MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:42

Oldtimer verzekering, km-stand.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Oldtimer verzekering, km-stand.

Berichtdoor ketelbinkie51 » 05 apr 2006, 08:35

Van mijn verzekering mag ik niet meer dan 10.000 km per jaar rijden.Zoals het er nu naar uit ziet kom ik daar dik overheen.Betaald zo'n verzekering niet meer uit na bv 10.500 km als er een claim te innen valt of zijn ze daar soepel in. Ik hoorde al verhalen over tijdig je km teller terug draaien maar is dat makkelijk te doen? Of moet je dan het dashbord slopen.
Wie heeft er een goeie tip voor mij.
De wagen laten staan na 10000 is geen optie!;)
Ben benieuwd hoe anderen dat oplossen vooral de lange afstandrijders die ver over de grens komen.

Groetjes Ketel
ketelbinkie51

Antwoord:Oldtimer verzekering, km-stand.

Berichtdoor MarceldB » 05 apr 2006, 10:00

Je kunt beter een verzekering nemen die wel meer km's toestaat. Erop gokken dat de verz.maatschappij soepel zal handelen is een te groot risico. Want stel dat puntje bij paaltje de verzekeraar toch moeilijk gaat doen, heb je een probleem.

En km-stand terugdraaien is een ernstige vorm van criminaliteit. Als je de auto tot de draad versleten uiteindelijk zelf naar de sloop brengt, is het nog tot daaraan toe. Maar als je de auto later verkoopt naai je de koper. En je wilt toch zelf ook niet genaaid worden?

Tijdelijk terugdraaien werkt niet. Want als je dit jaar 2000 km terugdraait, mag je volgend jaar maar 8000 rijden, dus moet je 4000 terugdraaien.
MarceldB

Berichtdoor radjin » 05 apr 2006, 12:46

Hallo MB-ers,

Ik heb bij Gio adviesgroep een WA lopen voor 20.000km per jaar voor mijn 300D.Het kost mij 126 euro per jaar en heb max no claim korting.
Radjin
radjin

Berichtdoor ketelbinkie51 » 05 apr 2006, 13:43

Bedankt heb de GIO adviesgroep gevonden!<br><br>Bericht gewijzigd door: Ketelbinkie51, op: 2006/04/05 14:15
ketelbinkie51

Berichtdoor wil240td » 05 apr 2006, 17:40

Ik ben ook naar de Gio gegaan en betaal voor WA het zelfde maar heb daar ook een casco gedeelte bij genomen omdat ik alleen WA wat riskant vindt Ik ben dan wel verplicht ieder jaar naar een taxatuur te gaan kosten €120 Je krijgt dan een taxatie raport welk je naar hun moet sturen Ik betaal nu Wa + Casco ongeveer €250

grts Wil
wil240td

Berichtdoor radjin » 05 apr 2006, 19:10

Gio heeft een lijst met taxateurs.Ze hebben allemaal verschillende kosten.Bij mij in de buurt kost het maar 70 euries
radjin

Berichtdoor wil240td » 05 apr 2006, 20:55

Dat klopt ik heb die lijst van hun thuis gestuurd gekregen en ben op hun advies naar Walter de Munnik in Drunen geweest.In de lijst stond een prijs van €96 maar na de taxatie moest ik €120 afrekenen dit kwam volgens hem door een oude lijst welke ik van het Gio had gekregen.Nadat ik het rapport thuis gekregen en gekontroleerd had bleken er een aantal fouten in te staan zoals ,mijn naam was verkeerd geschreven,het gewicht van de auto en de toenmalige aanschaf prijs bleken verkeerd te zijn.Na met hem hierover gebeld te hebben heeft hij dit veranderd en me een nieuw rapport toe gestuurd welk ik naar de io gestuurd heb,dus mijn advies als je naar een taxuur gaat vraag eerst naar de prijs om onprettige verassingen te voorkomen

grts Wil
wil240td

Berichtdoor Robert » 06 apr 2006, 01:27

Is dit volledig of beperkt casco? Ik heb mijn wagen nu nl. alleen WA (onbeperkt km.)verzekerd om dat ik moeilijk of geen casco kon vinden.

Groet Robert. ;)

Robert

Berichtdoor wil240td » 06 apr 2006, 10:17

Dit is met volledig casco en een eigen risico van €225 voor 20000 km per jaar

grts Wil:woohoo:
wil240td

Berichtdoor Robert » 06 apr 2006, 23:10

Wil, bedankt :woohoo: voor de informatie, moet hem volgent jaar ook maar bij Gio verzekeren. €250,- vind ik een zeer acceptabel bedrag, bij andere maatschappijen ben je hier een veel meer voor kwijt , of je hebt een km. beperking (5a7.5 dkm)

Bedankt Robert ;)

Robert

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto