewoon weer verder zodat. dit topic blijft leven!

Groet, Arno

Nog een vriendje op de foto. :)

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2010, 10:20

Ben ik blij dat ik vanmorgen ben blijven liggen in mijn heerlijke bed!

En dat ga ik morgen weer doen!

Is de Qualififcatie afgelast! Door de regen! Je zal je bed uit zijn gegaan!

De Qualificatitie begint om 2:55 en de voor beschouwing om begint 7:20 En krijg je de high light weer te zien!

Dus 7:00 morgen ochtend is vroeg genoeg.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Quinten » 09 okt 2010, 11:01

Wat een heerlijke vrolijke bedoening daar in Japan!
Ik zal aan die fraulein vragen of ze rond die tijd de tv gaat aanzetten maar of ik er wakker voor ga worden?......
Dat ligt natuurlijk ook aan het feit hoe bont ik het vanavond ga maken natuurlijk hahahahaha

Quinten

Berichtdoor Quinten » 20 okt 2010, 17:34

Benzers,

A.s. weekend is het zo ver.... de GP van Korea, het had weinig gescheeld of hij had helemaal niet doorgegaan, omdat het circuit op het laatste momend "af" is, toch zijn ze op dit moment nog druk bezig om de laatste puntjes op de i te zetten.
Veel coureurs vrezen dat het asfalt te vers is en dat het gevaarlijke situaties kan veroorzaken.

Zoals de meeste liefhebbers van autosport weten, is dit mischien wel het meest spannende F1 seizoen ooit, nog nooit heeft het tussen 5 coureurs zo dicht bij elkaar gezeten aan het einde van het seizoen!
Er zijn nog 3 races te gaan en de volgende coureurs zijn nog kansvol voor de titel:

Pos.___Rijder____________Team_______Punten
1._____Mark Webber_______Red Bull___220
2._____Fernando Alonso____Ferrari____206
3._____Sebastian Vettel____Red Bull___206
4._____Lewis Hamilton____McLaren____192
5._____Jenson Button_____McLaren____189

Hier is een heel mooi animatie filmpje van red-bull over het splinternieuwe circuit, gepresenteerd door Mark Webber:
http://www.gpupdate.net/nl/videos/509/r ... l-circuit/

Hier zijn wat sfeerfoto's te vinden van het circuit vandaag!
Als je rechts boven in de foto op "next" klikt dan ga je naar de volgende foto.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-fotos/621 ... -woensdag/

Verder hoop ik dat we vanaf nu met z'n allen van het verdere verloop van de laatste 3 races kunnen genieten.

Groetjes
Quinten

Quinten

Berichtdoor Henk1959 » 20 okt 2010, 23:52

Mooie plaatjes Quinten

Spannend is het zeker!
En ook al ben ik al jaren een Mercedes/McLaren fan, ik gun het deze keer Mark Webber van harte.
Wel hoop ik de race live te kunnen zien, maar aangezien ik zaterdag voor de 51ste keer jarig ben en we het hele weekend visite hebben, vrees ik dat het er wellicht bij inschiet.

Ach, kan mij het schelen, ik hou gewoon de tv aan..........
Henk1959

Berichtdoor Henk1959 » 21 okt 2010, 18:33

Na Ayrton Senna was Mika Häkkinen mijn grote favoriet.
Bij velen is Michael Schumacher de beste coureur aller tijden, maar hij is niet mijn persoon, beetje onverdraagzaam en als het hem uitkwam onsportief. Tegenwoordig vallen zijn resultaten erg tegen.

Met hem heeft Mika vele duels uitgevochten, zoals in onderstaand filmpje waar Mika hem weergaloos laat staan, was het niet in Spa?

http://www.youtube.com/watch?v=CztgiJmYoAs
Henk1959

Berichtdoor Quinten » 21 okt 2010, 19:38

Daar heb je helemaal gelijk in henk, hakkinen heeft weegaloze aktie's gedaan, maar schumacher is statistisch gewoon de beste, daarom begrijpen veel mensen (waaronder ik) niet waarom hij zo vaak vals wilde spelen.
Nu gaat het echt zeer matig met MSC volgens hem ligt het aan de auto/banden maar waarom kan rosberg er wel redelijk mee omgaan?,... volgend seizoen zullen we het zien of MSC het nog heeft.

Zoals jouw "tribute" filmpje laat zien heeft hakkinen in 1995 op het circuit van adelaide een zeer zwaar ongeval gehad met de marlboro mc-laren waarbij hij dagenlang in coma lag, dan is het wel heel knap als je daarna nog zo goed weet te presteren!

Die super aktie waar je het over heb is i.d.d. SPA in 2000 in jouw filmje op ongeveer 2.24

Dit filmpje draait enkel om die aktie waar hij rechts een achterblijver inhaald om vervolgens der controversemeister te verschalken
http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8k ... re=related
Quinten

Berichtdoor 250petrolgrun » 24 okt 2010, 11:43

De optocht is inmiddels afgelopen! Het werd toch nog leuk. Het leek wel kunst schaatsen.
250petrolgrun

Berichtdoor Quinten » 24 okt 2010, 11:47

Fernando Alonso heeft de incidentrijke en verregende Grand Prix van Zuid-Korea gewonnen. Lewis Hamilton eindigde als tweede, Felipe Massa was derde. De eerste Grand Prix van Zuid-Korea ging aanvankelijk tien minuten later dan gepland én van achter de safetycar van start. Hier werd toe besloten omdat de baan doorweekt en spekglad geworden was door eerdere buien en de nog altijd naar beneden komende regen het niet beter maakte.

