[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Blower : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:25

Blower

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Blower

Berichtdoor Pietje » 07 apr 2006, 23:15

Tjah,.. heb 'm pas een week, en nu al het 2e berichtje. Zó slecht is-ie niet hoor!:side: (zie rubriek even voorstellen)
Heb een 280CE uit 1979. De blower bij aankoop wel geprobeerd en blijkbaar alleen 'gehoord' dat het werkt. De aanjager zelf is dus wel in orde.
Echter door de roosters komt maar heel weinig lucht. Een parkeerticket wordt niet eens van zijn plaats af bewogen. Vermoedelijk zit er dus een slang los, of niet verbonden.
Iemand eerder met dit te maken gehad en kan me vertellen waar ik als eerste kijken moet?

Alvast Bedankt!
Pietje
 


Antwoord:Blower

Berichtdoor Weizengelb » 10 apr 2006, 09:22

misschien te simpel maar heb je de schuifjes wel in de goede stand gezet?
Je moet het linker schuifje (voor de voorruit) naar links zetten op max. en het rechter ook naar links op min.
Ook kun je nog de linker en rechter zijruitopening dichtdraaien en natuurlijk de middelste 2 dicht zetten met de schuif eronder (naar rechts).

Verder zou het evt. zo kunnen zijn dat de luchttoevoer is geblokkeerd door vuil (roosters voor de voorruit) Stof?
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Blower

Berichtdoor Weizengelb » 10 apr 2006, 09:23

Oeps 1979, dan heb je dus maar 1 schuif boven de verwarmingsknoppen, deze dus naar de voorrruit zetten,

succes Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Blower

Berichtdoor MarceldB » 10 apr 2006, 12:44

De enige luchtslangen die je hebt zijn de slangen naar de linker en rechterrooster.
De roosters in het midden en naar de voorruit zijn aangesloten mbv moffen. Die kunnen nauwelijks los zitten.

Het middelste rooster is niet verwarmd. Die wordt bediend door de schuifknop onder de roosters naar links te schuiven. Als daar wel veel lucht uit komt, dan kan het zijn dat je kachelradiateur vervuild is.

Hoor je de aanjager wel op verschillende snelheden draaien als je de standen 1, 2 en 3 instelt?
MarceldB
 


Antwoord:Blower

Berichtdoor wil240td » 10 apr 2006, 17:34

Alweer wat geleerd met die schuifjes ik zat met het zelfde probleem.Bij mij werkt het nu ook

thx Wil
wil240td
 


Antwoord:Blower

Berichtdoor Pietje » 10 apr 2006, 21:20

Ik heb de schuifjes in alle standen geprobeerd volgens mij. Er komt wel wat lucht uit, maar het is een wel heel zwak briesje. Uit de roosters in het midden komt iets lucht. Uit het lange roster onder de voorruit (en daarmee dus ook de roosters voor de voorste zijruiten, en het voetendeel komt eigenlijk een dikke 'nul'
Heb uiteraard op alle snelheden geprobeerd (de aanjager werkt perfekt) en de twee schuiven die ik heb op verschillende standen.
Pietje
 


Antwoord:Blower

Berichtdoor Pietje » 14 apr 2006, 23:45

Ja ben ik weer!
Slangen zaten inderdaad als een huis vast(zoals iemand hierboven opperde).
Via de online manual (http://mb.braingears.com/123_DISK1/prog ... _78_ce.htm) zag ik dat er aan de stuurzijde een klep moet zitten (aan de stuurzijde).
Op de foto zag ik dat er aan de stuurzijde een klep heen en weer moet gaan, die aangestuurd wordt door de 3-standen schakelaar.
Uiteraard dacht ik dat de klep wat WD40 nodig had, maar dat bleek niet zo. (gaat wel iets soepeler nu, ook niet erg ;) )
Het bleek in de kabel te zitten van de 3-standen schakeleaar naar die klep.
Heb het hele bedieningspaneel losgehaald (schrik niet, de schoteltjes waar de knoppen in vallen zullen erg broos zijn!)
Achter het paneel zag ik twee witte nylon verbinders zitten. (je kan er slecht bij, maar ziet ze direct)Die waren niet meer aan elkaar gekoppeld.
Waarschijnlijk door de spanning die erop staat.
Aan elkaar zetten schoot niet helemaal op, liet snel weer los, uitgelubberd dus.
Je kan kiezen voor wat 5sec. lijm, maar ik heb gekozen voor Duc-Tape om ze aan elkaar te laten zitten.
Kon wel merken dat de klep al een tijd niets gedaan had,..kwaam véél troep mee de eerste keer :laugh:
Pietje
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten