MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:58

Nicht mehr lieferbar

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Nicht mehr lieferbar

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 17 nov 2010, 21:50

Als ik het één en ander zo doorlees (arno met zijn mat) en zo nog wat meer, dan valt me op dat er toch behoorlijk veel voor onze W123's niet meer leverbaar is. Hoezo "Van Mercedes is alles nog te krijgen voor de modellen van na de oorlog. Ik begin dit onderhand een tamelijk grote wassen neus te vinden.
Als ik me niet vergis is voor een bepaald type Heckflosse niet eens meer een originele koppakking te krijgen.

Ik vraag me dan ook af in hoeverre je nieuwe onderdelen meekrijgt, of iets uit de soms inmiddels 34 jaar oude doos? Zelf heb ik zo mijn twijfels over de nieuwigheid van mijn "nieuwe" versnellingspookhoes.
AdriaanVogelzang

Re: Nicht mehr lieferbar

Berichtdoor The White Rider » 18 nov 2010, 08:55

Ik heb hetzelfde voor.

De oliekoeler van mijn 280E is gesneuveld bij het uitbouwen van de motor. Staat bij MB wel nog in de pc voor 93,- ex btw, maar is niet meer leverbaar.

Normaal gezien is er toch genoeg aftermarket-spul te koop?
The White Rider

Berichtdoor Remigius » 18 nov 2010, 11:37

Als je kan lassen (tig) heb ik eventueel nog wel een voor je. Weet nei thoe die van jou stuk is, de mijne heeft een minicuul sneetje boven op in de bocht.

En ja...lastig onderdelen vinden-vooral bekleding/stoelen/matten, jusit de dingen die slijten.

Gr
Remy
Remigius

Berichtdoor The White Rider » 18 nov 2010, 12:49

De mijne is finaal om zeep, onherstelbaar. 1 aansluiting is afgebroken en volledig doorgescheurd.

Bedankt voor het aanbod. Ja ,ik kan TIG-lassen, maar ik heb al een ander plan. Ik ga een grotere oliekoeler kopen van een universeel merk, en deze installeren. Dan blijft de M110-motor msschn wat koeler in de zomer.
The White Rider

Berichtdoor Remigius » 18 nov 2010, 12:52

? Koeler in de zomer? Dan ga je naar Afrika op vakantie ermee? Mijne heeft geen last hoor, maar..voor de duidelijkheid..die oliekoeler zijn 2 delig he? Bij jou is het onderhuis/aansluiting gebroken dus als ik het goed begrijp..die is bij de mijn nog heel, kan je zo over zetten-4 nieuwe rubber o-ringen (tenzij die in die vna jou nog goed zijn-wat heel goed mogleijk is) dan kan je weer verder..scheelt je hoop centen;-)

Groeten
Remy
Remigius

Berichtdoor The White Rider » 18 nov 2010, 13:04

Overzetten gaat niet lukken vrees ik, 't is doorgescheurd tot in de koeler. Mijn 'helper' heeft met veel brute kracht de koppeling willen losdraaien ... :blink:

Bij gewoon rijden in zomertemperatuur blijft mijn 280E mooi ca 95°. Als ik dan kom stil te staan kruipt die nogal vlot naar 105°, zeker als ik de caravan trek. Dan begint die elektrische fan te loeien als een gek. Heeft volgens mij deels te maken met de airco-radiator die daar vlak voor zit en de luchtstroom belemmerd.
De oliekoeler op een M110 is met een thermostaat geregeld, dus als die opend en de oliekoeler is wat groter wordt het blok beter op temperatuur gehouden.

Aan iets anders kan het niet liggen, alles is nieuw: waterpomp, thermostaat, radiator, ...

Ik ga ook proberen om een olietemp.meter te installeren om dat in het oog te houden.
The White Rider

Berichtdoor 250petrolgrun » 18 nov 2010, 17:41

Inderdaad Adriaan,

Niet alles is meer leverbaar. Mercedes-Benz hanteerd de volgende werkwijze;
Onderdelen worden na gebriceerd tot dat het model 25jaar uit productie is!

Voor de W123 betekend dit dat er vanaf 2010 niets meer word gemaakt.
Wat er nog ligt word uitverkocht en op is op. :(

Een eventueele oplossing is het Mecedes-Benz Classic center in Fellbach.

Ik vrees dan alleen dat je schrikt van de offerte, van het te leveren onderdeel.
Kan er niet over oordelen omdat, ik hier hier nog geen ervaring mee heb.

Visitors address
Mercedes-Benz Classic Center
Stuttgarter Straße 90
70736 Fellbach

Postal address
000/R051
D-70546 Stuttgart

Openings tijden: Maandag – Vrijdag 9.00 tot 17:00uur

Groet, Arno ;)
250petrolgrun

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto