[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remslangen losmaken : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:19

Remslangen losmaken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remslangen losmaken

Berichtdoor David » 23 nov 2010, 17:43

Hee mannen,

Ik heb een vraag. Ik ben bij mijn 300TD T de remklauwen en -slangen aan het vernieuwen. Maar de remslangen zitten wel zo ongelofelijk vast dat ik linksvoor de zeskant van de wartel rond aan het maken ben (natuurlijk die van de remleiding en niet die van de slang, hoe kan het ook anders...).

Hoe kan ik er nog voor zorgen dat ik alsnog grip krijg op die wartel en toch het stuk remleiding niet hoef te vervangen? Ik heb helaas de materialen niet om stukken remleiding te fitten, vandaar.

Alvast bedankt voor het meedenken, groetjes David.
David

Re: Remslangen losmaken

Berichtdoor Weizengelb » 23 nov 2010, 17:54

Wat voor gereedschap gebruik je eigenlijk?
Voor de remleidingen moet je "open" ringsleutels gebruiken (en dan niet van die zelf opengezaagde, want dat werkt niet.

Je moet soweiezo eerst de remleidingen en wartel goed schoonmaken (staalborstel) en dan inspuiten met Kruipolie. Daarna dus met goed passende open ringsleutels de leiding losdraaien, voorzichtig los, dan weer een stukje vast en zo totdat het goed gaat.

Als niks meer werkt wil een Griptang nog wel eens lukken, met een ferme knip vastklikken op de wartel en dan de slang van de wartel afdraaien.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor David » 23 nov 2010, 18:54

Mmm ja zo`n open ringsleutel is inderdaad een goed idee. Ik ben met een steeksleutel (wartel leiding) en metrinch-ringsleutel (wartel slang) aan de slag gegaan en de steeksleutel is de boosdoener inderdaad... Ik heb wel kruipolie gebruikt, maar dat heeft geen uuuren ingetrokken moet ik toegeven.

Bedankt voor de tips Mathieu, ik zou ze zelf bedacht kunnen hebben :blink: :unsure:

Edit: ik zou ze beter zelf bedacht hebben gehad op het moment zelf :woohoo: .
David

Berichtdoor Toontje » 23 nov 2010, 19:21

ja gaat er soms niet om hoevel dat je weet maar het geen wat je weet zo nuttig mogelijk te gebruiken
weer eens een wijze spreuk van toontje confusius
:whistle:
en ik gebruik ook meestal een griptang eerst goed kuisen en inspuiten dan probeer ik ff met een open ring wil die niet pak ik gelijk de grip tang dan heb je tenminste de wartel al niet rond gedraaid
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor David » 23 nov 2010, 19:59

Ja wijze woorden Toon :blush: . Acheraf kijk je een olifant in zijn hol zogezegd :woohoo: . Op naar de griptang en redden wat er te redden valt :whistle:.
David

Keer terug naar Techniek