Beste forummers,
Sinds afgelopen juni maakt mijn 230E uit 1983 een tikkend geluid. Het doet zich alleen voor bij een warme motor (dus na 10 minuten rijden ongeveer). En verder alleen bij wat meer toeren. In alle versnellingen bij wat doortrekken gaat hij ratelen. Ik kan het het best omschrijven als een rollende "RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR" zeggen. Die frequentie heeft het en het is heel constant.
Degene die altijd mijn onderhoud doet heeft het ook gehoord toen hij bij me in de auto zat. Hij dacht dat we maar eens de kleppen moesten stellen. Dat hebben we vorige week gedaan, maar helaas is het tikken/ratelen er niet mee weg. Het is niet heel hard, maar duidelijk aanwezig en ik weet zeker dat het er niet was voor juni.
Hopelijk heb ik duidelijk omschreven wat het probleem is en ik ben benieuwd of iemand kan zeggen wat het is. Bij 100 km/uur in de 5e versnelling is het continu aanwezig en ook al is het niet hard, het is wel storend. Hij doet het ook als ik gas geef in zijn vrij. Het heeft ook niets met de ventilator te maken.
Alvast bedankt weer!
groeten, Peter