[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Exportkenteken : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:30

Exportkenteken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Exportkenteken

Berichtdoor driesen » 06 apr 2006, 08:08

Ik zag in een vorig onderwerp de oplossing om auto's uit Duitsland te halen met een exportkenteken.
Dit bracht Spooky aan.

Mijn vraag is aan Spooky of een ander.

Wat houdt een exportkenteken in en waar kan ik dit aanvragen.
In Nederland of in Duitsland. Bij wie en hoe lang duurt het.
En wat zijn de kosten.

Ik ga binnekort naar Duitsland om voor een kennis naar een auto te kijken. De info zou goed van pas komen.
Groetjes en bedankt
Harry
driesen

Antwoord:Exportkenteken

Berichtdoor Brijn » 06 apr 2006, 13:05

OK.
1. De auto moet een TUV (APK) hebben anders krijg je geen Exportkennzeichen. Zonder TUV moet je een verkorte veiligheidskeuring krijgen, wie weet met reparaties, gedoe, mèt TUV is echt beter. Overigens een Überführungskennzeichen is alleen voor Duitsers, dat is iets anders.

2. Regel vooràf een Zollversicherung of Ausfuhrversicherung (b.v. 15 dagen E.48) dat kan zelfs op ebay. Bijvoorbeeld bij http://stores.ebay.de/Versicherungsonlineversand Met Paypal betalen en binnen twee dagen krijg je een blanco Groene Kaart thuisgestuurd die op het moment van kentekenoverdracht wordt ingevuld en gaat "lopen" makkelijker kan haast niet. Maar ook bij de ADAC (ARISA Verzekeringen maar wel zowat twee keer zo duur) of laat de verkoper even uitzoeken waar dat ter plaatse te regelen is, ze weten het vast ook wel bij de plaatselijke KFZ Zulassungstelle. Van elke 10 123's gaat er 1 naar Holland en 9 naar Macedonië o.i.d, je bent echt de eerste niet met deze vraag......

2. Dan naar de plaatselijke KFZ Zulassungstelle. meenemen: Versicherungsbestätigung (de Groene Kaart), Fahrzeugbrief (Kentekenbewijs) en je eigen paspoort Kosten E.50. Een koopovereenkomst kan geen kwaad. Met twintig minuten sta je weer buiten met je kentekenplaten en kan je:

3. Naar huis rijden. VWB de verzekering mag dat ook op Nederlands grondgebied tot aan je eigen huis, maar de douane kan theoretisch moeilijk gaan doen, maar je bent verzekerd en de politie heeft geen enkel bezwaar. Voorzichtig rijden want het is alleen een WA.

E.e.a. onder voorbehoud misschien kosten de platen nog wat statiegeld of zo. Oftewel alles moet je regelen in Duitsland in de woonplaats van de verkoper, behalve misschien de verzekering. Ik heb het in Oostenrijk gedaan en het was allemaal verbazend simpel en snel.

Groet, Bert<br><br>Bericht gewijzigd door: brijn, op: 2006/04/06 18:07
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor driesen » 11 apr 2006, 14:28

Bert, hartelijk bedankt voor je uitvoerige uitleg.

Dit kan ik absoluut de volgende keer gebruiken.

Vorige week heb ik een MB W124 200D van 1975 (eerste bouwjaar) gekocht. Met origineel 118.000km Als je van het model houdt een prachtexemplaar die meer binnen getaan heeft dan buiten. Deze is voor mijn zwager.

We hebben de dik 70 jarige eigenaar bereid gevonden hem naar Nederland te rijden. Dus geen gezeur met allerlei regels en moeilijkheden.

Een fles sterke "Hollandische Schnaps" in het vooruitzicht was voldoende.

groetjes en nogmaals bedankt,
Harry
driesen

Berichtdoor Topasbrauner » 11 apr 2006, 17:34

115 bedoel je. mooi, foto?<br><br>Bericht gewijzigd door: topasbrauner, op: 2006/04/11 17:34
Topasbrauner

Berichtdoor driesen » 11 apr 2006, 22:30

Oeps foutje,je hebt goed opgelet! Scheelt "maar" tien jaar!! W124 van 1985 natuurlijk.
groetjes,
Harry
driesen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto