MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:37

Welke bandenspanning in stalling?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Welke bandenspanning in stalling?

Berichtdoor Hunter » 25 okt 2010, 19:43

Hoi,

Nu mijn Benz voor de winter naar binnen gaat, vraag ik me af hoe hard ik de banden het beste kan oppompen.
De auto staat niet op een vlakke vloer, maar in een 'parkeerkooi' met een metalen vloer met geperste dwarse profielen. Dat is om te zorgen dat de auto niet kan rollen, want de kooien veranderen steeds van plaats (is een parkeergarage met zo'n Japans systeem).
Verder gewoon de tank vol, raampjes op een kier en de accuklemmen los, toch?

Groet,
Joost
Hunter

Re:Welke bandenspanning in stalling?

Berichtdoor Roel280€ » 25 okt 2010, 19:47

Hoi Joost,

Bij mij staan ze nu maximaal (dus volle belasting/warm), even uit het hoofd 2,8 en 2,5 (zie benzineklepje).
Inderdaad tank en alle reservoirs vol; bij geen druppelaar polen los en als je af en toe de remmen nog eens in komt trappen, is dat ook handig.
Roel280€

Berichtdoor drieske » 25 okt 2010, 20:37

Ik zet ze voor de winter op 3 bar en de min los v.d. accu of de accu d'r uit en mee naar huis en aan de aut. acculader. Je kan ook nog een paar vochtvreters in de auto zetten en de ruitenwissers, omhoog, los v.d. ramen zetten.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Wim123 » 25 okt 2010, 20:47

Hallo Joost,

Ik pomp ze op tot 3.5 bar.
Wim123

Berichtdoor MBvO » 26 okt 2010, 13:33

Ik zou de ruitenwissers niet los zetten als die kooien bewegen. De veren van de ruitenwissers staan behoorlijk strak en als zo'n wisserblad omklapt en de arm slaat dicht, dan heb je kans dat het metalen deel door je ruit heen gaat. Als je ze van het raam wilt hebben om je wisserbladen te sparen dan zou ik een blokje of een doek tussen arm en ruit drukken.
MBvO

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto