[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Afslepen?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:47

Afslepen??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Afslepen??

Berichtdoor Hellmond » 25 okt 2010, 13:46

Mijn W123 230CE automaat staat met stukken naast de weg. Is het mogelijk om hem zelf af te slepen? Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat je een automaat niet zelf af mag slepen ivm smering???
Hellmond

Re:Afslepen??

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 okt 2010, 13:58

Beste Hellmond,

Je mag een automaat niet aanslepen maar wel wegslepen!
Zet de bak in Neutraal en vergeet niet dat je Rem en stuurbekrachtiging het niet doen als de motor niet draait. Hou daar wel even rekening mee.

Succes met de reparatie, groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Topasbrauner » 25 okt 2010, 14:12

Hoi,

Een W114 mag je wel aanslepen, doordat er een secundaire oliepomp aanwezig is achterin de bak. Is dit bij de W123 dan anders, waardoor dit niet mag?

Gr, Job
Topasbrauner

Berichtdoor WJ15129 » 25 okt 2010, 17:10

Hallo,

In het instructieboekje van mijn W123 staat dat hij ook met een automatische versnellingsbak aangesleept mag worden.
Dus dan geloof ik dat het mag. :)

Groeten,
Willem
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 25 okt 2010, 17:31

Ja, je mag hem slepen, maar de maximumsnelheid is 50, en de maximumsleepafstand is 120km.
Je kan de aandrijfas loshalen bij het diff als je langer / verder wil slepen.

En je mag hem zelfs aanslepen: Hendel in N, aanslepen vanaf 30 (koude bak) tot 50km (warme bak) pu. Stukje rijden (minuutje of 2) om oliedruk in de bak op te bouwen, hendel naar L. Zodra ie aanslaat hendel weer naar N.
Leon

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 okt 2010, 17:33

Dan zat ik dus fout, met het aanslepen!

Ik nam altijd aan dat dat nooit mocht!
Heb ooit wel eens met mijn W116 280S van 1900 kilo achter een Opel Rekord gehangen omdat de radiateur lek was geslagen. Was toch een ritje van zo'n 20km

De W116 280S heeft er geen last van gehad en ook de automatische versnellingsbak niet!
De Opel Rekord daar integen had het errug zwaar, hahaha...

Groet, Arno
250petrolgrun

Keer terug naar Techniek