Van: DJ280TE (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 17-11-2005 15:56
Altijd leuk om te weten van andere liefhebbers van de W123: Wat is je leukste, meest bijzondere accessoire die je hebt op je W123 ?
Persoonlijk vind ik de chromen wielkast randen het meest vreselijke accessoire, meestal om roest aan de wielkastranden te maskeren en het haalt de mooie lijn uit de auto.
Mooiste accessoire vind ik zelf toch wel de automaat bak en zo'n stalen schuifdak dat je met de hand bediend, hendel een slag draaien, naar achteren schuiven en hop, je rijdt met open dak.
Wat is jouw meest opvallende, leukste, stomste of juist onzinnige extra optie op je W123 ?
groets,
Mercedennis
Eerste antwoord Vorige 2-14 van 14 Volgende Laatste antwoord
Antwoord
Aanbevelen Bericht 2 van 14 in discussie
Van: Peterbenz1 Verzonden: 17-11-2005 16:53
Mijn 280TE heeft de chromen wielkastranden (en geen roest eronder) de vorige eigenaar vond het blijkbaar mooi en bij de wat bleke kleur van de wagen (resedagruen?) vind ik het eigenlijk ook wel mooi.
Geen schuifdak (helaas), maar wel airco en dat vinnik toch wel erg prettig. Het leer mag er ook wezen.
Maar het fraaist vind ik de Barockfelgen (kroonkurk); die horen bij een Mercedes.
Kortom: een glimbak (heet nu blingbak) maar wel OK.
Peterb
Antwoord
Aanbevelen Bericht 3 van 14 in discussie
Van: w123limburg Verzonden: 17-11-2005 19:24
persoonlijk voor mij originele gril/radiatorhoes voor 's winters, en oud gebreid mutsje voor originele wc-rol uit 1980.
gr
pv
Antwoord
Aanbevelen Bericht 4 van 14 in discussie
Van: JerrroenW Verzonden: 17-11-2005 19:34
Hadi Mercedennis;
Wat ik de leukste accessoire vind aan mijn coupe uit 1977 is het knopje in de zijkant van de voorstoelen om de "leunig" van de naar voren te klappen. Dat werk op het vacuum van de motor,de leuning kan alleen naar voren als de motor uit is, als de deur open is of als je het knopje in drukt. In al mijn andere auto's zat er gewoon een hendeltje wat je omhoog moest trekken.Eigenlijk is het systeem in mijn coupe dus behoorlijk bezopen maar daarom just ook heel bijzonder.
Grtn Jeroen
Antwoord
Aanbevelen Bericht 5 van 14 in discussie
Van: QuadraticJuggler Verzonden: 17-11-2005 19:34
Het stomste is het accesoire rolgordijn voor de achterruit, omdat ik weet dat je achterligger er niet doorheen kan kijken, en het prettigste zijn de vier velgen met winterbanden die ik er bij koop zomaar bij kado kreeg en die er dit weekend onder gaan.
Antwoord
Aanbevelen Bericht 6 van 14 in discussie
Van: tsunami98 Verzonden: 17-11-2005 19:42
mooiste accessoire: 5 versnellingen handgeschakeld in m'n 230CE
Antwoord
Aanbevelen Bericht 7 van 14 in discussie
Van: marceldeijkers Verzonden: 17-11-2005 19:49
mooiste toch wel de wieldoppen !
Antwoord
Aanbevelen Bericht 8 van 14 in discussie
Van: blurgen Verzonden: 17-11-2005 20:20
In de 230C: Het elektrische schuifdak, de verwarmde voorstoelen, Pullman interieur en ook dat knopje aan de zijkant van de voorstoelen
De 300TD USA: De bijzonderste opties zijn eh, de dikke bumpers en de vreemde koplampen, mooi maar toch ook weer niet.
De 300TD Euro: de Webasto standkachel
Verder ben ik weg van de heerlijke Mercedes automaat bij alledrie.
Jurgen
Antwoord
Aanbevelen Bericht 9 van 14 in discussie
Van: LecramRettub Verzonden: 17-11-2005 21:09
Leuk:
3e bankje
schuifdak
kroonkurkvelgen
automaat (is niet zo verfijd als de automaat in mijn Grand Scenic)
Niet leuk:
dikke luidsprekers (=niet-MB accesoire)
Tempomat, deze werkt nl. niet.
Olielekkage
Antwoord
Aanbevelen Bericht 10 van 14 in discussie
Van: LodeExel Verzonden: 17-11-2005 22:24
Aan mijn 230C.. eigenlijk leuk.. alles.
Maar eerlijk... vooral de wieldoppen, het webasto elec schuifdak en het speciale accesoire.. geen typeplaatje op de achterbak.
Lelijk vind ikzelf de kroonkurkvelgen. Daar houd ik niet zo van en gelukkig niet onder mijn 123-tje.
Antwoord
Aanbevelen Bericht 11 van 14 in discussie
Van: 300tdrider Verzonden: 17-11-2005 23:09
Onlangs had ik zeven man in de auto, incl op het derde bankje, en de 300TD lag flink achterover. Ik startte de motor en binnen een paar seconden lag de auto weer perfect recht. Mooi ding, die automatische niveauregeling... En de ster natuurlijk!
Antwoord
Aanbevelen Bericht 12 van 14 in discussie
Van: adem Verzonden: 18-11-2005 1:03
weet je wat ik leuk vind
achter stuur vers.pook. amg velgen, luxeflex achter op de raam, laatste uitlaat pot met dubbele pijp die uitsteken, tempomaat, ik zag laatst op de fotos die poelman bekleding geweldig, en als je bij de 250/280 gas geeft van uit stilstand dan zakt de achter kan zo weg dat is ook kei leuk, vercroomd deur klink vercroomd ruitenwissersarm, een hond beeldje achter op de hoeden plank die constand ja kinikt, zo een poppetje die op spaans vrouw lijkt met tradioneel spaans kleding waar onder je de wc papier kan verstoppen, een windscherm op de dak (wel groen) een blauw sticker voor op de bovenkant van de voor ruit voor de zon met de teks "Mercedes" er op
zie fotos
desje W123
20[1].jpg b4_1_b.jpg f1_1_b.jpg
Antwoord
Aanbevelen Bericht 13 van 14 in discussie
Van: johndewinger Verzonden: 19-11-2005 23:53
Hoi
Mijn 230C heeft niet zeveel accessoires maar de kroonkurk velgen staan geweldig onder de coupé en de chromen wielkastranden staan ook mooi op de nieuwe voorspatborden en de nieuw ingelaste achterste wielkastranden en het ANWB + Wegenwacht plaatje op de gril staat ook wel grappig.
Groeten John
Antwoord
Aanbevelen Bericht 14 van 14 in discussie
Van: RareSpeedy111 Verzonden: 21-11-2005 12:27
Mooiste accesoire? Dat het een W123 is natuurlijk...
Barokvelgen, chroom wielranden zonder roest eronder, zetelverwarming (bij leder en MB-tex in huidige weerstituatie zalig), Tempomaat (rijd relax en minder kans op boetes) airco in de zomer, standkachel, alles lekker warm voor het starten, automaat (niet moeten schakelen) Fondraumheizung (zalig als je moet slapen in de auto) { slecht +- 365 auto's hebben dit} elek ruiten en spiegels (eigenlijk ben ik een luie chauffeur) Turbo motor (lekker snel kunnen inhalen) en vooral geen airbag (veel te lomp dik stuur) Alleen jammer dat ik verschrikkelijk veel tijd heb moeten investeren in het zoeken naar deze auto en toen ik hem voor de eerste keer zag : werkte de helft van de opties niet meer en de originele kleur was en is nog steeds ... CACTUSGROEN--->>>> LELIJK!!!! maar ja mijn lief is ook nie perfect....
Greats Dietro