[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Verzekeringsmaffia : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:21

Verzekeringsmaffia

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Verzekeringsmaffia

Berichtdoor Jan123T » 15 okt 2010, 16:18

Kreeg zo-even van DIKS verzekeringen ’n acceptgiro met het nieuwe verzekeringsbedrag voor komend jaar.
Dit is verhoogd van 335 naar 489 euro.. Een stijging van 46 % !
Het gaat om een wettelijke aansprakelijkheid + casco, de auto is getaxeerd op 11950 euro.

Volgens Diks was deze stijging normaal en aan hen opgelegd door Voogd&Voogd (de uiteindelijke verz-maatschappij) Deze kon hier verder geen commentaar op geven.. alle communicatie moet via Diks want dat is de tussenpersoon.

Iemand een tip voor me ? want in DIKS heb ik totaal geen vertrouwen meer …

Groet, Jan
Jan123T

Re:Verzekeringsmaffia

Berichtdoor Marcules » 15 okt 2010, 16:26

Het lijkt mij sowieso wat naief om verzekeraars te vertrouwen, maar goed.
Een gouden tip heb ik niet voor je.
Marcules

Berichtdoor Maiks » 15 okt 2010, 16:30

Hoi Jan,
Als ik het goed heb,kun jij bij een verhoging je verzekering op zeggen.Ik zou kijken voor een andere verzekering,zonder tussenpersoon.
Groet,
Maikel
Maiks

Berichtdoor Maikel » 15 okt 2010, 16:42

hoi

vraag eens na bij Interpolis, ik betaal iets van 29 euro allrisk plus (taxatie waarde 11.500 euro)

gr
andere Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jan123T » 15 okt 2010, 17:07

tja, heb net Interpolis gebeld en alles even doorgenomen dus volledig casco + inzittenden verz. + no-claim garantie met 10 schadevrije jaren komt ie op 45 euro per maand...
Volgens mij is er een hoop willekeur in verzekeringsland!
Zoek dus nog maar even verder...

Groet, Jan
Jan123T

Berichtdoor drieske » 15 okt 2010, 17:16

Informeer ook eens bij de GIO in Almere.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 15 okt 2010, 18:08

we moeten niet vergeten dat de premie die betaald wordt ook afhankelijk is van de regio waar je woont
Adrieaantjuhh

Berichtdoor henklith » 15 okt 2010, 19:31

effe shoppen helpt, ik zou even googelen op oldtimerstad.

Ik betaal ongeveer 5 euro per maand voor mijn auto's alleen wa!
waarschijnlijk ook "ouwelullen" korting !?

Groet, Henk (42 jaar schade vrij, dat wel natuurlijk)
henklith

Berichtdoor TUVmeister » 15 okt 2010, 22:05

Ik denk dat je voor je zelf moet bepalen hoe je een mogelijke afschrijving (totalloss door eigen schuld, of diefstal bijv. financiëel kunt of wilt dragen ?
Met een taxatie van rond 10.000 euro, zou ik niet moeilijk doen.

Betreft het met alle respect, een W123 van pak 'm beet 2500,00 euro voor woonwerk-verkeer, zou ik die ook voor enkele euro's p.m. verzekeren.

Mijn G-klasse is ook voor iets meer dan 10 mille getaxeerd, en heeft dat ook minstens gekost, en de daarbij horende wa-casco verzekering zit idd rond de 500,00 per jaar.

De W123 is gewoon wa. verzekerd voor 85,00 per jaar.

Verzekeren onder gelijke voorwaarden, zal niet heel veel uitmaken bij verschillende maatschappijen, want tijdens een belrondje werd er vaak over hetzelfde promillage per 1000,00 euro waarde gesproken.
Een "normale 1ste-auto" werd bij de meesten als voorwaarde gesteld, en dus NIET een andere oldtimer.
Ook een kilometragemaximum van 7500 km p.j. kwam gemiddeld naar voren, het is immers een hobby-auto meneer.....

Tis dus wat men zelf wilt ?
TUVmeister

Berichtdoor Hunter » 18 okt 2010, 13:54

Heb zojuist, na de taxatie van mijn 240D dit weekend, gebeld wat all risk ging kosten t.o.v. WA nu.
Ook ik heb bij Diks mijn auto verzekerd. Ook bij mij kwam er een premie van ong. 500 euro per jaar uit.
Maar goed: dagelijks gebruik, 12.000 km. per jaar, taxatiewaarde 12.000 euro... het lijkt me een redelijk bedrag, 39 euro per maand.
Al is een verhoging van bijna 50% wel erg veel... En ook ik ben van mening dat de bank- & verzekeringswereld boeventuig is ;-)

Succes, Joost
Hunter

Berichtdoor Luigi » 18 okt 2010, 16:45

Hoi jan.

De FEHAC heeft eens een onderzoek gedaan naar verzekeringen voor klassiekers.
Dit is interessant.

http://www.mbw123club.nl/de_club/index.htm

Halverwege deze pagina zie je de link, gewoon aanklikken "FEHAC verzekeringspecial"

Ik denk dat dit de link is.
Komt van de website van de andere Mercedes W123 club.

