door MBvO » 04 nov 2010, 22:08
Mooi dat de oplossing gevonden is, hoop dat een andere pomp geen al te duur grapje is geworden.
Nog een opmerking, misschien dat iemand anders er eens wat aan heeft: het kan voorkomen dat de gloeiers wel lage weerstand hebben en nog wel gloeien (dus goed lijken als je met de multimeter meet), maar toch hun werk niet goed doen. Het kan nl. voorkomen bij de gloeistiften ('nieuw' type gloeiers in de W123, die parallel staan) dat ze niet heet worden aan het uiterste puntje (wat in de voorkamer steekt) maar een halve cm. oid voor de punt, waardoor de warmte niet in de voorkamer wordt afgegeven.
Dit kun je alleen zien door de gloeier uit het blok te nemen en eventjes (3 seconden of zo) met bijv. startkabels direct op de accu aan te sluiten, dan zie je direct of de punt mooi rood opgloeit. Het lijkt me niet raadzaam dit te doen door de gloeier tegen het blok te houden, want er loopt een flinke stroom doorheen tijdens het gloeien. Op het contactpunt met het blok wordt het dan flink heet.