hallo,
Ik ben benieuwd hoe je nou precies de automaat olie moet meten met warme en koude motor.
Ik lees namelijk in verschillende handleidingen dat je koud en warm kunt meten maar er staat alleen in hoe je precies koud moet meten, namelijk de auto in de P stand en handrem erop, de auto 1a2 minuten laten lopen en dan meten. maar voor warm staat er niks over in, of die nou de P of D moet. er staat niks over in de 2 handleidingen/werkplaatsdocumentatie die ik hier heb liggen.
het is wel zo dat eigenlijks de meeste mensen die wat van dit soort dingen weten, weten dat de meeste automaten warm in de D en dan meten.
Maar aangezien hier niks over in de handleiding staat, weet ik dat niet zeker met deze specefieke auto.
Wat mijn vraag eigenlijks is, waarom staat er en min en max op het pijlstok terwijl er niet word vertelt hoe je deze moet gebruiken, aangezien de koude meting 30mm onder het min nivuea moet zijn en de max niet word vertelt hoe je deze moet meten.
Als iemand mij kan vertellen waarom dat zo is en hoe ik nou daadwerkelijk warm moet meten graag.
Mvg
Wolter