Groet Luigi.
Luigi

Berichtdoor 250petrolgrun » 18 okt 2010, 17:36

Hoi Jan123T,

Ik had het zelfde bij Unigarant, met mijn W201 190E 2.6 Lorinser.
Deze is volgens hun geen oldtimer omdat, hij niet 25jaar of ouder is.

Ik ben overgestapt naar www.hvs1996.nl en ben daar WA-Casco verzerd tegen taxatiewaarde van € 8000,-, voor hetzelfde bedrag als het WA tarief van Unigarant!

Ik had op zaterdag 15 Mei 2010 een Taxatie en Verzekerings dag georganiseerd. Kun je nog het eea nalezen en kijken want er staan een hoop leuke foto's.

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=17&t=10903

Succes met je keuze, groet Arno.
250petrolgrun

Berichtdoor marcdiks » 20 okt 2010, 09:46

Beste Jan,

Ik begrijp je frustratie over de verhoging van de premie ook naar mijn mening buiten proportie is. Het is jammer dat je het vertrouwen in onze organisatie daardoor kwijt bent geraakt.

Het probleem voor ons is dat wij een tussenpersoon zijn en geen invloed hebben over de hoogte van en premie die de verzekeringsmaatschappij toepast.

Wij merken dat op dit moment bij de meeste maatschappijen die oldtimerverzekeringen aanbieden de voorwaarden worden aangescherpt en de premies worden verhoogd. De oldtimerverzekering is nooit winstgevend geweest voor maatschappijen en de verliezen werden altijd gedekt door de opbrengsten van de normale autoverzekering. Echter mede door de crisis zijn die nu ook niet goed.

Diks verzekeringen blijft op zoek naar verzekeraars die de beste voorwaarden hanteren tegen de laagste prijs.

Overigens klopt de opmerking van Maikel dat je tegenwoordig eerder van een verzekering af kan. Dit is wel een goede aanpassingen die de meeste verzekeraars hebben toegepast. Kijk eens via google wat hier de spelregels voor zijn:

http://www.google.nl/#hl=nl&expIds=2552 ... d0a661e0b7

Ik hoop dat je een verzekering kan vinden die aansluit bij je wensen. Mocht de premie stukken lager zijn dan wat voogd nu in rekening brengt hoor ik het graag :-) .
marcdiks

Berichtdoor Hunter » 20 okt 2010, 12:26

Tussenpersoon Diks heeft begrepen hoe het tegenwoordig werkt met de nieuwe media.
Complimenten.

Joost
Hunter

Berichtdoor Pietje » 20 okt 2010, 21:22

Ik had met mijn 280CE, taxatiewaarde € 8000.- een prima all-risks verzekering bij Polis direkt. Kostte mij toen € 232.- op jaarbasis (omgerekend is dat € 19,35 p mnd). Ik heb het dan over een verzekering in de duurste regio, namelijk Den Haag.
Taxatie slechts 1x in de drie jaar opnieuw laten uitvoeren. Sommige maatschappijen houden hier 2 jaar voor aan.
Let wel op: maandelijks betalen kan 6% duurder zijn dan dat je per jaar in 1x betaald! (haalfjaarlijks is meestal 3% duurder)
De schades die ik had hadden ze altijd binnen goede termijnen afgewikkeld en zonder gezeur.

Polis Direkt stelt als voorwaarde dat het om een 2e auto moet gaan. Echter, het is niet verplicht je eerste auto ook daar te verzekeren. Ze hebben mij nooit gevraagd naar (verzekering) gegevens van een eerste auto.
Pietje

Berichtdoor Peter » 21 okt 2010, 11:09

Hallo,

Luigi gaf in dit topic een link naar www.mbw123club.nl. Daar heb ik ook de verzekeringsspecial gelezen en een offerte gevraagd bij OVHV.

Ik heb er erg veel vergeleken en kwam nergens onder de 350,- per jaar. Ik heb geen andere auto en wil 10.000 km kunnen rijden en wil een all risk verzekering.

Bij OVHV geen probleem! Jaarpremie bij geschatte taxatiewaarde van 9000,- komt uit op 153,- per jaar! Dat is echt het goedkoopste dat ik kan vinden voor all risk en de voorwaarden komen goed uit de bus als je de verzekeringsspecial leest vind ik.

Eerst maar eens taxeren en dan ga ik hem afsluiten.

gr, Peter
Peter

Re: Verzekeringsmaffia

Berichtdoor Jan123T » 04 nov 2010, 10:20

Ondanks een aantal onbeantwoorde vragen over de absurde premiestijging heb ik toch maar besloten door te gaan met Diks.
Heb tot 12000 km geen goedkopere aanbieder kunnen vinden.
Tot 10000 km is OVHV aanzienlijk goedkoper maar 10000 is voor mij echt te weinig..

Jan
Jan123T

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto