MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:47

Passen coupe stoelen in een limousine?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Passen coupe stoelen in een limousine?

Berichtdoor John1965 » 31 okt 2010, 21:00

Beste forumleden,

Voor onze W123 240D "autofunebre" ombouw ben ik aan het overwegen om coupe stoelen in te bouwen. De reden waarom is dat door de ombouw er een scheidingswand achter de voorstoelen is gekomen waardoor ik de ruimte achter de stoelen en onder de vloer (waar voorheen de zitteing van de achterbank lag) nauwelijks kan bereiken.

Maar als ik stoelen uit een coupe kan plaatsen waarvan de leuning naar voor kan klappen dan heb ik dat probleem niet meer.

Dus de vragen zijn:
1) Zijn de bevestigingspunten van de stoelen op de vloer gelijk voor de coupe en limousine?
2) Kan ik het vacuumsysteem van de centrale vergrendeling gebruiken om voor de vergendeling van een coupestoel leuning?
3) Kan op een coupestoel een armsteun bevestigd worden?

Ik ben benieuwd of iemand hier een idee over heeft want ik verwacht nl. niet of iemand dit al heeft geprobeerd.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie eventuele input.

Groeten

John

John1965

Re: Passen coupe stoelen in een limousine?

Berichtdoor 250petrolgrun » 31 okt 2010, 21:14

Hoi John,

Volgens mij moet dat gewoon kunnen, alleen moet je even in het vacuüm schema van een coupé neuzen waar de stoelen op het vacuüm aangesloten zitten.
De klapfunctie van de voorstoelen werkt namelijk op het vacuüm systeem!

Succes met de klus, groet Arno
250petrolgrun

Berichtdoor John1965 » 01 nov 2010, 21:48

Hoi Arno,

Dank voor de reply. Ik heb inderdaad hetzelfde vermoeden. We gaan wel eens de documentatie induiken (en een blauwe derde serie coupe stoel zoeken) ;-).

groeten

John
John1965

Berichtdoor 250petrolgrun » 01 nov 2010, 23:31

Hoi John,

Nou als jij er net zo over denkt als ik moet het kunnen!
Ben benieuwd waar de vacuüm leidingen naar toe moeten?

Maak je er nog een leuke reportage van?
Dat is best interesant om te weten ook voor de coupé rijders!

Groet, Arno;)
250petrolgrun

Berichtdoor Bogent » 02 nov 2010, 08:39

Kijk dan gelijk naar de schakelaars in de deurstiijl voor de binnenverlichting, daar zit bij de coupe ook een vacuum schakelaar aan vast die de rugleuning bij geopend portier ontgrendeld. Het hoeft niet persee want je kan ook met het knopje op de zijkant van de stoel ontgrendelen. De leidingen lopen gewoon via een één richting klep naar het vacuum systeem van de motor. Trouwens een armsteun gaat prima.
Bogent

Keer terug naar Interieur