Beste MB liefhebbers,
Ben uitgebreid opzoek geweest op het forum naar info om mijn cruise control in te bouwen. Velen bouwen de weasco of een ander alternatief in. In mijn ogen zijn er twee verschillende typen, de uitwerking is hetzelfde maar de ene gebruikt vacuum als bron en de ander prik van de dynamo. Hierin zit dan ook het prijsverschil. Zoals ik het opmaak is de variant die werk dmv een vacuum storings gevoeliger.
Dit was ook de aanleiding om opzoek te gaan naar een originele tempomet werkend op de boordspanning.
Heb deze inmiddels gevonden en thuis liggen het probleem echter is dat ik geen aansluit schema erbij heb gekregen.
In het pakketje zaten: kabelboom, ECU regelunit, remschakelaar en bedienings hendel.
Geen sensoren, dus heb een pulsgever bij de dealer besteld. (VDO tempostat 83601 elktrisch bedienend)
Wie kan mij wat tips geven hoe ik deze tempomat kan aansluiten????????
De kabelboom is leidend, er zit 1 dikke stekker op die op de ECU past, deze spreekt voor zich, dat geldt ook voor de aansluiting naar de bedieningshendel en de aansluiting van de bedienings unit.
Dan blijven er over: 2x: bruine draad, 1x bruin/zwarte draad, 1x wit/rode draad,1x paarse draad en 1x rode draad.
alvast bedankt.
Joris