Nadat de safetycar het veld gedurende vier ronden over de baan geleid had, werd de rode vlag uitgehangen. De wedstrijdleiding achtte het niet veilig om van start te gaan en het duurde ongeveer een uur voordat de race – wederom achter de safetycar - herstart werd.

Na een optocht van dertien ronden achter de safetycar ging de race uiteindelijk toch nog echt van start en was het polesitter Sebastian Vettel die zijn hoofd koel hield en voor teamgenoot Mark Webber en Fernando Alonso door de eerste bocht kwam.

Verder terug in het veld pakte Michael Schumacher de achtste plek af van Robert Kubica, terwijl Nico Rosberg in de andere Mercedes voorbijging aan Lewis Hamilton en zodoende plaats vier overnam.

Twee ronden na de herstart was er ineens drama voor kampioenschapsleider Webber. Hij kwam met zijn linkervoorwiel buiten de baan, verloor de controle door aquaplanning en spinde in de muur, waarna hij terug over de baan gleed en Rosberg hem niet meer kon ontwijken. De botsing betekende voor beide heren einde verhaal.

Door het ongeluk kwam de safetycar voor de derde keer op de baan, maar toen het geweld weer losbarstte was Vettel wederom alert. De enig overgebleven Red Bull-rijder sloeg gelijk een gat naar de rest. Vooraan het veld viel iedereen nagenoeg terug in formatie en ook in het middenveld bleef het ook vredig, maar in de achterhoede verloor Trulli zijn Lotus en reed Bruno Senna de voorvleugel van de zwabberende geel-groene bolide er af.

Terug in de top tien bewees Schumacher zich in zijn element te voelen. De Duitser toonde wat van zijn klasse van weleer en verschalkte de sneller geachte McLaren van Button in de strijd om plaats vijf. Voor Button was dit een teken om actie te ondernemen en een setje intermediates te halen, al viel hij ver terug door zijn pitstop.

Een volgende safetycar-periode was echter niet ver weg, en volgde toen Sébastien Buemi botste met Timo Glock en Buemi langs de kant bleef staan.

Hamilton, Massa en Schumacher zochten gelijk toen de neutralisatie was aangekondigd de pitstraat op, terwijl Alonso en Vettel dit een ronde later deden. Vettel behield de leiding, maar Alonso’s stop duurde langer dan gepland en Hamilton wist hem te verschalken.

Bij de volgende herstart was het Vettel nog altijd goed wakker, terwijl Hamilton een slippertje maakte en wijd ging, zodat Alonso zijn in de pits prijsgegeven tweede plek kon terugveroveren.

Voor Button ging het ondertussen steeds slechter. Hij hing in het middenveld rond en kreeg een tikje van Adrian Sutil, waarna de Engelsman terugviel naar de vijftiende positie. Sutil – die fanatiek bezig was - ging op zijn beurt door om Heidfeld in te halen, maar verslikte zich daarna bij het passeren van Kobayashi en toen hij het watr ronden later nogmaals probeerde, botste hij met de Japanner en deed Sutil niet meer mee om de punten.

In ronde 41 was Petrov, die elfde lag en zicht had op punten, de volgende uitvaller in de Zuid-Koreaanse uitputtingsslag. De Rus deed zichzelf en zijn loopbaanperspectieven geen plezier door zijn Renault na een fout hard in de muur te zetten.

Drie ronden later was er weer een uitvaller, maar ditmaal was het verrassend genoeg de tot dat toe onbedreigd aan de leiding rijdende Vettel. Zijn bolide liep ineens aanzienlijk minder hard op het rechte stuk en moest hij de leiding afstaan aan Alonso. Een bocht later ging Vettels motor in rook op en kon hij voor brandweerman spelen, zijn race zat er op.

Met Alonso nu aan kop, Hamilton als tweede en het einde nabij, was het Massa die de derde plaats in zijn schoot geworpen kreeg, terwijl Schumacher zijn beste resultaat van het seizoen (vierde) evenaarde. De vijfde stek was voor Kubica, plaats zes voor Liuzzi. Barrichello eindigde als zevende en Kobayashi als achtste, op de voet gevolgd door teamgenoot Heidfeld en nummer tien Hülkenberg.

Stand nu:

1 F. Alonso Ferrari Ferrari 232
2 M. Webber Red Bull Renault 220
3 L. Hamilton McLaren Mercedes 210
4 S. Vettel Red Bull Renault 206
5 J. Button McLaren Mercedes 189

Webber maakte een beginnersfoutje:

Vettel plofde zijn motor, reed waarschijnlijk op gas:

Alonso deed zeer goede zaken, en goede zaken voor ferrari met massa op 3

Webber's bolide na afloop,..lijkt paris-dakar wel

Quinten

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 01 nov 2010, 03:12

1145626436_6_imW2.jpg

1145628023_6_3ibR.jpg

1145628146_6_CrSe.jpg
heb een mailtje gehad van oud collega op schiphol ziehier

Adrieaantjuhh

Berichtdoor 250petrolgrun » 01 nov 2010, 04:17

Geweldige foto's Adriaan, heel uniek!

Wat worden die wielen op de koffers toch groot tegen woordig!

P.S. even op edit klikken en dan bij de foto's op INSERT drukken staan ze in het bericht, dan hoef je niet meer op de bijlage te klikken!

Groet, Arno;)
250petrolgrun

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....