MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:49

ATE-klauwen toepasbaar in combinatie met ABS?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

ATE-klauwen toepasbaar in combinatie met ABS?

Berichtdoor David » 05 nov 2010, 08:22

Hallo allemaal,

Ik heb even een technische vraag. Mijn 300TDT is oorspronkelijk uitgerust met Bendix-remklauwen voor en Ate-klauwen achter. Nou heb ik nieuwe remklauwen besteld bij een plaatselijke automaterialenzaak hier in de buurt en nou blijkt dat zij moeite hebben met het leveren van twee nieuwe Bendix-voorklauwen. Ze kunnen wel ATE-voorklauwen leveren.

Zijn deze klauwen ook geschikt voor ABS? Ik weet dat beide merken zonder probleem passen, maar zijn die ATE-klauwen ook bestand tegen het geweld van de ABS, wanneer die aanspreekt?

Groeten David.
David

Re: ATE-klauwen toepasbaar in combinatie met ABS?

Berichtdoor dereiziger » 05 nov 2010, 16:21

Ik heb 4 ate klauwen op mijn wagen zitten en ABS . dus denk dat dat wel goed komt ;)..
dereiziger

Berichtdoor The White Rider » 05 nov 2010, 19:39

Hier ook 4x ATE op mijn 280E met ABS.
The White Rider

Berichtdoor Jaap123 » 05 nov 2010, 21:43

bij mij ook vóór en achter ATE in combinatie met ABS.
Geen probleem dus.

Jaap123
Jaap123

Berichtdoor David » 06 nov 2010, 19:38

FIJN! Nou alweer een probleem minder :woohoo:
David

Berichtdoor MBvO » 07 nov 2010, 10:53

En die Bendix klauwen kom je makkelijk af denk ik (mocht je ze willen verkopen), want die zijn zeldzamer dan de ATE klauwen. Zelf reviseren is best een leuk klusje en niet zo moeilijk (alleen beetje gepriegel om de nieuwe stofhoes om de cilinder te krijgen) en Semrick heeft al een goed topic aangemaakt hier op het forum hoe je dat doet.
Als de chroomlaag in de cilinders en op de remzuiger nog in goede staat is, zou ik daar wel even een foto van maken als je ze uit elkaar hebt, dan heb je altijd bewijs dat de klauwen in goede staat zijn.
MBvO

Keer terug naar Techniek