door De Boskabouter » 24 okt 2010, 13:33
@Toontje,
Ja, die Rover SD1 was prachtig, maar kwalitatief een complete ramp. De 2300 & de 2600 vraten koppakkingen. De V8 was beter. De Princess was nog slechter dan de SD1. Ze werden gefabriceerd in een tijd dat de gemiddelde Engelsman staakte voor de kost. In de pauzes tussen de stakingen werden even wat auto's in elkaar geflanst.
Saai was zo'n auto nooit. Elke rit een soort van Russische roulette: altijd weer een gok of je op de plaats van bestemming aan kwam,. Zo ja, dan bleef de vraag over waar dat gekke geluid nou weer vandaan kwam, welk onderdeel je onderweg was verloren, of hoe je de auto op slot kreeg of de raampjes dicht, als het raam er nog in zat, tenminste. Bij regen kwam daar nog de kwestie van het hozen bij. Meteen of wachten tot de volgende rit, waarbij je de kans liep om het te vergeten, zodat je werd geconfronteerd met een klotsende binnenzee in de kofferbak, zodat je je bagage kon gaan uitwringen.
Een andere mobiele nachtmerrie uit die tijd was de Austin Allegro. Nooit meer een gezien.
De Boskabouter